به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۶۲۱۹۵

انتقادهای نادر از عملکرد ارتش روسیه در اوکراین

انتقادهای نادر از عملکرد ارتش روسیه در اوکراین
گروه بین الملل: یکی از مقام‌های منصوب روسیه در اوکراین گفت که شویگو باید به دلیل "شکست‌های شرم‌آورش در جنگ اوکراین" به فکر خودکشی باشد.
 پس از چندین ماه جنگ در اوکراین، اهداف اصلی و اولیه روسیه هنوز در این نبرد حاصل نشده و این درحالیست که نیروهای این کشور با یکسری شکست‌های مهم در ماه‌های اخیر روبرو شده‌اند، به طوریکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بسیج نسبی در کشور اعلام کرده است.
"کریل استرموسوف"، معاون رئیس منطقه خرسون در پیام ویدئویی چهار دقیقه‌ای به صورت علنی وزرا و ژنرال‌های دولت مسکو را بابت ناکامی در فهم مشکلاتی که در خط مقدم نبرد اوکراین وجود دارد، مورد انتقاد قرار داد.
وی افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده در اوکراین و ناکامی‌هایی که رخ داد، وزیر دفاع و تمامی مقام‌های روسی باید به فکر خودکشی باشند. البته باید به این نکته اشاره کرد که واژه "افسر" برای آنها زیاد است.
چنین لفظ‌های توهین‌آمیز برای سران نظامی دولت مسکو از داخل سیستم در روسیه بسیار نادر است اما یکسری شکست‌ها در میدان نبرد در اوکراین برخی از متحدان پوتین را بر آن داشته تا ژنرال‌های ارشد را سرزنش کنند.
در این میان، رمضان قدیروف، رهبر منطقه خودمختار چچن و یوگنی پریگوژین، موسس گروه واگنر نیز ژنرال‌های روس را مورد استهزا قرار داده و می‌گویند، ارتش دچار پارتی بازی شده و مقام‌های ارشد آن را باید از درجاتشان خلع کرد و آنها را پای پیاده به جبهه نبرد فرستاد تا بابت گناه‌هایشان مجازات شوند.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و یکی از متحدان نزدیک پوتین در سال ۲۰۱۲ به این سمت منصوب شد. این دو به قدری نزدیک به هم هستند که تعطیلاتشان را هم با یکدیگر سپری می‌کنند.
بسیاری از ملی‌گرایان روسی بارها از شویگو و ژنرال‌های ارشدش به خاطر بسیاری از مشکلات از برنامه‌ریزی ضعیف و تدارکات سطحی گرفته تا تاکتیک‌های منسوخ و شکست در جنگ اطلاعاتی و با وجود سرمایه‌گذاری گسترده در دوران پوتین، انتقاد کرده‌اند.
حجم وسیعی از انتقادها علیه شویگو بابت ناکامی وزارت دفاع روسیه در نبردهای اصلی در کی‌یف، خارکیف، لیمان و منطقه خرسون بوده است.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها