به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۳۷۳۶۱۰

قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
گروه اقتصادی:قیمت نفت پس از اعمال سقف قیمتی جی هفت بر نفت دریایی روسیه به دلیل تحریم اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام روسیه از دریا، افزایش یافت. روز سه شنبه قیمت نفت پس از اعمال سقف قیمتی جی هفت بر نفت دریایی روسیه در روز دوشنبه به دلیل تحریم اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام روسیه از دریا، افزایش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶۶ سنت افزایش به ۸۳ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه تا ساعت ۴:۳۸ صبح به وقت تهران، رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۷۰ سنت افزایش به ۷۷.۶۳ دلار در هر بشکه رسید.

طبق داده‌های بخش خدمات ایالات متحده و نگرانی‌ها از اینکه فدرال رزرو می‌تواند به سختگیری سیاست‌های تندروی خود ادامه دهد، بهای معاملات جلسه قبل بیش از ۳ درصد کاهش یافت. اعمال سقف قیمت جی هفت در حالی است که غرب در تلاش است توانایی مسکو برای تامین مالی جنگ خود در اوکراین را محدود کند، اما روسیه گفته که حتی اگر مجبور به کاهش تولید شود، از این اقدام تبعیت نخواهد کرد.

سقف قیمتی که باید توسط کشورهای جی هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا اعمال شود، علاوه بر تحریم اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام روسیه از دریا و تعهدات مشابه ایالات متحده، کانادا، ژاپن و بریتانیا است. اوپک پلاس، روز یکشنبه توافق کردند که به برنامه ماه اکتبر خود برای کاهش تولید ۲ میلیون بشکه در روز از ماه نوامبر پایبند باشند.

کشورهای جی هفت و استرالیا هفته گذشته بر سر سقف ۶۰ دلاری قیمت هر بشکه نفت روسیه به توافق رسیدند. در چین، شهرهای بیشتری در تعطیلات آخر هفته محدودیت‌های مقابله با کووید را کاهش دادند و این امر باعث خوش‌بینی به افزایش تقاضا در بزرگترین واردکننده نفت جهان شد. فعالیت‌های تجاری و تولیدی در چین، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، در سال جاری با اقدامات سخت گیرانه مهار شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها