به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۳۶۴۰۵۲
طلا بخریم یا سکه؟

بازار طلا چشم انتظار وین

بازار طلا چشم انتظار وین
گروه اقتصادی: قیمت طلا و سکه در بازار با وجود تعطیلی بازار جهانی تحت تاثیر افزایش نرخ ارز صعودی شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان گران شد و به یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. این در حالی بود که روز شنبه طلا و سکه کاهش یافته بود. همچنین قیمت سکه روز یکشنبه کانال شکنی کرد و دوباره کانال ۱۵ میلیون تومان را پس گرفت تا به ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برسد.

بازار طلا به ثبات رسید
عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا  می‌گوید: بازار طلا مدتی است در ثبات به سر می‌برد و به نوعی قیمت‌ها در یک رنج با نوسان جزئی ثابت شده است.او در تشریح جزئیات این موضوع گفت: ماه هاست که می‌بینیم قیمت هر مثقال طلا در بازار در بازه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا مثقالی ۶ میلیون تومان نوسان دارد. این نوسان محدود هم به قیمت انس جهانی برمی گردد. البته قیمت طلا در کشور علاوه بر تبعیت از انس جهانی، براساس نرخ کاغذ دلار در کف بازار است و ما در شرایط کنونی نوسان قابل توجهی در این بازار نمی‌بینیم.

کمبود خریدار در بازار طلا و سکه
این کارشناس بازار طلا گفت: در بازار طلا و سکه قیمت‌ها مثل گذشته ملتهب نیست و یکی از دلایل این موضوع به کاهش چشمگیر تقاضای مردم برمی گردد.محمدولی ادامه داد: ضعیف شدن بازار و کاهش خرید و فروش و نبود نوسانات گذشته موجب شده رونق از بازار طلا برود و به همین دلیل قیمت هر مثقال طلا به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. مدت هاست بازار یکنواخت و یکسان شده و چشم انتظار تعیین تکلیف برجام و تثبیت اقتصاد و تقویت پول ملی است.

بازار طلا چشم انتظار وین
این کارشناس بازار طلا گفت: در یک ماه گذشته پایین‌ترین قیمت طلا ۵ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین قیمت سکه جدید بین ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هرار تومان تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان قیمت خورده است. قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازه یک ماهه اخیر تغییر آنچنانی نداشته است؛ ولی ما امیدواریم که رونق به بازار برگردد.محمدولی با اشاره به تاثیر برجام بر قیمت طلا و سکه در کشور گفت: برجام به دلیل آسان کردن نقل و انتقال پول و افزایش همکاری با دنیا تاثیر زیادی روی بازار طلا و سکه خواهد داشت. قیمت طلا از نظر منطقی می بایست بیش از مثقالی ۶ میلیون باشد، ولی نبود عرضه و تقاضا باعث شده به کمتر از ۶ میلیون کاهش یابد.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: طلا قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها