به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۳۶۹۳۹۲

فعال‌حقوق بشر اولین رئیس‌جمهور زن اسلوونی شد

گروه بین‌الملل: «ناتاشا پیرس موسار»، فعال و مدافع حقوق بشر و نامزد لیبرال، با کسب ۵۴ درصد آرا، به عنوان نخستین رئیس‌جمهور زن تاریخ اسلوونی. انتخاب شد.
فعال‌حقوق بشر اولین رئیس‌جمهور زن اسلوونی شد
«ناتاشا پیرس موسار» وکیل ۵۴ ساله در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اسلوونی پیروز شد و خود را نخستین رئیس دولت زن این کشور نامید.
پیرس موسار در این دور از رقابت‌های انتخاباتی توانست با کسب ۵۳.۸۳ درصد آرا در مقابل رقیبان خود اندزه لوگر، وزیر خارجه سابق اسلوونی و سیاستمدار جناج راست با ۴۶.۱۷ درصد آراء به پیروزی برسد. طبق گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور در اسلوونی یک مقام تشریفاتی است، اما به این حال چندین مقام ارشد از جمله رئیس بانک مرکزی توسط رئیس‌جمهور معرفی می‌شوند. «ناتاشا پیرس موسار» به عنوان یک وکیل، پیش از این سابقۀ وکالت برای «ملانیا ترامپ» همسر «دونالد ترامپ» را در پرونده‌هایی با موضوعات مرتبط با زادگاهش اسلوونی داشته است. او که در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا برای وکلات همسرش استخدام شده بود، سعی داشت در این مدت از منافع ملانیا ترامپ در کشور زادگاهش محافظت کند؛ از جمله این که مانع از اقدام شرکت‌ها برای تجاری‌سازی محصولاتشان با نام او شود.
برچسب ها: اسلوونی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها