به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۳۶۸۶۳۱

رکورد شکنی فرمانداران زن آمریكا

رکورد شکنی فرمانداران زن آمریكا
گروه بین الملل:در جریان انتخابات سه‌شنبه ۸ نوامبر، فرمانداران ۳۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا همچنین برخی از اعضای شوراهای محلی نیز انتخاب شدند؛ یعنی افرادی که قدرت قابل توجهی در تصمیم‌گیری و قانونگذاری‌های ایالتی مثلا در موضوعاتی همچون سقط جنین و مقررات زیست محیطی دارند.
نتایج شمارش آراء در این موضوع نیز نشان داد که ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ میلادی برای اولین بار دارای ۱۲ فرماندار زن خواهد شد که رکورد جدیدی در تاریخ این کشور است؛ اگرچه به نظر تحلیلگران ۱۲ زن در میان ۵۰ فرماندار ایالتی، هنوز رقم زیادی نیست.بر اساس گزارش مرکز زنان و سیاست آمریکا در دانشگاه راتگرز، رکورد قبلی ۹ فرماندار زن بود که در سال ۲۰۰۴ میلادی به ثبت رسید.
هنوز برای پاسخ به این پرسش که کدامیک از احزاب اصلی بر کنگره تسلط خواهند یافت، زود است. به ویژه آنکه گمان می‌رود شمارش آرای نامزدهای مجلس نمایندگان در ایالت‌های کالیفرنیا، اورگان، نوادا و آریزونا برای چند روز دیگر طول بکشد.از نظر تحلیلگران، نتایجی که تا کنون اعلام شده نشان می‌دهد ایالات متحده که دو سال پیش از این در پی سیاست‌های دونالد ترامپ و حمله طرفداران او به کاپیتول به کشوری دوپاره تقسیم شده بود، احتمالا تا سال ۲۰۲۴ میلادی همچنان درگیر نوعی آشفتگی در سیاست داخلی خواهد بود.
بر اساس تحلیلی که از سوی شبکه خبری سی‌ان‌ان منتشر شده، گفتگوی نمادین رهبران دو حزب درباره همکاری با یکدیگر در دو سال پیش‌رو، احتمالا خیلی دوام نخواهد آورد و پس از اعلام نتایج قطعی این انتخابات و در صورت پیروزی دموکرات‌ها در یکی از دو مجلس نیز، باید انتظار دو سال پر چالش میان کنگره و کاخ سفید را داشت.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها