به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۳۶۲۲۶۵

بیانیه پزشکی قانونی درباره جان باختن مهسا امینی

بیانیه پزشکی قانونی درباره جان باختن مهسا امینی
گروه سیاسی: پزشکی قانونی تهران در بیانیه ای اعلام کرد: با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب‌شناسی، فوت مهسا امینی ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.
در این بیانیه آمده است: شرح مختصری از گزارش علت فوت مرحومه مهسا امینی ارائه شده به مرجع قضائی که بر اساس پرونده بیمارستانی عمل جراحی کرانیوفارنژیومای مغز در بیمارستان میلاد در سال ۱۳۸۶، پرونده درمانی بیمارستان کسری در زمان منتهی به فوت، شرح معانیه ظاهری جسد و کالبدگشایی، نتایج آزمایش‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی، تحقیقات قضایی و کمیته‌های کارشناسی متعدد تخصصی و فوق تخصصی تنظیم یافته است به شرح ذیل اعلام می‌شود:
متوفیه پس از عمل جراحی تومور کرانیوفارنژیومای مغزی در سن ۸ سالگی دچار اختلال در محور مهم هیپوتالاموس ـ هیپوفیز و غدد تحت فرمان آن (از جمله آدرنال و تیروئید) شده است. به علت این بیماری زمینه‌ای متوفیه تحت درمان با دارو‌های هیدروکورتیزون، لووتیروکسین و دسموپرسین بوده است. ایشان در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۲ از ساعت ۱۹:۵۶ بطور ناگهانی دچار افت هوشیاری شده و متعاقب آن بر زمین می‌افتد که با توجه به بیماری زمینه‌ای، متوفیه توانایی لازم جهت جبران و تطابق با وضعیت ایجاد شده را نداشته، لذا در شرایط مذکور دچار اختلال ریتم قلب و کاهش فشار خون و متعاقب آن کاهش سطح هوشیاری شده که به دلیل انجام عملیات احیای قلبی ـ تنفسی غیرموثر در دقایق حساس اولیه، دچار هیپوکسی شدید و در نتیجه آسیب مغزی شده است، علی رغم برگشت عملکرد قلبی متعاقب عملیات احیای پرسنل اورژانس، حمایت تنفسی انجام شده کارساز نبوده و با وجود انتقال ایشان به بیمارستان و زحمات کادر درمانی بیمارستان کسری، بیمار به علت نارسانی چند ارگانی (M.O.F) ناشی از هیپوکسی مغزی در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۵ فوت می‌نماید.
لازم به ذکر است با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.
برچسب ها: مهسا امینی

نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۵:۴۴
خودش مرده تمام! (399341)
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۵:۴۵
اصلا حرف شما درست، ضربه ای به مغز نخورده، یک غریبه که نمیدونه کجا میبرنش و همراهی هم باهاش نیست میدونید چه استرسی بهش وارد میشه!!؟ (399342)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۵:۴۵
از اول هم مشخص بود . یک بهانه برای دشمن لازم بود تا با دروغگویی و بزرگنمایی آنرا به پیراهن عثمان تبدیل کنند . دشمن از درگذشت مهسا امینی نه تنها غمگین نشد بلکه قهقهه ای شیطانی زد.آمریکا اسرائیل سلطنت طلبان منافقین سعودی ها انگلیس گرگ های درنده ای در کمین ملت (399343)
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۶:۰۷
حداقل ی جوری گزارش مینوشتین. که نتیجه یک درصد به نفع متوفی باشه. (399349)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۶:۱۱
لعنت بر پدر دروغ (399350)
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۷:۵۲
واقعا از این مسخره تر میشه؟ مرغ پخته خنده اش میگیره. (399358)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۸:۱۰
این گزارش پزشکی قانونی قانع کننده نیست نه برای خانواده او ونه افکار عمومی با وجدان وبی طرف معتقد به انسانیت وحقوق شهر وندی حتی به استرسی که با دستگیری غیر قانونی وی وبرهم خوردن تعادل هورمونی مهسا امینی به عنوان عامل بیهوشی اولیه او اشاره نشده (399360)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۸:۴۸
كسايي كه بدون دليل و مدرك به پليس كشورتون تهمت زدين
خون تمام كساني كه ريخته شد بر گردن شماست،مخصوصا كساني كه استوريهاي شتابزده گذاشتن وجوانان را فريب داديد. (399366)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها