به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۰۹:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۳۶۷۵۳

بارش برف و باران مسافران را غافلگیر کرد

گروه جامعه:​ دهها مسافر نوروزی که بدون توجه به هشدارهای هواشناسی با کمترین تجهیزات ایمنی به جاده زده بودند با بارش برف غافلگیر شدند اما امدادگران هلال احمر استان اردبیل آنها را از محاصره برف و بوران نجات دادند.
بارش برف و باران مسافران را غافلگیر کرد
به گفته مسوولان بی توجهی این مسافران به هشدارها و پیش بینی های هواشناسی مبنی بر در پیش بودن شرایط هوایی زمستانی علاوه بر خودشان باعث ایجاد مشکل هایی برای سایر مسافران و سرنشینان خودروهای در حال تردد در محورهای کوهستانی شده است. بهرام غیبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به دهها نفر از مسافران که در اثر بارش برف در محورهای ارتباطی این استان غافلگیر شده بودند خبر داد و گفت : امروز در گردنه حیران در جاده اردبیل - آستارا به سرنشینان یک هزار و 500 دستگاه خودروی در راه مانده امدادرسانی شد. وی افزود: بیش از شش هزار مسافر این خودروها به دلیل بارش برف و باران در راه مانده بودند.

وی همچنین به استقرار هفت گروه امدادی در جاده لنگان در جاده گرمی مغان - قره آغاج اشاره کرد و گفت: به 150 دستگاه خودرو در این جاده که حامل 600 نفر مسافر بودند امدادرسانی شد. وی گفت: 50 دستگاه خودرو در جاده بران - پارس آباد و 50 دستگاه در جاده اردبیل ، مغان در کولاک و برف گرفتار شده بودند که امدادگران هلال احمر به کمک آنها شتافتند. وی افزود: در مسیر مشگین شهر تا شابیل نیز به 50 خودرو با 20 سرنشین امدادرسانی شده است . به گفته وی ، بیش از 30 گروه امدادی در جاده های استان استقرار و به خدمت رسانی به مسافران مشغول هستند.

مسوول مرکز اطلاعات راههای استان اردبیل گفت : باتوجه به حجم سنگین خودروها در محور اردبیل به آستارا و ریزش برف که در مقاطعی از گردنه حیران با کولاک همراه است آن عده از مسافران که زنجیرچرخ همراه ندارند در تردد از این محور دچار مشکل شده اند. بهروز مرادی ؛ در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : این شرایط سبب شده است که هم خود این مسافران قادر به حرکت نباشند و هم موجب ایجاد اختلال در تردد سایر خودروها شوند. وی اظها رکرد : پلیس راه محور اردبیل به آستارا برای جلوگیری از افزایش مشکلات در این محور به شکل موقت این جاده را مسدود اعلام کرده و از تردد خودروها در خروجی شهرهای اردبیل و آستارا و وارد شدن آنها به درون جاده جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: در تمام جاده های استان اردبیل ریزش برف ادامه دارد و تردد وسایل نقلیه فقط با زنجیر چرخ انجام می شود. وی تصریح کرد : باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه برف و سرما در اردبیل تا روز سه شنبه بهتر است از ترددهای غیرضروری تا آرامش اوضاع جوی در محورهای این استان خودداری شود. وی همچنین از مسافران خواست ضمن توجه جدی به به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی با ماموران پلیس راه و راهداری همکاری نمایند تا خود و دیگران گرفتار مشکل نشوند.

گفتني اينکه صدها خودرو در گردنه های حیران در محور اردبیل به آستارا؛ قره آغاج در محور مشگین شهر به پارس آباد ؛ صایین در محور اردبیل به سراب و چند محور کوهستانی دیگر استان اردبیل گرفتار برف و کولاک شده​اند که امدادرسانی امدادگران هلال احمر به آنها ادامه دارد.
مرجع : ايرنا