به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۳۶۵۰۰۸

مثبت شدن تست ابولای ۳ تن در اوگاندا

مثبت شدن تست ابولای ۳ تن در اوگاندا
گروه جامعه: یکی از مقامات بهداشتی اوگاندا اعلام کرد که تست ابولای سه تن از میان ۶۰ نفری که مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده و در بیمارستانی در "کامپالا"، پایتخت این کشور قرنطینه هستند، مثبت اعلام شده است.
به گزارش ایسنا، به گفته وزیر بهداشت اوگاندا، تست ابولای سه تن از میان ۶۰ نفری که مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده و در بیمارستانی در "کامپالا"، پایتخت این کشور قرنطینه هستند، مثبت اعلام شده است.این سه تن پیش از این با یک بیمار تایید شده مبتلا به این بیماری که قبلا به این بیمارستان منتقل شده بود، تماس داشته‌اند. این مقام بهداشتی اوگاندا امروز گفت که این سه نفر در یک مکان جداگانه قرنطینه خواهند شد.

وزیر بهداشت اوگاندا همچنین از مردم خواست تا نسبت به این بیماری هوشیار باشند و هر کسی را که با علائم مشابه با ابولا می بینند، گزارش کنند. وی در این باره اظهار کرد: با هم می‌توانیم به شیوع این بیماری پایان دهیم.
بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، آمارهای وزارت بهداشت اوگاندا تا روز پنجشنبه نشان داد که این کشور از زمان شیوع بیماری ویروسی ابولا در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال جاری میلاد تاکنون، ۶۵ مورد ابتلا به این بیماری و ۲۷ مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است.

مقامات اوگاندا اخیرا نیز به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی ابولا، سفر را در دو منطقه در این کشور ممنوع کردند.ابولا که به صورت یک تب خونریزی دهنده ویروسی ظاهر می شود، در ابتدا می‌تواند به سختی قابل تشخیص باشد زیرا تب از علائم بیماری مالاریا نیز هست. این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن فرد آلوده یا مواد آلوده به این عفونت ویروسی منتقل می‌شود و علائم آن نیز شامل تب، استفراغ، اسهال، درد عضلانی و گاهی خونریزی داخلی و خارجی است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها