به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۳۵۲۰۹۵

با خواص و مضرات میوه به آشنا شوید

با خواص و مضرات میوه به آشنا شوید
گروه علمی:میوه‌ها به عنوان یکی از منابع معدنی پرخاصیت بدن برای مصرف روزانه در برنامه غذایی بسیار توصیه می‌شود. میوه به نیز از این قاعده مستثنا نیست و به عنوان یکی از مفیدترین میوه‌ها می‌تواند علاوه بر تامین منابع مورد نیاز بدن در بیماری‌ها نیز بسیار مثمر ثمر واقع شود.
 
 خوردن به در تمامی گروه‌های سنی ممانعتی ندارد و توصیه می‌شود. این میوه که به سیب طلایی نیز شناخته می‌شود بسیار معطر و دارای گل است. طعم به تقریباً ترش است و رنگ زردی دارد، اما غالبا مصرف میوه به به صورت پخته است و اگر کسی بخواهد آن را به صورت خام مصرف کند ترجیحاً در فریزر مدتی آن را قرار می‌دهد تا طعم ترشی آن از بین برود و بتواند براحتی آن را استفاده کند.به گزارش جامعه ۲۴ برای نام بردن ترکیبات این میوه بیشتر از هر چیزی علاوه بر آب و مواد نشاسته‌ای و قندی می‌توان به پتاسیم، ویتامین آ، فسفر، ویتامین ث و ب و کلسیم اشاره کرد.این سیب طلایی خواصی ضد سرطانی دارد و برای پوست و مو و فشار خون بسیار مفید است. همچنین مصرف آن برای بانوان در دوران بارداری می‌تواند موثر باشد.در ادامه به توضیح خواص و مضرات میوه به می‌پردازیم.

خواص به در دوران بارداری
اگر خانم‌های باردار در دوران حاملگی خود میوه به و همچنین دمنوش آن را مصرف کنند به دلیل داشتن ویتامین ب ۶ می‌توانند حالت تهوع و استفراغ خود را کنترل کنند و به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما در هفته‌های ششم تا چهاردهم بارداری از این میوه استفاده کنند.

خاصیت به برای جنین: میوه به می‌تواند با مصرف در دوران بارداری آی کیو نوزاد را در هنگام تولد و در دوران کودکی بالا ببرد در طب سنتی نیز معروف است که به در زیبایی کودکان نقش موثری دارد.

خاصیت ضد سرطانی به
به با توجه به دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی می‌تواند سلول‌های بدخیم سرطانی را از بین ببرد و این کار به محافظت بدن در برابر رادیکال آزاد منجر می‌شود.میوه به دارای ترکیباتی به نام تانن، کاتچین و اپی کاتچین است که از غشا‌های مخاطی روده بزرگ با حذف سموم شیمیایی حفاظت می‌کند و همه این‌ها دلیلی بر ضد سرطانی بودن این میوه بهشتی است.

کنترل فشار خون با خوردن میوه به
این میوه سرشار از پتاسیم است و به همین دلیل باعث بهبود روند حرکت خون در رگ‌ها می‌شود و انبساط و انقباض عروق را تنظیم می‌کند، به همین دلیل می‌تواند در تنظیم فشار مفید باشد. همچنین مصرف این میوه با کنترل سطح چربی خون از بروز سکته و بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

پوستی بهتر با مصرف به میوه
از آنجا که به حاوی آنتی اکسیدان است می‌تواند به عنوان یک سم زدا در بدن عمل کند و با حذف مواد مضر در بدن و پوست لکه‌ها و چین و چروک را از بین ببرد و همچنین با محافظت از آن در برابر اشعه ماورا بنفش به داشتن پوستی سالم و شاداب و لطیف کمک کند.

خاصیت ضد التهابی میوه به
خاصیت چشمگیر دیگر این میوه کاهش التهاب در بدن است. به سرشار از ویتامین سی است و می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب، ضد حساسیت و ضد عفونی کننده بدن بخصوص درمان عفونت مثانه مورد مصرف قرار بگیرد.

بهبود عملکرد و گوارشی با مصرف به
میوه به از گذشته‌های دور در طب سنتی برای حل مسائل گوارشی استفاده مورد مصرف بوده است و امروزه نیز ثابت شده که می‌تواند با حفاظت از بافت روده‌ها در بهبود بیماری‌های التهابی روده و کلیت موثر باشد. همچنین از این میوه برای زخم معده نیز می‌توان استفاده کرد چرا که آب آن باعث نرم شدن معده می‌شود.

کاهش اختلالات بینایی با میوه به
مصرف به می‌تواند برای بهبود بینایی و وضوح دید مفید باشد و همچنین برای جلوگیری از بروز بیماری‌های چشمی کمک کند.

مصرف به و کاهش وزن
خاصیت دیگر به کمک به لاغری و کاهش وزن است. این میوه به دلیل داشتن مقادیر زیادی فیبر باعث کاهش اشتها می‌شود و همچنین به خاطر چربی‌های اشباع شده، سدیم و کلسترول کم یک ماده غذایی مفید برای مصرف روزانه به شمار می‌رود. همچنین این میوه با خاصیت آنتی اکسیدانی‌ای که دارد متابولیسم بدن را بالا برده و در نتیجه منجر به چربی سوزی می‌شود.

خاصیت به برای آقایان
مصرف به باعث افزایش انرژی می‌شود و به همین دلیل برای کسانی که کار‌های سخت انجام می‌دهند و نیاز به انرژی زیادی دارند می‌تواند به عنوان یک انرژی زای طبیعی محسوب شود. همچنین از دیگر خاصیت‌های آن افزایش قوای جنسی در مردان است.بهبود سرفه و نرم کننده سینه، کمک به رفع تنگی نفس، کاهش ترشح بیش از حد بزاق دهان، کمک به درمان روماتیسم، کمک به جلوگیری از خونریزی رحم، کاهش درد بواسیر، شادی آور و مفید برای استفاده در دوران افسردگی از دیگر خواص به است.


خواص دانه به
افراد سرماخورده می‌توانند در دوران سرماخوردگی برای خلط آور کردن سرفه و خشکی حلق، از بین بردن صدا گرفتگی، سوزش زبان و دهان و گلو و رفع عطش از دانه به استفاده کنند.برای این کار لازم است ۳۰ گرم به دانه در نصف لیتر آب جوشانده شود و روزی سه وعده میل شود. از به دانه خیس شده می‌توان برای ترک پوستی و لب نیز استفاده کرد.علاوه بر اینها به دانه می‌تواند ورم معده را معالجه کند که برای این کار باید ۴ گرم به دانه در حدود ۱۰۰ گرم آب خیسانده شود و پس از هم زدن آن مصرف شود.

خواص آب و روغن به
از جمله خواص آب به می‌توان به کاهش سردرد، رفع تشنگی، جلوگیری از خونریزی، حالت تهوع و استفراغ اشاره کرد. روغن میوه به نیز می‌تواند برای پیشگیری از تعرق زیاد، بهبود عملکرد قلب، کبد و معده موثر باشد.

خواص و مضرات برگ به
جوشانده برگ به می‌تواند برای بی خوابی، کنترل خشم و عصبانیت، ورم چشم، زخم‌های سطحی و شستشوی چشم با استفاده از محلول غلیظ آن مورد استفاده قرار گیرد. اما باید توجه داشت که برگ به نباید بصورت خام مصرف شود. همچنین از مضرات برگ به می‌توان به تشدید یبوست و امکان بروز حساسیت اشاره کرد.

مضرات به
با توجه به خواص زیاد میوه به لازم است به مضرات آن نیز اشاره شود. از جمله مضرات میوه به در هنگام مصرف آن به صورت خام است چرا که ممکن است باعث انسداد رگ‌های بدن شود. همچنین طبع این میوه گرم است و کسانی که گرم مزاج هستند یا به آن الرژی دارند باید در مصرف آن دقت کنند.
برچسب ها: میوه به
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها