به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۳۷۳۶۵۷

خدمات پس از فروش تعمیرات لوازم خانگی

گروه کسب و کار: خدمات پس از فروش در واقع تعهدی است که شرکت فروشنده در یک بازه زمانی مشخص نسبت به مشتری ارائه می‌دهد. می‌شود گفت بخش زیادی از اعتبار و اهمیت برند به کیفیت خدمات پس از فروش بستگی دارد. این خدمات به اندازه‌ای مهم‌ هستند که می‌توانند آینده مالی شرکت را از لحاظ سود و زیان تعیین کنند و بستری ایجاد می‌کنند که شرکت بتواند ارتباط خود با مشتریان را در طول زمان حفظ کند. 
خدمات پس از فروش تعمیرات لوازم خانگی
لوازم خانگی جزو محصولاتی هستند که این امر برای آنها حیاتی است. در بازار لوازم خانگی که تعداد زیادی برند با محصولات مختلف را در بر می‌گیرد، خدمات پس از فروش تعمیرات لوازم خانگی در جلب اعتماد مشتریان و نگه داشتن آنها و در نتیجه موفقیت برند نقش اساسی دارد.
این خدمات شامل بخش‌های مختلفی می‌شوند و هرچه گسترده‌تر باشند و کیفیت و جزئیات بیشتری داشته باشند، به این معنی است که صاحبان آن برند برای خریداران ارزش بیشتری قائلند. در ادامه این نوشته سعی می‌کنیم شما را بیشتر با این مقوله آشنا کرده و بخش‌های مختلف آن را بررسی کنیم. 
رسا سرویس به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان تعمیرات لوازم خانگی در ایران، در خدمت مشتریان است. جهت رفع سریع خرابی لوازم آشپزخانه با رسا سرویس همین حالا اقدام کنید. 
 
خدمات پس از فروش شامل چه انواعی هستند؟
خدمات پس از فروش تعمیرات لوازم خانگی شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. آموزش مشتری برای استفاده از وسیله، پشتیبانی بیست و چهار ساعته، خدمات مربوط به حمل و نقل و نصب، و همچنین تعمیرات و گارانتی لوازم خانگی جزو این خدمات هستند. 
آموزش و پشتیبانی می‌توانند در ابراز احترام و نشان دادن اهمیت و ارزشی که شرکت برای مشتری قائل است نقش اساسی بازی کنند. پیگیری وضعیت، بعد از فروش یک محصول می‌تواند حس بسیار خوبی در مشتریان ایجاد کند و در تبدیل آنها به یک مشتری وفادار موثر باشد. 
اما می‌شود گفت مهم‌ترین مورد در این خدمات، خدمات گارانتی است. گارانتی مخصوص شامل سه گزینه است: نوع محصول، شرایط گارانتی و مدت زمان گارانتی. این خدمات شامل تعمیر یا تعویض لوازم خانگی می‌شوند. هر چقدر گارانتی مخصوص قوی‌تر و با کیفیت‌تر باشد، برند موفق‌تر است. 
در واقع این خدمات فنی سه دسته هستند: تعمیر کالا، تعویض قطعات و تعویض کالا. بزرگ‌ترین برندهای دنیا با ارائه این خدمات سبب وفاداری مشتری خود می‌شوند. مشتریان ال‌جی و سامسونگ می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکلی با نمایندگی تماس گرفته و از خدمات تعمیرکاران و کارشناسان شرکت برخوردار شوند. این شرکت‌ها به ارائه سرویس تعمیرات، تعویض قطعات و جلب رضایت مشتری توجه ویژه‌ای دارند. 
 
تعمیرات لوازم خانگی شامل چه اقداماتی می‌شود؟
با توجه به سختی جابجایی برخی از لوازم خانگی سنگین بسیاری از خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل انجام می‌شوند. شرکت تعمیرکاران متخصص و با تجربه خود را به محل اعزام می‌کند تا به رفع مشکل بپردازند و همچنین در صورت لزوم آموزش‌های لازم را به مشتری بدهند. 
اقداماتی که در زمینه تعمیر لوازم خانگی انجام می‌شود فاکتورهای مهمی را در بر می‌گیرد که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهارت در یافتن نقص لوازم خانگی
خراب شدن لوازم پرکاربرد خانگی به شدت کلافه‌کننده و زیان‌بار است. خرابی ماشین لباسشویی یا یخچال و جاروبرقی می‌تواند هر صاحب‌خانه‌ای را عصبی کند چون به نوعی روند زندگی او را مختل می‌کند. بعد از این اتفاق ناخوشایند، مشتری انتظار دارد که در سریع‌ترین و با کیفیت‌ترین شکل ممکن این مشکل حل شود و دوباره پیش نیاید. یا به قول معروف این قصه سر دراز پیدا نکند و به خوبی و خوشی تمام شود. 
اینجاست که مهارت و تجربه و تخصص تعمیرکار نقش اصلی را بازی می‌کند. تعمیرکار باید در تشخیص عیب و ایراد وسیله توانایی کافی را داشته باشد. اولین قدم برای رفع مشکل، تشخیص آن است. در صورت تشخیص درست، وقت بیهوده گرفته نمی‌شود و اقدامات مفید خیلی زود به عمل می‌آیند و ایراد را برطرف می‌کنند. 

مهارت در تعمیر
بعد از مرحله تشخیص عیب، نوبت آن است که تعمیرکار آستین‌ها را بالا زده و کار تعمیر را آغاز کند. داشتن مهارت در تعمیر درست لوازم خانگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تعمیر اگر صحیح و قوی و با مهارت انجام شود، مانع از این می‌شود که دستگاه در آینده نزدیک مجددا مشکل پیدا کند و صاحبش را به دردسر بیندازد. تجربه در این مرحله نقش مهمی دارد. یک تعمیرکار خوب با زبردستی و تجربه کافی می‌تواند در این کار قوی و موفق ظاهر شود.

مهارت در تعویض قطعه و استفاده از قطعات اورجینال
استفاده از قطعات اصلی و اورجینال برای کار تعویض قطعات لوازم خانگی، نشانه تعهد و صداقت شرکت و برند و تعمیرکاران است. حتما شرکتی را برای دریافت خدمات تعمیرات انتخاب کنید که قطعات اصل را وارد می‌کند. بنابراین باید صد در صد در تعویض قطعات، از قطعه اصل استفاده شود. همچنین مهارت تعمیرکار در تعویض قطعات هم ضروری است. قطعه باید به شیوه درست تعویض و نصب شود، جوری که انگار از ابتدا متعلق به دستگاه بوده است. 
نکته مهم در این زمینه این است که در صورت مشکل پیدا کردن قطعه‌ای از وسیله خانگی، بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض قطعه اقدام کنید، چون در غیر این صورت به مرور دستگاه مشکلات بیشتری پیدا می‌کند و در آینده نزدیک شما متحمل هزینه سنگین‌تری خواهید شد یا حتی ممکن است مجبور به خرید مجدد کالا شوید. 
 این موارد در مورد انواع لوازم خانگی مثل تعمیر جارو برقی و ماشین ظرفشویی و یخچال و فریزر و غیره صدق می‌کند. 
 
گارانتی تعمیرات لوازم خانگی چه محصولاتی را شامل می‌شود؟
این روزها به خاطر مشکل تورم و وضعیت اقتصادی بحرانی، خرید مجدد لوازم خانگی برای بسیاری از افراد جامعه سخت و یا ناممکن است. همین امر باعث شده که برندها توجه ویژه‌ای به خدمات پس از فروش تعمیرات لوازم خانگی داشته باشند. 
لوازم خانگی محصولات زیادی را در بر می‌گیرند. معمولا شرکت‌ها به تمامی این محصولات خدمات گارانتی را ارائه می‌دهند. اما گاهی هم ممکن است این خدمات به برخی از محصولات یا قطعات خاصی تعلق بگیرد. پیش از خرید حتما به این قوانین توجه کنید. 
مثلا زمان خرید باید حتما به خدمات تعمیر یخچال و فریزر، تعمیر ماشین لباسشویی آاگ و ماشین ظرفشویی و جاروبرقی توجه کرد. این لوازم جزو اصلی‌ترین لوازم خانگی هستند و بهره‌مندی از پشتیبانی و تعمیرات پس از فروش آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. 
 
سخن آخر
شرکت‌های متعددی در سطح شهر وجود دارند که خدمت تعمیرات لوازم خانگی را ارائه می‌دهند اما بهتر است قبل از اقدام، از اعتبار و پیشینه آن شرکت و مهارت کارکنانش اطمینان حاصل کنید. همچنین توجه کنید که شرکت تحت مجوز و قانونی باشد تا در دام پرداخت هزینه‌های هنگفت و نامعقول نیفتید و از کیفیت انجام کار خیالتان آسوده باشد. 
شرکت رسا سرویس با بیش از بیست سال سابقه در زمینه تعمیر و نصب و تامین قطعات لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر، ماکروویو، گاز، هود آشپزخانه، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و انواع قهوه‌ساز، افتخار این را دارد که در این شرایط سخت اقتصادی در خدمت شما عزیزان باشد. 
این شرکت تحت مجوز اتحادیه تعمیرات لوازم خانگی فعالیت می‌کند و از کادری متخصص و با تجربه و حرفه‌ای بهره می‌برد. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت در ازای هزینه معقول و مناسب، موفق شده رضایت مشتریان را برآورده کند و به مجموعه‌ای معتبر در ارائه خدمات تعمیرات لوازم خانگی تبدیل شود. جلب رضایت مشتری مهم‌ترین هدف رسا سرویس بوده و خواهد بود. 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها