به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۳۷۳۸۵۶

میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا _ هرمس پارت

گروه کسب و کار: یکی از قطعات اصلی در لباسشویی، میکروسوئیچ درب دستگاه است. این قطعه روی درب لباسشویی تعبیه شده است و وظیفه دارد تا بسته بودن درب را چک کند. در صورتی که درب لباسشویی به درستی بسته نشود، میکروسوئیچ اجازه آغاز به کار را به دستگاه نخواهد داد.
میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا _ هرمس پارت
در ادامه مطلب در خصوص نحوه کار میکروسوئیچ لباسشویی نکات کاملی را خواهیم خواند. در هر لباسشویی، میکروسوئیچ مخصوص همان لباسشویی استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از برندهای شناخته شده‌ی داخلی، که از قطعات مناسب و با کیفیتی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. میکروسوئیچ قطعه ایست که از نشت آب از درب لباسشویی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل استفاده از قطعه مناسب و با کیفیت، در صورت ایراد در میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا بسیار مهم است. اگر قصد خرید این قطعه یا سایر قطعات لباسشویی اسنوا را دارید، می‌توانید این قطعات را از طریق فروشگاه اینترنتی هرمس پارت تهیه نمایید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیش تر در این خصوص می‌توانید با شماره‌های 22111159-021 یا 22227378-021‌، تماس بگیرید.  



نحوه کار میکروسوئیچ در لباسشویی
برای بررسی سلامت میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا، ابتدا باید درب لباسشویی خود را باز کنید و آن را پیدا کنید. اگر به کناره درب توجه نمایید متوجه خواهید شد که یک قطعه پلاستیکی یا فلزی در آن جا قرار گرفته است که به درب دستگاه متصل شده است. هنگامی که درب لباسشویی را می‌بندید، این قطعه وارد یک دریچه کوچک در قسمت بالای پنل لباسشویی شده و میکروسوئیچ درب را فشار داده و سینگال را به بخش کنترل ماشین لباسشویی اسنوا ارسال می‌کند. با این کار، مدار برق دستگاه کامل شده و برد الکترونیکی، اجازه شروع به کار را پیدا کرده و براساس برنامه انتخاب شده توسط کاربر، فرآیند شستشو را آغاز می‌کند.

مشکلاتی ناشی از ایراد در میکروسوئیچ
در قسمت قبل گفتیم که تا زمانی که درب باز باشد میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا برای جلوگیری از نشت آب، اجازه آغاز به کار را به لباسشویی نخواهد داد. معمولا با ارور‌هایی که روی صفحه نمایش لباسشویی مشاهده می‌شود و عکس یک قفل که بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود، لباسشویی این اخطار را به شما می‌دهد که درب دستگاه قفل نشده است و یا میکروسوئیچ لباسشویی، مشکلی دچار ایراد شده است. زمانی که این قطعه ایرادی پیدا کرده باشد، باز و بسته کردن مجدد درب و اطمینان از بسته شدن دستگاه نیز، نمی تواند باعث از بین رفتن ارور و شروع به کار دستگاه شود. ایراد دیگری که در صورت خرابی میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا به وجود می‌آید، مشکل باز نشدن درب دستگاه در پایان کار است. زمانی که در میانه کار شستشو میکروسوئیچ مشکلی پیدا کند، باز کردن درب دستگاه در پایان کار با مشکل رو به رو خواهد شد. در صورتی که با این مشکلات رو به رو شدید، می‌توانید با تعویض میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا، مشکل دستگاه خود را حل کنید. از سوی دیگر اگر در سلامت این قطعه شک دارید و مطمئن نیستید که ایراد از میکروسوئیچ باشد، با روشی که در ادامه آمده است، به تست میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا بپردازید.



نحوه تست میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا
میکروسوئیچ یک قطعه محافظتی است که از آن برای جلوگیری از خروج آب شت درجه در سرعت گردش شصت دور در دقیقه از دیگ لباسشویی استفاده می‌شود. برای تست ایت قطعه یک راهکار ساده وجود دارد. اگر قصد دارید این کار را به صورت ساده انجام دهید، واشر را در حالت چرخش قرار دهید سپس درب را باز نمایید و پیچ گوشتی را به صورت کامل در داخل محرک میکروسوئیچ قرار دهید. در صورتی که عملیات شستشو شروع شود و با بسته شدن درب، شستشو آغاز نشد یعنی مشکل از میکروسوئیچ درب لباسشویی اسنوا است.
درصورتی که از این آزمایش نتوانید نتیجه ای به دست آورید باید با استفاده از یک آزمایش پیوستگی با اهم سنج سلامت میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا را بررسی نمایید. برای این آزمایش، در نظر داشته باشید که میکروسوئیچ‌ها دارای سه پایه هستند که در کنار پایه‌ها، شماره ای درج شده است. پایه ای که روی آن کوچکترین عدد درج شده است، به عنوان پایه فرمان محسوب شده و پایه ای که روی آن بزرگترین عدد ثبت شده است، پایه ورودی یا نول میکروسوئیچ محسوب می‌شود. پایه دیگر هم به عنوان خروجی کاربرد دارد. برای تست سلامت میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا، 2 پایه که عدد بزرگتری روی آن‌هاست و برق مستقیم را می‌گیرند، امتحان کنید. اگر حروف p و n را روی پایه‌های میکروسوئیچ مشاهده کردید، باید بدانید این حروف به ترتیب به معنای فاز و نول است. اما در هر صورت اگر مطمئن شدید، ایراد از میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا شماست.



نحوه تعویض میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا
اگر از خرابی میکروسوییچ لباسشویی اسنوا مطمئن هستید، برای انجام این کار باید نکاتی را در خصوص تعمیر آن رعایت کنید. ابتدا باید دستگیره درب دستگاه را با فشار اندکی به طرف خود بکشید تا در از لاستیک دور خود جدا شود. قوس مخصوص شیشه درب لباسشویی، به همراه لاستیک دور آن وظیفه آب بندی دیگ را به عهده دارند. با باز شدن درب لباسشویی قسمت ییرونی لاستیک دور در، نوع قوس شیشه، قسمت داخلی آبکش استیل و محل قرار گرفتن اهرم ضامن درب لباسشویی را می‌توانید ببینید. حالا باید لبه لاستیک از بدنه لباسشویی شما جدا شود. برای این کار لازم است فنر بیرونی دور در را با یک پیچ گوشتی کوچک دوسو به طرف بیرون بکشید تا فنر آزاد شود. با آزاد شدن فنر بیرونی دور لاستیک، فنر را از جای خودش خارج نموده و سپس لاستیک در را به آرامی از یک طرف از بدنه جدا کنید. دقت داشته باشید، با وارد شدن فشار بیش از اندازه به لاستیک آسیب می‌رسانید . در آخر پیچهای میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا را باز نمایید. انجام این کار را در صورتی که تجربه کافی کار با لباسشویی را ندارید، حتما به تکنسین متخصص دستگاه بسپارید تا مشکل دستگاه به صورت اساسی رفع شود و هزینه مجددی را برای تعمیر دستگاه متحمل نشوید.

خرید میکروسوئیچ لباسشویی اسنو از فروشگاه اینترنتی هرمس پارت
اگر قصد خرید میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا از فروشگاه اینترنتی هرمس پارت را دارید با افزودن این قطعه به سبد خرید خود، این کار را انجام دهید و قطعه را درب منزل تحویل بگیرید. اگر قصد خرید میکروسوئیچ لباسشویی اسنوا در تعداد بالا را دارید، این امکان برای شما فراهم شده است. همچنین برای هماهنگی جهت ارسال فوری قطعات یا کسب اطلاعات بیش تر در خصوص خرید میکروسوئیچ لباسشویی هرمس پارت، می‌توانید در تمام ایام هفته با شماره‌های 22111159-021 یا 22227378-021، تماس بگیرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها