به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۳۵۴۱۳۶

گسترش بیشتر شیوع آنفلوآنزای گوجه فرنگی در هند

گسترش بیشتر شیوع آنفلوآنزای گوجه فرنگی در هند
گروه علمی: گزارش‌ها حاکی از آن است که آنفلوآنزای گوجه فرنگی (تب گوجه فرنگی) به دو ایالت دیگر هند گسترش پیدا کرده است.به گزارش ایسنا، شیوع عفونت ویروسی جدید موسوم به آنفلوآنزای گوجه فرنگی که اولین بار در تعدادی از کودکان ایالت "کرالا" در جنوب هند شناسایی شد به دو ایالت دیگر این کشور نیز گسترش پیدا کرده است.
 
طبق بررسی هفته نامه پزشکی لنست، تا ۲۶ ماه جولای ۸۲ کودک زیر پنج سال در ایالت کرالا به بیماری آنفلوآنزای گوجه فرنگی مبتلا شده اند.اکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در دو ایالت تامیل نادو و اودیسا و در بین کودکان تا ۹ سال گزارش شده است اگرچه این ویروس معمولا در کودکان کمتر از پنج سال مشاهده میشود.

متخصصان هنوز در حال تلاش برای شناسایی دقیق این ویروس هستند. این بیماری به دلیل ایجاد تاول‌های قرمز همراه با درد روی بدن آنفلوآنزای گوجه فرنگی نامیده می شود و بسیار مسری است. کودکان به طور ویژه در برابر این ویروس آسیب پذیر هستند زیرا به راحتی از طریق تماس نزدیک از قبیل لمس سطوح آلوده یا گذاشتن اشیا در دهان پخش می شود.

در هفته نامه پزشکی لنست آمده است: این عفونت ویروسی نادر در حالت اندمیک قرار دارد و تهدید کننده در نظر گرفته نمی شود. هرچند، به دلیل تجربه وحشتناک همه‌گیری کووید-۱۹، مدیریت هوشیارانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری حائز اهمیت است.به گزارش روزنامه گاردین، به گفته پزشکان، تشخیص آنفلوآنزای گوجه فرنگی دشوار است زیرا علائم آن بسیار شبیه بیماری کووید، چیکونگونیا و تب دنگی است. دو مورد آخر در فصل بارندگی در هند رایج هستند و از طریق پشه‌ها پخش می شوند. بیماری چیکونگونیا به ویژه در ایالت کرالا گسترده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها