به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۳۷۶۲۶۵
رئیس کل دادگستری استان البرز: متهم، شکنجه نشده است

واکنش قوه قضائیه به اظهارات وکیل یکی از بازداشت‌شدگان: مدرک بدهد

واکنش قوه قضائیه به اظهارات وکیل یکی از بازداشت‌شدگان: مدرک بدهد
گروه سیاسی: مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: روز گذشته علی شریف زاده اردکانی وکیل محمد حسینی یکی از متهمان پرونده شهادت شهید عجمیان با انتشار توییتی ادعا کرد که موکل او در زندان شکنجه شده و اقاریر وی تحت شکنجه بوده و وجاهت قانونی ندارد.
در این رابطه، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: حکم پرونده متهمان شهادت شهید عجمیان صادر و به دیوان عالی کشور ارسال شده است. فیلم‌های روز شهادت شهید عجمیان موجود است و سایر ادله از جمله اظهارات شاهدان حادثه، اظهارات متهمان دیگر در تشریح نحوه شهادت و اقرارهای مکرر و متعدد متهم نزد ضابطان دادگستری، بازپرسی و خصوصا اقرار صریح وی در دادگاه موید این موضوع است که متهم محمد حسینی به شهید عجمیان چند ضربه چاقو زده است. فاضلی هریکندی افزود: متهم محمد حسینی اگر ادعایی دارد می‌تواند با سند و مدرک آن را مطرح کند و حتما به تمام موارد رسیدگی خواهد شد. در ضمن از این وکیل نیز دعوت می‌شود تا مدارک و توضیحات خود را در مورد ادعاهایی که مطرح کرده است، ارائه دهد. در زمان انتقال متهم محمد حسینی به زندان معاینات لازم انجام شده و هیچ اثری از ضرب و شتم مشاهده نشده و خود ایشان نیز تاکنون ادعایی در این خصوص مطرح نکرده است.

وکیل محمد حسینی چه گفته بود؟
وکیل محمد حسینی، از معترضان محکوم به اعدام، به دنبال اولین دیدار با او تاکید کرد که اقرارهای موکلش همگی «تحت شکنجه» اخذ شده و بنابراین از وجاهت قانونی برخوردار نیست. محمد حسینی متهم ردیف دوم در پرونده قتل روح‌الله عجمیان از نیروهای بسیج است که در جریان اعتراضاتی که روز ۱۲ آبان به مناسبت چهلم حدیث نجفی در کرج رخ داد، جان باخت. علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل حسینی، در توییتر از ملاقاتی که سرانجام توانسته است با موکل خود در زندان کرج داشته باشد، نوشت و عنوان کرد که او در بازداشت تحت شکنجه قرار گرفته است. شریف‌زاده اردکانی نوشت: «با سیدمحمد حسینی در زندان کرج ملاقات کردم. روایتش همه اشک بود. از شکنجه، ضرب وشتم با چشم و دست و پای بسته تا لگد به سر و بیهوشی، از میله آهنی به کف پا و شوکر در قسمت‌های مختلف بدن.» این وکیل دادگستری سپس خطرنشان کرد که اقرارهای محمد حسینی «تحت شکنجه بوده و هیچ وجاهت قانونی ندارد». او توییت خود را با هشتگ «#نه_به_اعدام» به پایان برده است. شریف‌زاده در حالی برای لغو حکم محمد حسینی تلاش می‌کند که دادگاه، تا روزهای اخیر به او اجازه تنظیم وکالتنامه، مطالعه پرونده موکل خود و حتی دیدار با او را نداده بود. او در این باره در توییتی نوشته بود: «جهت اخذ وکالت و ملاقات با سیدمحمد حسینی برای فرجام خواهی از حکم اعدام طی درخواست خودشان از زندان، به شعبه اول انقلاب کرج مراجعه کردم. متاسفانه برخلاف قانون آیین دادرسی کیفری از اجازه تتظیم وکالتنامه و مطالعه پرونده خودداری شد.» این وکیل دادگستری سپس اقدام دادگاه انقلاب را «نقض آشکار حقوق یک انسان محکوم به اعدام» توصیف کرد.
برچسب ها: اعدام معترضان

۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۲۲:۳۸
شکنجه که فقط شکنجه بدنی و فیزیکی نیست
شکنجه میتواند روحی و روانی و ارعابی نیز باشد .. (410688)
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۱:۱۳
تعجبه قوه قضاییه مرتب منکر شکنجه میشه روایت شکنجه بارها توسط زندانیان مطرح شده و همان سازمان عفو بین الملل که پیش از انقلاب گزارش هایش مقبول علما بود(گزارش سازمان عفو بین‌اللمل از نقض گسترده حقوق بشر در رژیم پهلوی/سازمان عفو بین‌الملل در سال 1355:"ایران به شکنجه مداوم متهم است"+ تصویر سند) ایران را در این مورد محکوم کرده(نمونه گزارش گالین دوپل)فیلم های منتشر شده از زندان ها توسط گروه های هکری صدق این ادعا را اثبات کرده اند. (410748)
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۶:۰۰
متاسفانه برخلاف قانون آیین دادرسی کیفری از اجازه تتظیم وکالتنامه و مطالعه پرونده خودداری شد.» واقعا جاي تاسف داره ! (411145)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها