به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۵۸۵۴۹

آدم فضایی‌های به منظومه شمسی سفر داشته‌اند

آدم فضایی‌های به منظومه شمسی سفر داشته‌اند
گروه علمی: یک دانشمند هاروارد بر این باور است که بیگانگان در منظومه شمسی ما سفر کرده‌اند.در سال ۲۰۱۴، یک صخره فضایی به نام «اوموآموا» (Oumuamua) با سرعتی بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر در ساعت حرکت و در اقیانوس آرام جنوبی سقوط کرد.
 
۵ سال بعد، «آوی لوب» از مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان، اظهار کرد که «اوموآموآ» از درون منظومه شمسی ما نیست.با وجود واکنش شدید همکاران، لوب معتقد است که صخره فضایی یک فناوری بیگانه یا حتی یک فضاپیما بوده است.او در مقاله ای در سال ۲۰۲۱ برای دپارتمان نجوم هاروارد از استدلال خود دفاع کرد و مدعی شد که «اوموآموآ» یک بادبان خورشیدی است.آینده‌پژوهی این را به عنوان شکل پیشرفته پیشرانه‌ای که به فضاپیما اجازه می‌دهد از فشار کم تابش خورشیدی برای حرکت در فضا استفاده کند، تعریف می‌کند.

با این حال، دانشگاهیان و دانشمندان در یک مطالعه جدید با نظریه لوب مخالفت کرده‌اند.شانگفی لیو، اخترشناس دانشگاه سان یات سن در ژوهای چین و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «اگر بادبان خورشیدی بود، تغییر روشنایی باید بسیار بیشتر باشد.»با این حال، لوب معتقد نیست که بادبان باید صاف باشد. او گفت که می‌توانست بادبان خورشیدی با شکل دیگری باشد.
برچسب ها: آدم فضایی‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها