به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۳۷۳۸۶۱

طرح ویژه برای رصد مجازیِ سلبریتی‌ها

طرح ویژه برای رصد مجازیِ سلبریتی‌ها
گروه سیاسی: روزنامه کیهان به نقل از یک نماینده از طرح مجلس برای نظارت بر فعالیت سلبریتی‌ها در فضای مجازی خبر داد.
این روزنامه به نقل از حاجی‌دلیگانی نوشت: طرحی در مجلس برای قانونمند کردن سلبریتی‌ها در فضای مجازی تدوین شده است.
 ما الان طرح‌هایی را در مجلس داریم که قوه قضائیه را مکلف کنیم در برابر مسئولیت‌هایی که متوجه افراد می‌شود وقتی که پیامی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. این در مورد افرادی است که نوعی وجهه اجتماعی دارند که به آنها سلبریتی گفته می‌شود. این افراد از آنجا که شناخته شده هستند و تعداد بسیار زیادی دنبال‌کننده در فضای مجازی دارند باید در مقابل آنچه در این فضا منتشر می‌کنند مسئول باشند.
 چنان‌که پیش از این هم دیده‌ایم که سلبریتی‌ها وقتی مسئولیت حرف خودشان متوجه آنها نباشد هر چیزی را منتشر می‌کنند که ممکن است آنچه منتشر می‌کنند به فضای روانی جامعه، به اقتصاد جامعه و حتی به سلامتی جامعه آسیب برساند.
 اگر به‌خاطر داشته باشید در همین سال‌های اخیر یکی از همین سلبریتی‌ها یک کالایی را به‌عنوان دارویی اثرگذار معرفی کرده بود که بعد از آن با انتقادهای طیف پزشکی رو‌به‌رو شد.
 یا در همین مسائل اخیر فلان بازیگر و یا بازیکن یک دروغ را منتشر می‌کند و با آن تمام امنیت روانی جامعه را به هم می‌ریزد. نباید طوری باشد که امنیتی که با تلاش هزاران نفر پرسنل به‌صورت شبانه‌روزی و با اهدای شهدای بسیاری به دست آمده با ادعای یک سلبریتی به‌هم بریزد و این وقتی به دست می‌آید که آنها بدانند در مقابل حرف‌شان مسئول هستند. این به آن معناست که اگر دروغی گفته باشند و یا با سخنان‌شان به آسیب دیدن جامعه و امنیت روانی آن کمک کنند باید پاسخگوی سخن خود در فضای مجازی باشند.


 
برچسب ها: مجلس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها