به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۳۵۸۸۵۷
شورای حقوق بشر علیه حجاب اجباری در ایران قطعنامه صادر کند

واکنش گزارشگر ویژه سازمان ملل به مرگ ژینا

گروه سیاسی: گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران خواهان تصویب قطعنامه‌ای علیه حجاب اجباری در ایران در شورای حقوق بشر شد. 
واکنش گزارشگر ویژه سازمان ملل به مرگ ژینا
جاوید رحمان، در نشست مجازی که سازمان ایمپکت ایران برگزار کرد، با ابراز تاسف شدید از جان باختن مهسا (ژینا) امینی، از گسترش مداوم نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ابراز تاسف کرد و گفت که جامعه جهانی باید این اقدام‌های مقام‌های ایران را به‌شدت محکوم کنند.
رحمان خطاب به مقام‌های ایران این پرسش را مطرح کرد که از تحمیل حجاب بر زنان ایرانی، چه هدفی دارند؟
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران افزود: «اقدام‌های مقام‌های جمهوری اسلامی در نقض آزاردهنده حقوق زنان و تحمیل حجاب اجباری فقط به اقدام‌های گشت ارشاد و بازداشت و زندانی کردن زنان محدود نیست. آن‌ها حتی گروهی از مردم را به نقض حقوق زنان دیگر و اسیدپاشی به زنان فقط به دلیل تفاوت پوشش‌ تشویق کرده‌اند و همه این موارد نیز مستند شده است.» رحمان با اشاره به افزایش فشارها بر اقلیت‌های قومی و دینی در ایران، گفت که رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال اقلیت‌های قومی، زبانی و فرهنگی تبعیض‌آمیز است و حتی در استان‌هایی چون کردستان، خوزستان، و سیستان و بلوچستان، فقر را به شکلی سازمان‌یافته تداوم می‌دهند.
 

۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۷:۰۶
اتفاقات رخ داده ادم رو یادسال هشتادوهشت وکشته شدن خانم ندا اقا سلطان میندازه اون موقع گفتن کارخارجی ها بوده اگه این اتفاق هم تویه اون سال افتاده بود می گفتن مهساروعوامل موساد کشتن وکارخود خارجی هابود (393503)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۷:۲۷
با سلام
روز بخیر " بنظر شما ضحاک زمان کیست ؟ بگو ضحاک چه کرد و کاوه چه ؟ آیا نوبت بعدی نوبت دختر ، مادر یا خواهر توست یا من ؟ بگو مهسا امینی که بود ؟ دختر تو یا خواهر من ؟ آینده چگونه قضاوت خواهد کرد با ما ؟ نوبت بعدی نوبت کیست ؟ .... (393505)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها