به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۳۵۷۹۸۲

سارقان ناکام طلافروشی دستگیر شدند

سارقان ناکام طلافروشی دستگیر شدند
گروه حوادث: رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح مهمترین پرونده‌های این پلیس در روزهای اخیر از دستگیری سارقان ناموفق طلافروشی و دزد خشن دستبند طلای یک زن جوان خبر داد.به گزارش ایسنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس آگاهی در روزهای اخیر گفت: با وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شرق تهران تیمی از ماموران اداره یکم، پلیس آگاهی رسیدگی به پرونده را بر عهده گرفتند.
 
وی ادامه داد: تحقیقات میدانی ماموران مشخص کرد که سارقان پس از مراجعه به طلافروشی با استفاده از اسلحه کلاشینکف و کلت کمری به ویترین طلافروشی دستبرد زدند اما با حضور به موقع گشت پلیس و درگیری مسلحانه با آنها، سریعا از محل حادثه فرار کردند.رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: لاستیک خودروی سارقان در درگیری مسلحانه با ماموران پلیس هدف تیراندازی قرار گرفت اما آن‌ها توانستند فرار کنند.

وی در ادامه گفت: بررسی‌ها نشان داد که سارقان به ناچار خودروی خود را در جنوب تهران رها کرده و با استفاده از اسلحه خود جلوی خودرو دیگری را گرفته و پس از ضرب و جرح راننده آن، خودرو وی را دزدیده‌اند.گودرزی تصریح کرد: حساسیت موضوع سبب شد تا تیمی از ماموران سریعا وارد عمل شوند و با انجام تحقیقات شهری که سارقان با خودروی سرقتی  با آن فرار کرده‌اند را در غرب کشور شناسایی کنند.  

وی افزود: ماموران پس از دریافت این اطلاعات مهم، سریعا به شهر مورد نظر رفتند و تجسس‌های میدانی را شروع کردند و در ادامه محل اختفای یکی از سارقان را کشف و متهم در مخفیگاهش دستگیر کردند.  گورزی با اشاره به شناسایی همدست دیگر سارق اظهار کرد: ماموران همدست دیگر وی را نیز شناسایی کردند. همچنین در ادامه تحقیقات ماموران اداره یکم پلیس آگاهی متوجه شدند که دو نفر از سارقان سوار یک اتوبوس مسافربری هستند و قصد دارند به تهران سفر کنند. با شناسایی اتوبوس مورد نظر هر دو سارق طی یک عملیات پلیسی دستگیر شدند و  با بررسی چمدان متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری و کلاشینکف کشف شد.

وی با اشاره به اظهارات متهمان گفت: سارقان در بررسی‌های ابتدایی با صراحت به جرم خود مبنی بر سه فقره سرقت مسلحانه نافرجام از مغازه‌های طلافروشی و چهارفقره سرقت مسلحانه خودرو در طول دو سال گذشته در نقاط مختلف تهران باهمکاری  همدست دیگرشان اعتراف کردند.  رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: سارق متواری این پرونده نیز توسط ماموران بازداشت شد. همچنین با صدور قرار قانونی از سوی دادسرا متهمان برای کشف جرائم احتمالی دیگر در اختیار ماموران اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دستگیری سارق خشن دستبند طلای زن جوان
 گودرزی در ادامه با اشاره به دستگیری یک سارق خشن اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت به عنف دستبند طلا از یک زن جوان در غرب تهران رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت. انتشار فیلم این سرقت به عنف در فضای‌مجازی باعث ناراحتی شهروندان شده بود.

وی ادامه داد: تحقیقات اولیه ماموران نشان دهنده این بود که سارقان در ابتدا با موتورسیکلت خود از قصد به آیینه خودروی مالباخته آسیب زدند و زمانی که زن جوان قصد داشته آیینه ماشین خود را اصلاح کند با خشنونت هدف سرقت دستبند طلا قرار گرفته است.رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: بنابرحساسیت موضوع، ماموران با روش‌های علمی کشف جرم عملیات را آغاز کردند و هویت یکی از متهمان که در این دزدی نقش اصلی را داشته شناسایی کردند. همین سرنخ کافی بود تا ماموران در قدم بعدی با تلاش‌های شبانه‌روزی و تحقیقات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی کنند.

گودرزی با اشاره به دستگیری متهم گفت: ماموران پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های انجام شده با مرجع قضایی به مخفیگاه متهم رفتند و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی مبنی بر سرقت به عنف دستبند طلای زن جوان اعتراف کرد. همچنین یک مالباخته دیگر نیز وی را به عنوان سارق شناسایی کرده است.وی اظهار کرد: با صدور قرار قانونی از سوی دادسرا سارق برای کشف جرائم احتمالی در اختیار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفته و تحقیقات پلیسی در جریان است.

دستگیری سارقان ۲۰۰ میلیاردی منازل
گودرزی در ادامه با اشاره به پرونده رسیدگی پلیس به پرونده سرقت میلیاردی منازل گفت: با وقوع چند فقره سرقت‌ از منازل شرق تهران رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی زبده از ماموران پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.ویادامه داد: تحقیقات میدانی ماموران نشان دهنده این بود که سه مرد جوان با شکستن در، وارد خانه‌های خالی شده و اموال زیادی را دزدیده اند.  

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: بنابر حساسیت موضوع، کارآگاهان تحقیقات را آغاز کردند و با بررسی اطلاعات با روش‌های نوین پلیسی ابتدا مخفیگاه سه متهم حرفه‌ای را شناسایی کردند. ماموران پلیس پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های قانونی سریعا راهی محل اختفای آن‌ها  شدند و در یک عملیات منسجم متهمان را دستگیر کردند.وی با اشاره به سابقه متهمان در ارتکاب به جرم گفت: سارقان سابقه دار هستند و پس از انتقال به پایگاه دهم دهم پلیس آگاهی و انجام تحقیقات به ۳۰ فقره سرقت به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال معترف شدند. همچنین با صدور قرار قضایی از سوی دادسرا متهمان برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند. همچنین تحقیقات بیشتر در جریان است.
برچسب ها: سرقت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها