به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۳۶۴۳۴۴

چرا خرید عروسک برای بچه‌ها ضروری است ؟

گروه کسب و کار: طی کردن صحیح مراحل رشد کودکان از ابتدای تولد، در جوامع پیشرفته بسیار مهم تلقی می‌شود و والدین در صدد این هستند که کودک خود را با بهترین متدهای روانشناختی تربیت کنند.
چرا خرید عروسک برای بچه‌ها ضروری است ؟
بازی کردن همیشه از مهم‌ترین اصول در روند رشد کودک محسوب می‌شود و این‌که کودک شما با چه اسباب‌بازی‌هایی خود را سرگرم کند، به‌اندازه ماهیت بازی کردن اهمیت دارد. عروسک‌ها همیشه جز جدانشدنی وسایل کودک هستند و در این بین عروسک‌های موزیکال با جذابیتی که برای کودک دارند، روند طی کردن مراحل رشد ذهنی او را با پیشرفت چشمگیری همراه می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید با خرید عروسک موزیکال، عروسک پولیشی و اسباب‌بازی‌های این‌چنینی به این مهم دست پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل لزوم خرید عروسک و تاثیر آن‌ در رشد کودکان را برایتان شرح دهیم.

خرید عروسک چه مزایا و فوایدی برای رشد ذهنی کودکان دارد؟
خرید عروسک، خصوصا عروسک موزیکال و بازی با آن‌ها برای کودک فواید بسیار زیادی به همراه دارد. اساسا عروسک‌ها رکن اصلی بازی‌های کودکانه محسوب می‌شوند و چه بهتر که بتوانید مهارت‌های مختلف در فرزندتان را با استفاده از این بازی‌ها افزایش دهید.

افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان
مشخصا اگر بازی با عروسک‌های موزیکال با حضور شما به‌عنوان والد همراه باشد، باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در کودک‌تان می‌شود. زمانی‌که شما کودک خود را در بازی کردن همراهی می‌کنید، او احساس مهم بودن دارد و قرار گرفتن او در مرکز توجه برای دقایقی باعث افزایش سطح اعتماد‌به‌نفس او می‌شود. کافی است هنگام بازی کمی کودک خود را تشویق کنید. تاثیر این کار در مدت زمان کوتاهی نمایان خواهد شد.

آسان شدن یادگیری زبان دوم در کودکان
یکی دیگر از مهم‌ترین فواید خرید این اسباب‌بازی‌ها، تسهیل یادگیری زبان دوم است. مشخصا امروزه یادگیری زبان دوم به یکی از اصلی‌ترین مراحل تربیتی کودکان تبدیل شده است و والدین به دنبال راه‌هایی برای آسان‌تر کردن این فرایند مهم هستند. آشنا شدن با موسیقی و شنیدن اصوات ریتمیک مختلف، منجر به تقویت ذهن کودک و رشد مهارت‌های پیچیده در او می‌شود. یکی از کاربردی‌ترین این مهارت‌ها، یادگیری زبان دوم است که شما می‌توانید با خرید عروسک موزیکال که موسیقی‌هایی با زبان انگلیسی پخش می‌کند، این مسیر را برای فرزندتان آسان‌تر کنید. تحقیقات زیادی نشان داده است کودکانی که موسیقی را می‌شناسند و می‌توانند ریتم‌های مختلف را تشخیص دهند، توانایی بالاتری در یادگیری زبان دوم خواهند داشت.



رفع کسالت و خستگی در کودکان
موسیقی هم برای بزرگسالان هم جذاب است، و هم برای کودکان. هیچ کودکی از بازی کردن و سرگرم شدن با عروسک موزیکال و اسباب‌بازی‌های این‌چنینی که متناسب با مراحل رشد جسمی و ذهنی او طراحی و ساخته شده است، خسته نمی‌شود. حتی کودکان زمانی که از خواب بیدار می‌شوند و مغزشان هنوزخواب‌آلود است، با شنیدن آوازی از اسباب‌بازی‌های موزیکال خود توجه‌شان جلب می‌شود و به‌طور کلی خستگی و کسالت خود را فراموش می‌کنند. اگر کودک شما در هنگام بیدار شدن بهانه‌گیری می‌کند، می‌توانید با خرید عروسک جذاب و موزیکال حواسش را پرت و او را سرحال کنید.

 تقویت حافظه در کودکان از فواید خرید عروسک
یکی از مهم‌ترین فواید خرید عروسک موزیکال، کمک به تقویت حافظه در کودکان است. تجربه نشان داده کودکانی که در مراحل اولیه رشد ذهنی خود با ادوات موسیقی و ریتم‌های مختلف آشنا می‌شوند و از اسباب‌بازی‌های موزیکال استفاده می‌کنند، حافظه قوی‌تری نسبت به همسن‌وسالان خود دارند، چرا که کودک در فرآیند یادگیری و مراحل رشد ذهنی، با شنیدن موسیقی‌های مختلف و حتی ساده، تمرکز بر روی ریتم، ملودی و ... را یاد می‌گیرد و این اتفاق باعث تقویت حافظه کوتاه‌مدت او می‌شود.

ایجاد آرامش در نوزادان و کودکان
طبق مطالعات انجام شده توسط یک مرکز پژوهشی پزشکی در نیویورک، شنیدن موسیقی برای نوزادان بسیار تسکین‌دهنده است. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است زمانی که والدین برای نوزادشان در هنگام خواب آواز می‌خوانند و یا با استفاده از عروسک موزیکال برایش لالایی پخش می‌کنند، سطح استرس در او کاهش پیدا کرده و علائم حیاتی او مانند ضربان قلب و جریان گردش خون در خواب متعادل می‌شود. نتیجه این امر بالا رفتن کیفیت خواب نوزاد و رشد بهتر او خواهد شد. بنابراین خرید بهترین عروسک موزیکال را در برنامه‌های خود قرار دهید.



تقویت مهارت‌های گفتاری در کودکان
بسیاری از این عروسک‌های موزیکال به شکلی طراحی شده‌اند که به یادگیری لغات از زبان مادری و دیگر زبان‌ها کمک می‌کنند. این اسباب‌بازی‌های باکیفیت با پخش موسیقی و صحبت با کودک شما، او را وادار به تکرار لغات کرده و از این طریق مهارت‌های گفتاری او را تقویت می‌کنند. حتما مشاهده کرده‌اید کودکان با شنیدن موسیقی که ریتم جذابی برایشان دارد، سریع تمرکز می‌کنند و پس از مدتی می‌توانند با استفاده از ریتم، کلماتی که در آن موسیقی بیان می‌شود را تکرار کنند. برخی از این عروسک‌ها بر این اساس برنامه‌ریزی شده‌اند که صدای حیوانات مختلف را تقلید کنند که این مسئله سبب می‌شود فرزند شما با صدای حیوانات مختلف نیز آشنا و تارهای صوتی او جهت تقلید صداهای مختلف تقویت شود.

رشد مهارت‌های شنیداری در کودکان با خرید عروسک موزیکال
شنیدن موسیقی علاوه بر مهارت‌های گفتاری، مهارت‌های شنیداری را نیز در کودکان تقویت می‌کند. تحقیقات مختلف نشان داده که صداهای زیر و بم، ریتم‌های سریع و آهسته و گام‌های بالا و پایین موسیقی بر روی گیرنده‌های حسی گوش میانی کودک تاثیرگذار است و باعث افزایش قدرت تجزیه و تحلیل صدا‌ها در او می‌شود. همچنین این اصوات به‌راحتی بر روی کورتکس مغز او تاثیرات بلندمدت می‌گذارند و شما می‌توانید با خرید یک عروسک پولیشی موزیکال یا اسباب‌بازی‌های این‌چنینی علاوه‌بر سرگرم کردن کودک، مهارت‌های شنیداری کودک‌تان را تقویت کنید.

کلام آخر
بازی با یک عروسک موزیکال و اسباب‌بازی‌های هدفمند مانند عروسک پولیشی باعث پیشرفت مراحل رشد ذهنی کودک شده و مهارت‌های اجتماعی مختلف را در او تقویت می‌کند. بنابراین شما فرصت دارید تا از اولین ماه‌های تولد کودک تا شروع مراحل رشدی مختلف برای خرید بهترین عروسک مناسب برای سن او، اقدام کنید. قطعا نتیجه این امر را در همان سال‌های ابتدایی رشد کودک مشاهده خواهید کرد. به شما توصیه می‌کنیم به همین منظور به معتبرترین مراکز فروش اسباب‌بازی و عروسک مانند فروشگاه اینترنتی ململ مراجعه کنید تا بدون نگرانی بابت ترافیک و صرف زمان در خیابان‌های شلوغ، به راحتی مناسب‌ترین عروسک را برای کودک دلبندتان خریداری کنید.
 
منابع
1.    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042811022695
2.    https://www.brainbalancecenters.com/blog/ways-improve-childs-social-skills

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها