به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۳۶۲۷۱۸

مهارت‌هایی که تا پیش از ۴۰ سالگی باید بیاموزید

مهارت‌هایی که تا پیش از ۴۰ سالگی باید بیاموزید
گروه جامعه: انسان خود را مرکز دنیا می‌بیند و گمان می‌کند در هر زمانی می‌تواند هر آن‌چه می‌خواهد و به آسانی هم آن کار را انجام دهد، غافل از این‌که چنین امکانی وجود ندارد و پیش از آن‌که خود متوجه شویم می‌بینیم پس از مدتی بسیاری از کار‌ها را نمی‌توانیم انجام دهیم.در این مطلب چند کاری که باید تا پیش از ۴۰ سالگی انجام دهید و به آن‌ها خو بگیرید آماده کرده‌ایم. آن‌ها را با دقت بخوانید و درموردشان بیندیشید.

تنظیم خواب
 داشتن خواب منظم می‌تواند تمام زندگی فرد را تحت‌تاثیر قرار دهد. آن‌گونه‌که متخصصان می‌گویند بهترین ساعت خواب برای یک فرد بالغ بین ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح است. شاید در ابتدا این موضوع برایتان خنده‌دار یا بسیار دشوار به نظر آید، اما باید بدانید بدن انسان اگر دو هفته پشت سر هم کاری را به شکل منظم انجام دهد به آن خو می‌گیرد پس تلاش کنید خوابتان را تنظیم کرده و از زمان خود استفاده بهینه کنید.

ارتباط با دیگران
برقراری ارتباط با دیگران و کسانی‌ که آن‌ها را نمی‌شناسید مهارتیست که باید آن را پیش از ۴۰ سالگی بیاموزید. شما باید بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید تا روابط اجتماعی خود را گسترش دهید و خود هم احساس بهتری داشته باشید.فرض کنید به یک مهمانی دعوت شده‌اید که در آن کسی را نمی‌شناسید باید بتوانید با دیگران سر صبحت را باز کنید و فضای مهمانی را برای خود دلپذیر کنید تا هم خود لذت ببرید و هم فضا را برای دیگران از انرژی بهتری سرشار کنید.همین ارتباط‌ها گاه می‌تواند آغازگر یک رابطه بلند باشد. با برقراری ارتباط با دیگران، نه تنها ما چیز‌هایی جدیدی یاد می‌گیریم، بلکه فرصت‌های تازه‌ای چه از نظر کاری، چه روابط عاطفی و... برایمان فراهم می‌شود.

ورزش‌ کردن
 شما تا پیش از ۴۰ سالگی باید توانسته باشید ورزش مورد علاقه خود را پیدا کرده باشید. بر کسی پوشیده نیست و البته طبیعیست که بدن انسان با بالارفتن سن دچار انواع بیماری‌ها و ناتوانی‌ها می‌شود و به‌مرور توانایی‌های جسمی و حتی ذهنی‌اش کم می‌شود.اگر می‌خواهید جسم و روحی سالم و سرحال داشته باشید، باید ورزش را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید. پیداکردن ورزش مورد علاقه بسیار مهم است چراکه اگر آن را دوست نداشته باشید به‌زودی آن را رها می‌کنید و نمی‌تواند تاثیر لازم را روی بدنتان بگذارد.

پیدا کردن شغل مورد علاقه
یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که تا پیش از ۴۰ سالگی باید آن را انجام دهید پیداکردن کار و شغلیست که آن را دوست دارید و از انجام‌دادن آن لذت می‌برید.باید بدانید در دهه ۴۰ زندگی فرصت آزمون و خطا کم می‌شود پس تلاش کنید شغل مورد علاقه خود را براساس مهارت‌هایی که دارید و تاکنون به دست آورده‌اید انتخاب کنید و از این پس تلاش کنید در شغلتان ثبات داشته باشید.

وقت‌ گذاشتن برای خانواده
بسیاری از انسان‌ها تا هنگامی‌که چیزی یا کسی را دارند به اهمیت آن پی نمی‌برند، اما پس از آن‌که آن را از دست می‌دهند مدام احساس ناراحتی و پشیمانی می‌کنند و می‌گویند کاش به گذشته برمی‌گشتیم و بیش‌تر با اعضای خانواده یا پدر و مادر خود وقت می‌گذراندیم.پژوهشی روی شماری از افراد نشان داده که بیشتر کسانی‌که نتوانستند دهه ۳۰ خود را بیش‌تر در کنار خانواده شان بگذرانند، پشیمانند. آن‌ها اعتراف کردند: «ما در آن زمان‌ها از پدر و مادرمان که انرژی لازم را برای سفر، تفریح، پیاده روی و... داشتند، غافل بوده‌ایم و حال که به ارزش آن‌ها پی برده ایم، خیلی دیر شده است.»

فرزنداتان به‌سرعت بزرگ می‌شوند و پدرومادرتان از دنیا می‌روند پس تا دیر نشده است نسبت به اطرافیان خود با توجه باشید و از بودن در کنار آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. تلاش کنید از لحظه‌به‌لحظه وقت خود در کنار آن‌ها بهره و لذت ببرید شاید فردا چنین فرصتی نباشد. برقراری رابطه با افراد خانواده نه تنها ما را شاد می‌کند، بلکه در سلامت و تن‌درستی روحی و جسمی ما نیز موثر است.

تمرین «نه» گفتن
۴۰ سالگی زمانی نیست که شما در رودربایستی با کسی یا چیزی قرار بگیرید و برای این‌که نتوانسته‌اید یک «نه» بگویید زندگی خود و خانواده خود را تا مدت‌ها دچار تنش و ناراحتی کنید.شما باید توانسته باشید تا پیش از ۴۰ سالگی مهارت نه گفتن را آموخته باشید. کمک‌کردن به دیگران بسیار خوب است و انرژی خوبی هم به آدمی بازمی‌گرداند، اما ما نباید کاری را که خود نمی‌توانیم انجام دهیم یا انجام آن برایمان دشوار است و به خانواده و وقتمان آسیب وارد می‌کند بپذیریم.به روابط اشتباه نه بگویید، پیشنهاد‌هایی که فایده‌ای برایتان ندارند را رد کنید. توجه داشته باشید شما باید به دیگران کمک کنید، اما مسئول دیگران و روابط و تصمیم‌های آن‌ها نیستید پس در ابتدا احساس خود و خانواده‌تان را در نظر بگیرید سپس به در خواست دیگری پاسخ دهید.

پیدا کردن سرگرمی مورد علاقه
گاهی ما تمام وقت خود را صرف کار می‌کنیم و لذت‌بردن از زندگی را فراموش می‌کنیم درصورتی‌که همه گاه نیاز به داشتن یک سرگرمی دارند تا بتوانند بخشی از وقت خود را به آن اختصاص دهند و جسم و روح خود را شاداب کنند.
درواقع باید به‌ دنبال راهی باشید تا بتوانید شادی را به زندگی خود بیاورید. اگر به کاری علاقه دارید آن را شروع کنید به کلاس نقاشی یا موسیقی بروید و یا هر چیزی که سبب شادی شما می‌شود. در واقع شما باید برای دوران میانسالی خود به فکر یک سرگرمی باشید.

آموختن را رها نکنید
همیشه تلاش کنید درصدد آموختن مطالب تازه باشید. پایان دانشگاه و درس دلیل بر متوقف‌ کردن یادگیری نیست. همواره در تلاش برای بالابردن اطلاعات خود باشید این‌گونه مغزتان هم بهتر کار می‌کند و کم‌تر در آینده و در دوران سالخوردگی دچار مشکل می‌شوید ضمن این‌که همیشه به‌روزید و می‌توانید در میان حتی جوانان حرفی برای گفتن داشته باشید.
برچسب ها: سبک زندگی سالم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها