به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۷۴۲۴۰

همصدایی چین با اتهام‌زنی‌ها علیه ایران

همصدایی چین با اتهام‌زنی‌ها علیه ایران
گروه سیاسی: بعد از انتشار بیانیه مشترک عربستان سعودی و چین که در آن انتقاد‌هایی نسبت به ایران مطرح شده‌بود، رییس‌جمهور چین در جلسه مشترک با سران کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس هم زیر بیانیه‌ای را امضا کرد که در آن از ایران انتقاد شده‌است.
به گزارش روزنامه اعتماد، در بیانیه مشترک رییس‌جمهور چین و سران شورای همکاری خلیج فارس آمده‌است:  رهبران بر ضرورت حمایت از پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه خلیج فارس و تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران با هدف حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و بر ضرورت همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کردند.
دو طرف تاکید کردند که روابط کشور‌های عرب خلیج فارس و ایران باید بر اساس پیروی از اصول حسن همجواری و عدم مداخله، احترام به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور‌ها و حل و فصل مناقشه‌ها با ابزار‌های مسالمت آمیز، بر اساس منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی و عدم استفاده از زور یا تهدید به آن و حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.
 رهبران بر اهمیت گفت‌وگوی جامع کشور‌های منطقه برای حل مساله هسته‌ای، فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران و حمایت ایران از گروه‌های تروریستی و فرقه‌گرا و سازمان‌های مسلح غیرقانونی، جلوگیری از اشاعه موشک‌های بالستیک و پهپادها، تضمین امنیت دریانوردی بین‌المللی و تاسیسات نفتی و رعایت قطعنامه‌های شورای امنیت و حقوق بین‌الملل، تاکید کردند.


 
برچسب ها: چین

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۳:۳۱
همکارنتان هم گذاشت تو کاستون (408829)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۷:۴۹
احتمالاً نفت های نیم بها و مواد معدنی کم بها، نمک نداشته و ماهی های خلیج فارس هم که تقدیم شان کرده ایم کم نمک بوده است. (408883)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۹:۴۹
چیزی جز حقیقت نگفتن

همینطورکه شهروند باید به قوانین
جامعه یک کشور متعهد باشه

حکومتها هم باید به قوانین جامعه جهانی
متعهد باشن ..باقیش توقع زیادیه (408904)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۹:۳۸
درجهان کنونی تمام کشورها منافع خودشون را درنظر دارند .چین عاشقبی چون وچرای ایران نیست.چین روسیه وهر کشور دیگری هرگاه منافع جدیدی پیدا کنند دنبال آن خواهند رفت و راز رشد وپیشرفت کشورهای دنیا همینه .اما ایران متاسفانه این نکته اساسی را هیچوقت رعایت نکرده وتنها هزینه داده. (408981)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها