به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۳۶۶۳۰۲

آلمان سلاح لیزری خود را آزمایش کرد

آلمان سلاح لیزری خود را آزمایش کرد
گروه بین الملل: سلاح لیزری با انرژی بالا برای نخستین بار سوار بر یک ناوچه پدافند هوایی آلمان در دریای بالتیک آزمایش شد و اهداف متعددی را در فواصل نزدیک و خیلی نزدیک ساقط کرد.
این آزمایش توانایی‌های سنسورهای الکترو-اپتیک این سامانه لیزری و رادارهای آن را ثابت کرد. شرکت راین‌متال که در همکاری با شرکت آلمانی موشک سازی ام‌بی‌دی‌ای این سامانه لیزری را می‌سازد، اعلام کرد که نیروی دریایی آلمان توانسته هماهنگی میان تمام اجزای این سامانه لیزری را ارزیابی کند، از پیدا کردن هدف تا رهگیری آن.
راین‌متال در بیانیه‌ای گفت: آزمایش‌ها تا اواسط ۲۰۲۳ ادامه داشته و تواناییهای سامانه لیزری را در شرایط مختلف بررسی خواهیم کرد. نتایج این آزمایش‌ها به ما کمک می‌کند تا این سلاح را کاملاً عملیاتی کرده و در همه حوزه‌ها - و نه فقط نیروی دریایی - به کار گیریم.
ارتش‌های غربی با سرعت تلاش می‌کنند قدرت دفاعی خود در برابر حملات پهپادی را افزایش دهند، حملاتی که به باور پنتاگون میدان‌های نبرد آینده را تعریف خواهد کرد. لیزر یکی از راه‌های کارآمد مقابله با حملات پهپادی است.
یک مقام ارشد ارتش آمریکا ماه گذشته گفت: پهپادها در نخستین نبردهای جنگ بعدی، همانقدر اهمیت خواهند داشت که توپخانه امروز مهم است.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها