به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۳۵۲۵۷۵

نکاتی که برای خرید سینک ظرفشویی باید بدانید

گروه کسب و کار: سینک ظرفشویی پایگاه اصلی آشپزخانه است. تفاوتی ندارد که متراژ کوچک یا بزرگ باشد، سینک آشپزخانه همیشه حرف مهمی برای گفتن دارد و بخش بزرگی از مسئولیت این فضا را در هر آشپزی و مهمانی و حتی فعالیت روزانه برعهده می‌گیرد. بنابراین تصمیم‌گیری برای خرید یک سینک ظرفشویی مناسب کم از چالش ندارد. اما با به خاطر سپردن نکات مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی، می‌توان به‌راحتی این مرحله را پشت سر گذاشت و بر زیبایی آشپزخانه افزود.
نکاتی که برای خرید سینک ظرفشویی باید بدانید
نکات مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی کدام‌اند؟
اهالی فن توصیه می‌کنند که خرید این کالای پراستفاده زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود که مشتری آشنایی اولیه و کافی با انواع سینک ظرفشویی (براساس طراحی و جنس) داشته باشد. اما جدای از طراحی و جنس، موارد دیگری را هم به عنوان ادامه نکات مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی باید درنظر داشته باشید:
1.    انتخاب سینک براساس طراحی و نصب
2.    انتخاب سینک براساس جنس بدنه
3.    اندازه سینک
4.    قیمت سینک
5.    اعتماد به برندهای برتر تولیدکننده سینک

آشنایی با انواع سینک ظرفشویی بر اساس طراحی و جنس

در ادامه به معرفی انواع سینک ظرفشویی بر اساس طراحی و جنس می‌پردازیم.

سینک آشپزخانه روکار
قدیمی‌ترین نوع سینک آشپزخانه، سینک روکار است که عموماً از ورق استیل ساخته می‌شود. این نوع به‌راحتی  نصب می‌شود و لازم نیست هیچ‌گونه برش و تغییری در چارچوب صفحه پیشخوان ایجاد کرد. عرض سینک روکار با عرض کابینت یا سنگ پیشخوان یکی است و لبه سینک، لبه جلویی کابینت یا پیشخوان را به‌خوبی پوشش می‌دهد. اما این نوع سینک فقط قدیمی‌ترین نیست بلکه به سادگی هم نصب می‌شود.

سینک آشپزخانه توکار
 سینک‌ توکار (زیرکار) کل عرض کابینت را پوشش نمی‌دهد. برای نصب آن باید چارچوبی در سطح پیشخوان طراحی شود. درواقع هرچقدر سینک روکار، نما و جلوه بیرونی از همه جهات دارد، این حالت برای سینک توکار اتفاق نمی‌افتد و کابینت یا پیشخوان سنگی کاملاً دورتادور آن را پوشش می‌دهد.

سینک آشپزخانه کنجی
سینک کنجی زیرمجموعه دو نوع اصلی روکار یا توکار است. این نوع سینک با توجه به ابعاد و متراژ آشپزخانه و قرار گرفتن بخش ظرفشویی در کنج آن، روی کابینت یا پیشخوان کنج آشپزخانه، راه‌اندازی و نصب می‌شود.
شایان‌ذکر است که سینک‌های کنجی ازجمله انتخاب‌های هوشمندانه برای استفاده بهینه از فضاهای کوچک هستند. ناگفته نماند برخلاف تصور عموم که تصور می‌کنند کاربری محدودکننده‌ای ممکن است داشته باشد، انتخاب مدل‌های متنوعی از سینک کنجی، ایستگاه کاری، چندلگنه، راست یا چپ لگن، ازجمله قابلیت‌های آن است.

توکار بهتر است یا روکار؟
هر مصرف‌کننده‌ای با درنظر گرفتن 8 تفاوت مهم زیر، می‌تواند تشخیص بدهد که سینک توکار بهتر است یا روکار:
● روش نصب متفاوت (سینک توکار به‌سادگی روکار نصب نمی‌شود.)
● جلوه ظاهری (سینک توکار نمای بیرونی و زیبایی دوچندانی به فضای آشپزخانه می‌بخشد.)
● محصول به‌روز (سینک توکار در مقایسه با روکار تنوع و انعطاف بسیار بالایی در همخوانی با هر نوع سبک طراحی آشپزخانه دارد.)
● تفاوت در اندازه (سینک روکار به دلیل در اختیارداشتن فضای بیرونی بیشتر، بزرگ‌تر است درحالی‌که نوع توکار به دلیل قرار گرفتن داخل کابینت یا پیشخوان، طراحی کوچک‌تری دارد.)
● تنوع چشمگیر (تنوع جنس و رنگ و مدل سینک‌های توکار به‌مراتب بیشتر از سینک روکار است.)
● نگهداری و ماندگاری متفاوت (کابینت و پیشخوان در نصب سینک توکار بیشتر در معرض آب قرار می‌گیرد که باعث آسیب‌پذیر شدن کابینت می‌شود.)
● تعویض متفاوت (سینک توکار به دلیل روند نصب سخت، به‌سادگی سینک آشپزخانه روکار، جابه‌جا و تعویض نمی‌شود.)
● قیمت متفاوت (از نکات مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی، قیمت محصول است که نوع توکار به دلیل تنوع و طراحی به‌روز، قیمت به‌مراتب بیشتری از سینک روکار دارد.)

سینک آشپزخانه تک لگنه
این نوع سینک ظرفشویی برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. البته تک لگن بودن به معنای کاربری محدود نیست. بلکه عمق این نوع سینک زیاد و فضای کار با آن برای شست‌وشوی ظروف بزرگ، کافی است.
ناگفته نماند که سینک تک لگنه برای خانواده‌های پرجمعیت یا آشپزخانه‌های فعال مناسب نیست. همچنین قابلیت چندکاره بودن ندارد.

سینک آشپزخانه چند لگنه
سینک‌های ظرفشویی چند لگنه ازجمله گزینه‌های خرید نسبتاً فانتزی هستند. اگر طرفدار مدل‌های متنوع و خاص هستید، از بین نکات مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی، لازم است چند مورد زیر را حتماً به خاطر بسپارید:
♦ زیاد بودن تعداد لگن‌ها باعث کاربری متنوع و بالای آن می‌شود.
♦ انتخابی مناسب برای آبکشی اسپاگتی، میوه و سبزی
♦ کاربری چندانی برای مصرف عموم ندارد.
♦ تعداد لگن‌ها به دلیل چند لگنه بودن، کم است.
♦ شست‌وشوی ظروف بزرگ به‌سادگی شست‌وشوی ظروف کوچک در آن نیست.
♦ طراحی جذاب که فضای متفاوتی به آشپزخانه می‌بخشد.

سینک تک لگنه یا چندلگنه؟
بسیاری از افرادی که آشپزخانه‌های کوچک دارند یا آپارتمان‌نشین هستند، طبعاً به سراغ سینک ظرفشویی تک لگنه می‌روند. درنقطه مقابل، آشپزخانه‌های بزرگ، فعال یا خانوارهای پرجمعیت، سینک دو یا چند لگن را انتخاب می‌کنند.

سینک آشپزخانه صفحه دار
سینک‌های آشپزخانه صفحه دار یا صفحه زهکش ازجمله انتخاب‌های پرطرفدار است که متناسب با زندگی آپارتمان‌نشینی و فضاهای کوچک، طراحی‌شده.
مهم‌ترین ویژگی این نوع سینک، استفاده از یک صفحه سوراخ‌دار در یک‌طرف لگن (ها) است. این ویژگی باعث می‌شود تا هم‌زمان با استفاده از لگن و شست‌وشو در آن، بتوانید ظروف یا مواد غذایی شسته شده را روی صفحه قرار بدهد تا آبکشی آن به‌خوبی انجام شود.
از ویژگی‌های سینک صفحه زهکشی موارد زیر است:
♦ تمیزکاری آسان به دلیل هم‌ترازی با سطح کابینت
♦ تنوع در عمق لگن (ها) به‌تناسب نیاز و انتخاب

انتخاب سینک براساس جنس بدنه

از میان نکات مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی، توجه به جنس بدنه ازجمله مواردی است که با ظهور فناوری‌های نوین، اهمیت ویژه‌ای پیداکرده است. درواقع شاید جنس بدنه استیل همچنان پرطرفدار باشد، اما مصرف‌کنندگانی هم هستند که تمایلی به استفاده از فلز استیل در طراحی آشپزخانه خود ندارند.
در فهرست زیر، پرطرفدار و کم طرفدارترین جنس بدنه، به ترتیب، معرفی می‌شود:
1-    سینک آشپزخانه استیل ضدزنگ (قیمت پایین+ دوام مناسب)
2-    سینک ظرفشویی چدنی (قیمت بالاتر از استیل+ دوام بسیار مناسب)
3-    سینک ظرفشویی کامپوزیتی- گرانیت- (دوام بسیار مناسب، مقاومت بسیار بالا)
4-    سینک ظرفشویی سنگی (قیمت بالا+ وزن بسیار زیاد)
-    سنگ کورین
-    سنگ صابونی
-    سنگ مرمر
5-    سینک ظرفشویی سرامیکی (قیمت مناسب+ مقاومت پایین در برابر ضرب‌دیدگی)
6-    سینک آشپزخانه شیشه‌ای (مقاومت پایین + کاربری فانتزی)
7-    سینک آشپزخانه مسی (مقاومت بالا + کاهش کیفیت صیقلی بودن به‌مرورزمان)

اندازه سینک
رایج‌ترین اندازه برای طول سینک ظرفشویی، 76-83 سانتی‌متر است. البته ناگفته نماند که طول استاندارد بین 60-91 سانتی‌متر متغیر است. بنابراین با این ابعاد، می‌توانید به‌راحتی سینک ظرفشویی موردنظر خود را انتخاب کنید.
شایان‌ذکر است که سینک‌هایی با طول 76 سانتی‌متر، معمولاً تک لگن هستند که عمق زیادی دارند. همچنین سینک‌های با طول 90 سانتی‌متر به بالا، به‌عنوان سینک آشپزخانه بزرگ شناخته می‌شوند و برای آشپزخانه‌های صنعتی و بزرگ، مناسب هستند.

قیمت سینک
همان‌طور که در دو قسمت اول و دوم اشاره شد، سینک توکار در مقایسه با سینک روکار قیمت بیشتری دارد. بنابراین درصورتی‌که مایل باشید یک محصول مدرن با تنوع و طراحی متفاوت را انتخاب کنید، هزینه بیشتری را شامل می‌شود.
ازنظر جنس سینک آشپزخانه هم، با توجه به بخش دوم، انتخاب با شماست که مایل باشید کدام جنس را با درنظر گرفتن کاربری بهتر، انتخاب و درنتیجه هزینه بیشتری برای آن درنظر بگیرید.

اعتماد به برندهای برتر تولیدکننده سینک
چکیده نکات مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی، توجه ویژه به برند محصول است. اگر خواهان یک سینک ظرفشویی باکیفیت و بادوام هستید که زیبایی ماندگاری داشته باشد لازم است به این نکته حتماً توجه داشته باشید. برندهای قابل اعتماد ایرانی مانند اخوان توانسته اند رضایت مشتریان خود را جلب نمایند. سینک‌های ظرفشویی اخوان از کیفیت بالا برخوردار هستند و در میان برندهای ایرانی، بهترین سینک‌ها متعلق به این برند است.

پایان بخش
توجه به نکات مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی کمک می‌کند تجربه خوبی از خرید محصول داشته باشید. درنظر داشتن نکاتی مثل نوع سینک، جنس بدنه، اندازه، قیمت و برند سازنده ازجمله مواردی است که ازنظر بسیاری از اهالی فن، در خرید بهترین محصول تأثیرگذار خواهد بود. در آخر اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد هستید، حتما بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
https://www.plumbingsupply.com/kitchen-sink-buying-guide.html
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها