به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۳۵۵۸۶۴

درگذشت یک نویسنده در ۸۱ سالگی

درگذشت یک نویسنده در ۸۱ سالگی
گروه فرهنگی: «باربارا ارنرایش» نویسنده آمریکایی درگذشت.به گزارش ایسنا،‌ «باربارا ارنرایش» نویسنده آمریکایی که بیش از ۲۰ کتاب با مضمون عدالت اجتماعی داشت، در سن ۸۱ سالگی درگذشت.این نویسنده در آثارش به موضوعات مختلفی از نابرابری در حقوق زنان گرفته تا بی‌عدالتی در سیستم بیمه سلامت آمریکا پرداخته است.
 
«ارنرایش» بیش از نیم‌قرن به عنوان نویسنده با ناعدالتی مبارزه کرد و تریبون کسانی شد که اغلب نادیده گرفته می‌شدند.نخستین کتاب او در سال ۱۹۶۹ با عنوان «رژه طولانی، آواز کوتاه»‌ منتشر کرد. او در کتاب پرفروش «Nickel and Dimed» که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد درباره تجربه زندگی به عنوان یک کارگر کم درآمد در «فلوریدا»(ایالات متحده آمریکا) نوشت. 

او در ادامه فعالیت به عنوان نویسنده، تلاش کرد سایر گروه‌های کم‌درآمد را در مرکز توجه قرار دهد و فرصتی برای روایت داستان‌هایشان فراهم کند.«ارنرایش» پیش از اینکه به عنوان نویسنده و فعال اجتماعی مشغول کار شود، در مقطع دکترا رشته زیست‌شناسی سلولی فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۲۰۰۰ به سرطان سینه مبتلا شد و مقاله تحسین‌شده «به سرزمین سرطان خوش‌آمدید»‌ را درباره تجربه ابتلا به این بیماری نوشت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها