به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۳۶۷۵۱۶

دلایل خداحافظی غیرمنتظره پیکه ازمستطیل سبز

دلایل خداحافظی غیرمنتظره پیکه ازمستطیل سبز
گروه ورزشی:بازی امشب بارسلونا با آلمریا اگسر که تا پیش از این کوچک‌ترین اهمیتی نداشت، با اعلام ناگهانی بازنشستگی پیکه بسیار مهم شده است.جرارد پیکه در یک سال اخیر شرایط سختی را سپری کرد. ردپای او در واسطه‌گری برای انتقال سوپرجام اسپانیا به عربستان دیده شد و سود ۲۴میلیون یورویی که از جوش دادن این معامله نصیبش شد. سپس فاش شد که مسی از او به‌خاطر قانع کردن بارتومئو بر سر این موضوع که پس از رفتن مسی خدشه‌ای به بارسلونا وارد نمی‌شود، ناراحت است. سرانجام جدایی‌اش با شکیرا و فرزندانش که به آمریکا رفتند، او را وارد جنجالی دیگر کرد. حالا به‌طور ناگهانی و بدون آنکه کمتر کسی حدس بزند، پیکه اعلام کرده است که می‌خواهد از فوتبال خداحافظی کند.
 
او که از ۲۵سال پیش در لاماسیا مشغول به یادگیری فوتبال و بیزاری از رئال مادرید شد، مدتی به منچستریونایتد رفت و با درخشش زیرنظر فرگوسن به تیم بزرگسالان بارسلونا برگشت. ۱۹سال در بالاترین سطح به فوتبال ادامه داد. در جام‌جهانی۲۰۱۸ از تیم ملی کنار رفت و حالا از فوتبال خداحافظی می‌کند. او سال‌های اخیر مشغله‌های زیادی خارج از فوتبال داشته و بیشتر ذهنش به تجارت مشغول بوده است. پروژه هتل‌سازی جرارد پیکه در ملکی که به تازگی در کاستا دل‌سول مالاگا خریده، به‌دلیل کشف ۲۵۰قبر در بخشی از آن متوقف شده است. پیکه این زمین را با پرداخت حدود ۲۰میلیون دلار خرید و قرار بود در آن، هتلی مجلل بسازد. یک باستان‌شناس در گفت‌وگویی با رسانه‌های محلی اعلام کرد بسیاری از این قبرها خالی است و به همین دلیل ارزش نگهداری ندارند. احتمالا با تکمیل تحقیقات، پیکه مجوز ساخت هتلش را در اوایل سال۲۰۲۳ دریافت می‌کند.

پیکه دلایل زیادی برای بازنشستگی دارد. غیر از درگیری عاطفی و جدایی‌از همسرش، مشکلات با ژاوی و شایعاتی که درباره خیانت به مسی منتشر شده بود، بر این تصمیم‌گیری تأثیر گذاشت. پیکه قبل از شروع فصل به ژاوی گفت که می‌خواهد بماند و با بقیه مدافعان رقابت کند و نشان دهد که بهترین است و گفت که اگر در این کار موفق نشود می‌رود چون نمی‌خواهد به‌عنوان بازیکن تعویضی بازنشسته شود. دلایل جدایی پیکه در نیم فصل را می‌توان به این شرح فهرست کرد؛ بازیکن تعویضی بودن، شرایط سخت زندگی خصوصی، عملکرد او مقابل اینتر، سوت‌های تماشاگران در نوکمپ علیه‌اش، ناآمادگی بدنی و قولی که به‌خودش و ژاوی داده بود. همچنین گفته می‌شود او از لاپورتا هم دلخور است. پیکه تمام معوقات، حقوق و طلب از باشگاه را که حدود ۵۰میلیون یورو بود به‌طور کامل بخشید. باشگاه می‌گوید با جدایی پیکه ۳۰میلیون برای فصل آینده و نیمی از حقوق او برای این فصل پس‌انداز می‌شود. خاویر تباس، رئیس فدراسیون و روبیالس رئیس لالیگا هم از جدایی او ابراز تأسف کرده‌اند و بازیکنان بزرگی مثل جان تری، راموس و بسیاری دیگر به این اتفاق واکنش نشان داده و از پیکه به نیکی یاد کرده‌اند.
 
خود او هم در ویدئویی که منتشر کرد، به این شکل با هواداران حرف زد: «بارسایی‌ها، جرارد هستم. هفته‌ها و ماه‌های زیادی است که مردم در مورد من زیاد صحبت می‌کنند. تا حالا هیچ‌چیزی نگفته‌ام اما حالا می‌خواهم خودم با شما حرف بزنم. ۲۵سال پیش وارد بارسلونا شدم، رفتم و برگشتم. شنبه آینده آخرین بازی من در نوکمپ است. یکی از هواداران بارسا خواهم بود، تیم را تشویق و عشق به بارسا را به فرزندانم منتقل می‌کنم؛ همانطور که خانواده من این کار را با من کردند. من را می‌شناسید، دیر یا زود دوباره برمی‌گردم. در نوکمپ همدیگر را خواهیم دید، زنده باد بارسا برای همیشه!»

درباره این مدافع ۳۵ساله شنیده شده که او به‌احتمال قوی به‌عنوان رئیس باشگاه بازخواهد گشت تا لاپورتا را کنار بزند. این مهم‌ترین جمله‌اش در بیانات خداحافظی بود: «در کودکی نمی‌خواستم فوتبالیست شوم، می‌خواستم بازیکن بارسا باشم.»
 
آمار و افتخارات 
۶۱۵بازی، ۵۲گل، ۱۳پاس گل، ۳۰جام، ۸لالیگا، ۷کوپا دل ری، ۶سوپرکاپ اسپانیا، ۳لیگ قهرمانان اروپا، ۳سوپرکاپ اروپا، ۳جام باشگاه‌های جهان، ۶حضور در ترکیب منتخب لالیگا، ۵حضور در ترکیب منتخب یوفا، ۴حضور در ترکیب منتخب فیفا، بازیکن جوان لالیگا ۰۹-۲۰۰۸، بهترین مدافع لالیگا ۱۰-۲۰۰۹، گلزن‌ترین مدافع لیگ قهرمانان، ۱۰۳بازی برای تیم ملی اسپانیا، ۵گل ملی، قهرمانی جام‌جهانی۲۰۱۰، قهرمانی یورو۲۰۱۲، حضور در ترکیب منتخب یورو۲۰۱۲...
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: پیکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها