به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۵۱۹۷۳

قیمت نفت سنگین ایران کاهش یافت

قیمت نفت سنگین ایران کاهش یافت
گروه اقتصادی: جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته به همراه گریدهای نفتی دیگر کاهش پیدا کرده است.به گزارش ایسنا، قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ژوییه به ۱۰۷ دلار و ۶۳ سنت رسید که هشت دلار و ۲۲ سنت معادل ۷.۱ درصد در مقایسه با قیمت ۱۱۵ دلار و ۸۵ سنت در ژوئن، کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، به ۱۰۵ دلار و ۴۹ سنت رسید که بالاتر از ۶۵ دلار و یک سنت در مدت مشابه سال میلادی گذشته است.
 
ارزش سبد نفتی اوپک در ژوییه به میزان ۹ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه معادل ۷.۸ درصد نسبت به ژوئن کاهش پیدا کرد و به ۱۰۸ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ۱۰۵ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه بوده که ۴۰ دلار و ۵۴ سنت معادل ۶۲.۱ درصد افزایش در مقایسه با میانگین قیمت ۶۵ دلار و ۲۷ سنت مدت مشابه سال ۲۰۲۱، نشان می دهد.

قیمت معاملات آتی نفت در ژوییه افت پیدا کرد و در بحبوحه افت قیمت کالاهای مهم و ادامه نوسان شدید، بزرگترین کاهش ماهانه از مارس سال ۲۰۲۰ را ثبت کرد. قیمت معاملات آتی تحت تاثیر ابهامات روزافزون نسبت به رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای انرژی به همراه نگرانیها نسبت به کندی فعالیت اقتصادی به دلیل افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، در نیمه نخست ژوییه، حرکت کاهشی داشت و روند کاهشی که از اواخر ژوئن داشت را دنبال کرد. عملکرد ضعیف بازارهای سهام در ژوئن و نیمه اول ژوییه، افزایش تورم جهانی و افزایش نرخ دلار آمریکا در اواسط ژوییه، همگی تاثیر منفی بر قیمت‌های نفت داشتند.

طبق آمار منابع ثانویه، تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۳ عضو است، در ژوییه به ۲۸.۹۰ میلیون بشکه در روز رسید که ۲۱۶ هزار بشکه بر مبنای ماه به ماه افزایش داشت. تولید نفت خام در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت افزایش یافت در حالی که در ونزوئلا و آنگولا کاهش داشت. تولید نفت ایران با ۱۱ هزار بشکه کاهش، به ۲.۵۵۸ میلیون بشکه در روز رسید.
برچسب ها: نفت ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها