به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۷۳۴۱۵

نکات مهم برای استخدام در شرکت‌ ها دولتی و خصوصی که باید بدانید | بهیدو

گروه کسب و کار: هر کدام از ما می ‌دانیم که پروسه استخدام در شرکت‌های معتبر دولتی و خصوصی کاری سخت و دشوار است و هر کس که این راه را انتخاب می‌کند می‌داند که به راحتی نمی‌تواند به نتیجه دلخواه خود برسد.
نکات مهم برای استخدام در شرکت‌ ها دولتی و خصوصی که باید بدانید | بهیدو
در ابتدا برای استخدام در شرکت ‌های دولتی و خصوصی باید منتظر فراخوان ‌ها و یا آگهی ‌های استخدام باشیم.
این آگهی ‌ها ممکن است از طریق رسانه ، سایت‌های کاریابی ، سایت‌ های شرکت ‌ها و ادارات و یا روزنامه‌ ها منتشر شوند.
برای قرار دادن آگهی‌ های کاریابی در سایت‌ های شرکت ‌ها نیاز به طراحی سایت و البته سئو سایت مناسب است.
شرکت ‌های بسیاری ارائه دهنده طراحی سایت برای شرکت ‌های بزرگ هستند که از جمله آن‌ ها می‌توان به بهین مبتکران ایده شرکت برتر طراحی سایت و سئو اصفهان اشاره کرد.
بنابراین پیشنهاد می‌شود حتماً در طی دفعات پیاپی به این موارد توجه شود و در صورت باز بودن موقعیت شغلی مناسب برای آن اقدام کرد. برای ارسال رزومه حتماً باید به کیفیت رزومه ارسالی توجه شود.
زیرا این رزومه در اصل معرف شما به کارفرما است. بنابراین باید اطلاعات درست در رزومه قرار داد و همچنین همه توانایی‌ها و میزان تسلط به توانایی‌ها ذکر شود.

مراحل استخدام در شرکت‌ ها دولتی و خصوصی
استخدام در شرکت ‌های دولتی و خصوصی ممکن است در چندین مرحله انجام شود که آزمون‌ های استخدامی یکی از این مراحل است.
آزمون‌های استخدامی توسط شرکت ‌ها و ادارات برگزار می شود و شامل آزمون اختصاصی و عمومی است. این آزمون ها هر کدام از منابعی مشخص طرح می‌شوند.
آزمون‌ها پس از برگزاری باید بررسی شوند و پس از آن افراد پذیرفته شده در مرحله اول آزمون وارد مرحله دوم یعنی مصاحبه‌های حضوری و آنلاین می‌شوند.
در آزمونهای دولتی و نیمه دولتی به صورت عادی و معمول نتایج مرحله آزمون استخدامی برگزار شده به صورت چند برابر ظرفیت اعلام می‌گردد.
این نتایج چند برابر ظرفیت به این دلیل است که ممکن است برخی افراد موفق به کسب نمره مورد نیاز برای آزمون استخدامی شوند اما نتوانند از مصاحبه‌های حضوری و آنلاین با موفقیت گذر کنند.
در مصاحبه‌های حضوری و آنلاین هدف این است که فرد مشخص شود چه مقداری با ویژگی‌ها و اهداف سازمان متناسب است.
زیرا در مصاحبه کاملاً فرد مصاحبه کننده می‌تواند با شخصیت فرد آشنا شود و نیز میزان سطح اطلاعات علمی در چه مرحله ای است.
این مصاحبه‌ها بررسی شده و پس از آن به افرادی که در مصاحبه شرکت کرده اند اطلاع داده می‌شود که در این مرحله نیز پذیرفته شده اید یا خیر.

سخت بودن مسیر استخدام در ادارات
استخدام در ادارات دولتی و نیز شرکت ‌های خصوصی معتبر کار محال و سختی نیست اما نسبت به شرکت‌های خصوصی که از اعتبار و برند خاصی برخوردار نیستند پیچیده‌تر و سخت‌تر می ‌باشد.
برای مثال استخدام در شرکت طراحی سایت اصفهان به نسبت ساده تر به استخدام در شرکت وابسته به دولت است که به متخصص برنامه نویس و طراح سایت نیاز دارد.
استخدام در این مشاغل و پوزیشن‌ها دارای شرایط خاصی است که به آن‌ها شرایط عمومی استخدام در ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی معتبر می‌نامند.
این شرایط هر ساله و برای هر فراخوان استخدام ممکن است تغییر کند، پس برای دانستن اطلاعات دقیق‌تر از تغییرات آن‌ها بایستی به طور مداوم اخبار مربوط به شرایط عمومی استخدام در ادارات دولتی را که از سایت‌های معتبر اطلاع‌ رسانی می‌گردد، مطالعه و بررسی کرد.

مدارک لازم جهت استخدام
برای استخدام در ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی معتبر نیاز به همه مدارک است.
این مدارک شامل مدارک شخصی مانند عکس پرسنلی، شناسنامه، کارت ملی و ... می باشد.
همچنین مدارک تحصیلی مانند مدارک دیپلم، لیسانس و ... و نیز مدارک بهداشتی مانند عدم سو پیشینه، نداشتن هر گونه سابقه بیماری و نیز عدم استفاده از داروهای حساس و یا ذکر نام این داروها برای زمان‌های اضطراری برای استخدام لازم می باشد.
پیشنهاد می‌شود در صورت شرکت در دوره‌های مهارتی، اگر مدرک این دوره‌ها در دسترس بود برای ارائه به شرکت آماده کرد.

شرایط عمومی استخدام
صرکت کنندگان در آزمون‌های استخدامی حتماً تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند. بنابراین اتباع خارجی توانایی استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی را ندارند.
شرکت کنندگان در فراخوان‌های استخدامی باید به دین مبین اسلام ایمان داشته باشند.
همچنین در صورت اعتقاد به سایر دین‌های رسمی کشور نیز می‌توان در این فراخوان‌ها شرکت کرد.
عدم سابقه کیفری نیز از مواردی است که باید به آن توجه شود.
شرکت کننده باید دارای شرایط جسمانی و عقلانی سالم باشد تا بتواند در مشاغلمختلف در شرکت‌ها به اشتغال بپردازد.
مردان متقاضی در استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت را داشته باشند.
همچنین افراد متقاضی استخدام نباید در شرکت‌های دولتی و خصوصی دیگری مشغول به اشتغال باشند.

راز موفقیت در استخدام شرکت های خصوصی و دولتی | بهیدو

شرایط بومی استخدام در شرکت‌ ها
حداقل ۵ سال در شهر مورد نظر زندگی کرده باشد و یا بومی آن منطقه باشد.
معمولاً دولت‌ها علاوه بر داشتن شرایط علمی و خصوصی استخدام در ادارات دولتی و شرکت‌های معتبر خصوصی، برای شعبه‌های استان‌های مختلف نیروهای بومی خود آن استان را جذب می‌کند، بنابراین متقاضی استخدام در ادارات یک شهر خاص می ‌بایستی از بومی آن شهر و یا استان باشد که شرایط و قوانین به خصوصی برای آن در نظر گرفته شده است.
این اطلاعات و نیز سایر اطلاعاتی که برای استخدام لازم است در طراحی سایتی که برای سایت اصفهان انجام شده است، قرار گرفته است.

شرایط سنی استخدام در شرکت‌ ها
شرایط سنی برای استخدام را شرکت ‌های دولتی و خصوصی برای مدرک دیپلم حداکثر سن ۲۳ سال، کاردانی حداکثر سن ۲۵ سال و کارشناسی حداکثر سن ۲۷ سال است.
اگر متقاضی شغل تعریف شده سابقه‌ کاری مرتبط داشته باشد تا حداکثر ۳ سال به سن ذکر شده می‌توان اضافه کرد.
برای متقاضیان از خانواده‌های شهدا، مفقودین و جانبازان از کار افتاده تا حداکثر ۳ این سن قابل افزایش است.

حداقل معدل برای ورود 
برای ورود به شرکت ‌ها باید دارای حداقل معدلی بود که این معدل برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است.
همچنین این حداقل معدل برای همه شرکت‌ها یکسان نیست. متقاضی شغل‌های ذکر شده در اطلاعیه‌های استخدامی بایستی حداقل معدل ۱۵ را برای دیپلم و کاردانی و کارشناسی از دانشگاه‌های معتبر دولتی و حداقل معدل ۱۷ را برای فارغ ‌التحصیلان مقاطع مختلف از دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی، پیام‌ نور، علمی کاربردی و ... داشته باشد.
البته این شرایط ممکن است برای ادارات و نهادهای دولتی مختلف فرق داشته باشد و یا هر ساله تغییر کند.

سایت‌ های ارائه دهنده اطلاعات استخدامی
سایت ‌های مختلفی برای ارائه اطلاعات استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی معتبر وجود دارد که برخی از این سایت‌ها توانسته اند در مقایسه با سایر سایت‌ها موفق‌تر عمل کند.
سایت های بسیاری در ایران وجود دارد که ارائه دهنده آگهی های استخدامی در زمینه های متفاوت می باشند.
سایت هایی مانند : پونیشا ، کارلنسر ، سایت انجام میدم ، جاب اینجا و ...

استخدام در شرکت طراحی سایت در اصفهان | بهین مبتکران ایده

دلیل تمایل افراد به استخدام در شرکت‌ های دولتی و خصوصی
شرایط  استخدام در ادارات دولتی و نیز شرکت‌ های خصوصی معتبر موردی است که بسیاری از افراد جویای کار به دنبال دانستن اطلاعات بیش‌تری درخصوص آن هستند.
البته امروزه استخدام در ادارات دولتی و نیز شرکت‌های خصوصی معتبر کمی سخت ‌تر از قبل شده است و برای ورود به این ادارات بایستی از آزمون ‌ها و مصاحبه ‌های پیاپی عبور کنید.
استخدام در این ادارات و شرکت‌ها به دلیل مزایایی که دارند برای بسیاری از افراد و به خصوص جوانان و افراد جویای کار و نیز تازه فارغ التحصیلان اهمیت ویژه‌ای دارد، جوان‌هایی که به تازگی درس و تحصیل خود را تمام کرده ‌اند و مدرکی در رشته‌های مختلف و گوناگون دارند و به دنبال راهی برای کسب درآمد و نیز ورود به بازار کار می‌باشند. 

جمع بندی
همانطور که اشاره شد استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی معتبر همواره سختی‌های خود را دارد اما نمی‌توان گفت که غیرقابل انجام است.
برای استخدام در این شرکت‌ها نیاز به اطلاعلاتی درباره شرکت‌ها ، نحوه استخدام ، چگونگی برگزاری آزمون‌های استخدامی ، مراحل مصاحبه‌های حضوری ، مدارک لازم جهت استخدام و ... است.
همچنین به اطلاعات عمومی از جنله اطلاعات درباره حداقل معدل، شرایط سنی، شرایط بومی و ... نیاز است.
شرکت بهیدو با همراهی بهار نیوز در این مقاله به بررسی چند نکته ساده پیرامون استخدام در شرکت های دولتی و خصوصی پرداخت و سعی داشت روند استخدام در این شرکت ها را به شما ارائه دهد.
در قسمت نظرات ، تجربیات خود هنگام مصاحبه و استخدام در شرکت های مختلف را با ما به اشتراک بگذارید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها