به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۶۴۸۵۶

ماجرای فرار هالیوودی دزد مخوف از بازداشتگاه

ماجرای فرار هالیوودی دزد مخوف از بازداشتگاه
گروه حوادث: سرکرده این باند پرونده سنگینی داشت و علاوه بر ارتکاب چندین فقره سرقت در سال‌های گذشته، یک مرتبه نیز موفق به فرار از بازداشتگاه شده بود.۴سارق سابقه‌دار که در زندان با یکدیگر آشنا شده و باند سرقت تشکیل داده بودند با شناسایی خانه‌های خالی به آنجا دستبرد می‌زدند. آنها در سرقت‌های وحشیانه‌شان اسلحه و چاقو به همراه داشتند تا اگر صاحب خانه سر رسید او را ساکت کنند. هرچند آنها با این شیوه توانستند به چندین خانه دستبرد بزنند اما سرانجام در تعقیب و گریز با پلیس دستگیر شدند. به گزارش همشهری، چند شب قبل مردی ساکن یکی از مناطق شمالی تهران با پلیس تماس گرفت و گفت از خانه همسایه صدایی شنیده و گمان می‌کند که دزد وارد آنجا شده است. او گفت: در همسایگی من زنی تنها زندگی می‌کند. از چند دقیقه قبل صداهایی از آنجا شنیدم که چند مرد با یکدیگر صحبت می‌کنند و فکر می‌کنم سارق باشند.
 
دقایقی از این تماس می‌گذشت که مأموران پلیس خود را به آنجا رساندند. آنها در نزدیکی آن خانه بودند که یک خودروی پژو که مردی داخلش بود جلوی در خانه زن تنها دیدند. به‌نظر می‌رسید سارق و منتظر همدستانش باشد. آنطور که شواهد نشان می‌داد او مشغول زاغ‌زنی بود تا اینکه دقایقی بعد ۳همدستش درحالی‌که یک کیف بزرگ همراه داشتند از خانه خارج شدند و با عجله از آنجا فرار کردند.

تعقیب و گریز
ماموران که مطمئن شده بودند ۴مرد غریبه به خانه زنِ تنها دستبرد زده‌اند، به تعقیب آنها پرداختند و به سارقان دستور ایست دادند. ۴سارق وقتی متوجه شدند پلیس در تعقیب‌شان است تلاش کردند فرار کنند. آنها که قصد داشتند به هر قیمتی که شده از دست مأموران بگریزند در راه فرار خودروی‌شان را به چند خودروی دیگر کوبیدند. در این بین مأموران برای متوقف کردند سارقان تصمیم به تیراندازی گرفتند و پس از شلیک چند گلوله سرانجام خودروی سارقان متوقف شد و مأموران موفق شدند هر ۴نفر را دستگیر کنند. در جریان بازرسی خودروی دستگیرشدگان علاوه بر کیفی پر از پول و طلا که از خانه زن تنها سرقت شده بود، کلت کمری، چاقو، موادمخدر، تعدادی گوشی موبایل مسروقه و... کشف شد.

سرقت‌های سریالی
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که دستگیرشدگان اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت هستند که هرکدام بارها به زندان افتاده‌اند. آنها در روزهای قبل دست‌کم به ۲خانه دستبرد زده بودند. شیوه آنها به این شکل بود که در مناطق شمال شهر پرسه می‌زدند و خانه‌هایی را که گمان می‌کردند صاحبان آنجا وضعیت مالی خوبی دارند را شناسایی می‌کردند. سپس با زاغ‌زنی، در زمانی که هیچ‌کس در آنجا نبود با دیلم در را تخریب کرده، وارد شده و پول و طلا و وسایل باارزش کم حجم را می‌دزدیدند. اعضای این باند برای اینکه مبادا صاحب خانه در خانه‌اش حضور داشته باشد یا اینکه هنگام سرقت سر برسد با خود اسلحه و چاقو همراه داشتند تا با تهدید او را مجبور به سکوت و نقشه‌شان را اجرا کنند.

تشکیل باند در زندان
اعضای این باند در جریان بازجویی‌ها اعتراف کردند که در زندان با یکدیگر آشنا شده و در همانجا نقشه تشکیل باند سرقت را کشیده‌اند. هر ۴نفر آنها پیش از این نیز به اتهام سرقت از منزل دستگیر شده بودند و در کارشان حرفه‌ای بودند. یکی از آنها گفت: چند سال قبل هر ۴نفرمان در پرونده‌های جداگانه به جرم سرقت از منزل دستگیر و زندانی شدیم. مدتی زندانی بودیم تا اینکه در اواخر دوران محکومیت‌مان در زندان باهم آشنا شدیم و قرار گذاشتیم بعد از آزادی باند سرقت تشکیل بدهیم. از چند ماه قبل که همگی از زندان بیرون آمده بودیم سرقت‌ها را در مناطق شمال تهران آغاز کردیم و در مدت کوتاهی به ۳خانه دستبرد زدیم تا اینکه دوباره دستگیر شدیم.

فرار هالیوودی
سرکرده این باند پرونده سنگینی داشت و علاوه بر ارتکاب چندین فقره سرقت در سال‌های گذشته، یک مرتبه نیز موفق به فرار از بازداشتگاه شده بود. او سال ۹۵ در شرایطی که به اتهام ۱۰۰فقره سرقت از منزل توسط مأموران دستگیر شده و در بازداشتگاه بود با همدستی ۵متهم دیگر نقشه فرار کشید. آنها ابتدا دست و پا و دهان یکی دیگر از متهمان را که مانع فرارشان بود بستند و درست در زمان افطار با تخریب هواکش بازداشتگاه یک به یک از آنجا خارج شدند و با وجود اینکه لباس بازداشتگاه به تن و پابند داشتند در خیابان جلوی یک ماشین را گرفتند و با تهدید راننده را مجبور کردند تا آنها را به غرب تهران ببرد و از آنجا هرکدام به نقطه‌ای از کشور گریختند. سرکرده این باند که طراح نقشه فرار بود به مشهد گریخته و قصد داشت از کشور فرار کنند که توسط پلیس دستگیر شد.

بازگشت به بازداشتگاه
حالا اعضای این باند ۴نفره سرقت در شرایطی برای چندمین مرتبه دستگیر و به بازداشتگاه پلیس بازگشته‌اند که هنوز به درستی تعداد سرقت‌های اخیرشان مشخص نشده است. آنها مدعی هستند پس از آزادی به ۳خانه دستبرد زده‌اند اما شواهد نشان می‌دهد که به‌احتمال زیاد آنها در سرقت‌های دیگری نیز دست دارند. براساس این گزارش هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و رسیدگی به این پرونده در دادسرای ناحیه ۳۴، ویژه سرقت ادامه دارد.
برچسب ها: حوادث ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها