به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۳۵۳۲۳۳

مراحل ثبت اعتراض یارانه‌ای

مراحل ثبت اعتراض یارانه‌ای
گروه اقتصادی: در سال‌های اخیر چند سامانه در حوزه رصد اطلاعات رفاه خانوار طراحی و مجدد مورد باز طراحی و به‌روزرسانی قرار گرفته‌ است.وزارت رفاه، روز گذشته (۲۸ مرداد) در خبری از به‌روزرسانی یکی از همین سامانه‌ها خبر داد:«سامانه حمایت». این سامانه برای رصد دهک‌بندی درآمدی خانوارها کاربرد دارد. سرپرست خانوار پس از ثبت‌نام، می‌تواند با وارد کردن کد ملی و شماره همراه خود، وارد این سامانه شود. نام این سامانه از زمانی که دولت تصمیم گرفت، یارانه‌های نقدی را متمرکز کند و به سه‌دهک ۴۰۰‌هزار تومان و به شش دهک دیگر، نفری ۳۰۰ هزار تومان یارانه بپردازد، دوباره در سرخط خبرها قرار گرفت. 
 
با به روزرسانی جدید این سامانه، آن دسته از سرپرستان خانوار که یارانه آنها از سال‌ها پیش قطع شده‌بود یا این‌که پس از دریافت آخرین مرحله یارانه ۴۵هزار تومانی، از یارانه جدید خط خوردند، امکان ثبت اعتراض را دارند؛ ضمن این‌که می‌توانند دهک درآمدی را که در آن قرار گرفته‌اند، مشاهده کنند. این سامانه در حال حاضر ایراداتی هم دارد؛ هنگام ورود به آن «کد امنیتی» که باید همراه شماره همراه سرپرست خانوار وارد شود، مرتب و به‌صورت غیرعادی به‌روزرسانی می‌شود که در نتیجه به سختی امکان ورود به سامانه وجود دارد اما در بخش ثبت‌نام، مشکلی وجود ندارد و به راحتی می‌توان با ثبت تلفن همراه، مراحل پیش‌ورود به سامانه را تکمیل کرد.

 روی پیوندهای مرتبط با این سامانه هم یک کلیپ آموزشی بارگذاری شده که چهار مبنای دهک‌بندی را تشریح کرده‌است:«بعد خانوار، تراکنش‌های بانکی، اطلاعات خودرو، حقوق و درآمد افراد». همچنین توصیه‌هایی به سرپرستان خانوارهایی که به دهک‌دهی شناخته شدن خود اعتراض دارند، ارائه شده‌است: اگر فرزند صاحب درآمد دارید، خانوارش را از طریق سامانه هدفمندی یا پلیس+۱۰ جدا کند، کارت بانکی حقوق و درآمدهای ثابت خود را از کارت‌های تجاری جدا کنید و این‌که کارت‌های بانکی خود را در اختیار فعالیت‌های تجاری دیگران قرار ندهید.
مرجع : روزنامه جام جم
برچسب ها: یارانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها