به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۳۷۶۶۵۷

حمله تند به ترانه علیدوستی

حمله تند  به ترانه علیدوستی
گروه سیاسی: روزنامه جوان نوشت: جای بازیگر در زندان نیست، اما کسی که با امنیت بازی می‌کند، باید منتظر رفتار متناسب هم باشد. حتی اگر شهرت خود را مدیون بازیگری باشد. کسی که کنشگری‌اش را روی موج شهرت هنری‌اش سوار کرده و از تخصص هنری‌اش برای تأثیرگذاری سوءاستفاده می‌کند، نمی‌تواند انتظار داشته باشد همین شهرت هنری برای او مصونیت قضایی بیاورد و با مردم عادی در برخورد قضایی متفاوت باشد. وقتی قرار است نقش امنیتی ایفا کنیم، هزینه‌های این بازی را هم باید بپردازیم و این شکل بازیگری ممکن است به لوکیشن زندان هم برسد.
طی سه ماه اخیر برخی فوتبالیست‌ها، بازیگران و خواننده‌ها در صفحات مجازی خود یا در گفتگو با رسانه‌های ضد ایرانی ادعا‌ها و شبهاتی را مطرح کردند که با توجه به مشهور بودن این افراد و تأثیر آن‌ها در افکار عمومی، لازم بود از آن‌ها هم مانند همه فعالان و کنشگران سیاسی، مستندات ادعاهایشان خواسته شود.
در دو ماه اول آشوب‌ها قوه قضائیه با نرمی و اغماض با سلبریتی‌ها روبه‌رو شد و نخواست برخوردی با آن‌ها داشته باشد. چنان که در همه دهه‌های گذشته با جرائم و تخلفات فوتبالیست‌ها و بازیگران با اغماض برخورد شده و آنان به ندرت برای اقدامات خلاف قانون خود همچون مردم عادی تاوان قانونی داده‌اند که ذکر مصادیق آن مجال جداگانه‌ای می‌طلبد.
گلشیفته فراهانی و مهناز افشار از اولین سینماگرانی بودند که از همکار خود دفاع کرده و در صفحات مجازی خود خواستار آزادی علیدوستی شدند. جمعی دیگر از همکاران علیدوستی هم مقابل اوین تجمع کردند و بدون آنکه دلیل بازداشت او را بدانند یا بپرسند، بدون قید و شرط خواستار آزادی او شدند.
به گزارش رسانه‌های اصلاح‌طلب و نیز برخی رسانه‌های فارسی زبان غربی این افراد در این جمع شرکت داشتند: رخشان بنی‌اعتماد، پیمان معادی، آزاده صمدی، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی، میترا حجار، غزل شاکری، هنگامه قاضیانی (که خود اخیراً بازداشت شده بود) و... آنچه این جمع را یکی کرده، هویت سینمایی و صنف بازیگری است.
در واقع اعتراض به این است که کسی از قبیله ما بازداشت نشود، آن هم البته هم‌قبیله‌ای‌هایی که به لحاظ منافع سیاسی هم با ما در یک راستا باشند، وگرنه اگر مثل علیرام نورایی در فیلمی بازی کنند که ما دوست نداریم، او را از صنف خودمان طرد می‌کنیم! یا حتی توجهی نمی‌کنند در بیمـــاری و بیمارســتان و تنهایی اســت یا حتی مراسم تشییع او چگونه برگزار می‌شود!
نکته جالب دیگر در مــورد بازداشت ترانه علیدوستی پیرامون صفحه اینستاگرام اوست که بلافاصله پس از بازداشتش از دسترس خارج شد تا نهاد‌های امنیتی نتوانند به ارتباطات اینستاگرامی او دست پیدا کنند. رسانه‌ها می‌گویند این اقدام توسط خود اینستاگرام انجام شده است و اگر این خبر درست باشد، هماهنگی کامل این شرکت آمریكایی با آشوبگران ایرانی را نشان می‌دهد.
حاشیه دیگر او مربوط به جنبش «می‌تو» است که برگشته از عنوان لاتین جنبشی علیه تجاوز جنسی به زنان است که ترانه علیدوستی موج آن را در سینمای ایران شروع کرد و افشاگری‌هایی علیه برخی از تعرضات به زنان سینما داشتند.
عدم راستی‌آزمایی ادعا‌ها و انتشار بدون سند ادعا‌های تعرض و تجاوز، و نیز نگاه تبعیض آمیز نسبت به هم‌قبیله‌ای‌ها باعث شد موجی که او شروع کرده با انتقادات جدی در فضای عمومی روبه‌رو شود. از سویی این موج بر وجود فساد در پشت پرده سینما صحه می‌گذاشت. با این حال دستگاه قضایی با او برخوردی نکرد.
حالا علیدوستی در بازی جدید خود، نتوانسته باز هم از اغماض قضایی بهره ببرد و باید دید او می‌تواند ادعا‌های خود را که مورد نظر دستگاه قضایی بوده ثابت کند یا خیر. اما طبعاً دیگر گزاره «جای هنرمند در زندان نیست» محلی از اعراب ندارد و یک بازیگر، باید پاسخگوی رفتار‌های آشوبگرانه خود باشد.
برچسب ها: ترانه علیدوستی

۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۰۶:۴۸
کسانی که میلیاردها ثروت مملکت رو به باد دادند امنیت کشور رو به خطر ننداختن.
کسانی که باعث شدند این همه بیکار در کشور داریم امنیت رو به مخاطره ننداختن.
انحصارطلبهایی که خودروهای لگن رو به قیمت گزاف به مردم میفروشن. هیچ میدونین عذاب قوم شعیب به خاطر گران فروشی و دست بردن در ترازوهاشون بوده.
کسانی که مردم رو تشویق به استکبار ستیزی می کنن ولی بچه ها حتی سیسمونی و شورتشون رو از استکبار جهانی میخرن امنیت رو بهخن
کسانی که می گن توئیتر فیلتر و خودشون در آن عضو هستند عدالت پیش نمازش شدن یک مسجد رو ندارن (411056)
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۶:۱۳
مردم ایران خواستار آزادی خانم علیدوستی عزیز هستند (411153)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۰۱:۰۳
از طرف خودت حرف بزن .تو کل ایرانی (411233)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۰۲:۱۴
چشم فردا اذادش میکنیم (411260)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۴:۲۱
از طرف خودت حرف بزن (411336)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۶:۱۱
شما از طرف مردم نظر نده (411481)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۰۰:۴۷
به جای خودت حرف بزن (413762)
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۲۰:۱۱
جای کسی که با نظرات منافقانه اش باعث ریختن خون جوانان این کشور شد زندانه، ترانه علیدوستی هم مثل همه مجرمین باید جوابگوی برهم زدن امنیت کشورش باشه (411194)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۴:۲۱
دقیقا (411337)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۲:۳۷
خفه باش (411450)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۲:۴۷
خطاب به روزنامه جوان دروغگو و حقه باز و خائن
خری عرعر کرد و ناگهان زمین دهن باز کرد و کله ی خر پیدا
شد
ناگهان بانگی برخاست و خواجه عرعرش بند آمد
عاقبت هر لحظه ی نابی را به عریدن نجس کرد (411453)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۰۰:۴۰
نباید در برخورد تبعیضی صورت بگیردواگر نتونه ادعاهاش روثابت کنه باید مثل مردم عادی تاوان دروغ هاشو پس بده (411230)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۱۱:۵۷
البته قانون برا نه خودی هاست

خودی ها هر دروغ وافترا
دزدی واختلاس رو فرا قانونی
میتونن انجام بدن (415643)
هنر دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۰۹:۲۴
با سلام ‌با توجه به اینکه بشر جایز الخطاست و بعضی مواقع انسان رفتاری ازش سر می‌زند که ممکن است از روی قصد و غرض هم نباشد و عاقلانه رفتار نمی‌کند بعد هم برایش گرفتاری و دردسر می‌شود که می‌شود با گرفتن تعهد قضیه را فیصله داد و ایشان هم که هنرمند هستند اشتباه خود را ان شاالله تکرار نخواهند کرد لطفا ببخشیدش و رهایش کنید ‌سپاسگزارم (411276)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۴:۲۳
ن بابا؟ چون هنرمنده ازادش کنن؟ نبایدم ازادش کنن باید بیاد تو رسانه ادعاهاشو ثابت کنه اینا مزدورن بقول شبکه پهلوی مزد میگیرن کار میکنن (411338)
ل
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۰۳:۲۷
یعنی انهایی که این کشور رو به این روز انداختند با فقر و گرونی تبعیض و رانت و ناعدالتی و...بشر نیستند و نبوده اند که جایز الخطا باشن یکبار شده حتی اشتباهاتشون رو اعتراف کن و عذر خواهی کنند البته یادم رفت اینا فوق بشرن میدونی که .... (411416)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۴:۲۰
دقیقا همینطوره بایدبازداشت بشن مثه بقیع مردم.تا مشخص بشه دستشون با کی تو یه کاسه بوده و ب نفع خودو ب ضرر مردم کار میکنن... سلبریتیای بیسواد فک کردن کی هستن ک نسبت ب همه چی اظهار نظر میکنن.چطور شده ک امریکا ازش حمایت میکنه؟ حتما سودی برای usaداره و همین ایالت متحدهدحامی ترانه خانم مردم ایران رو تحریم کرده بیشتر از قبل.ما خواستار تحقیقات بیشتر راجع ب این خود فروشا هستیم باید مجازات بشن یا در رسانه حرفاشون رو ثابت کنن (411335)
متینی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۸:۵۴
هر کسی که باعث برهم خوردن امنیت جامعه بشه و سبب کشته شدن انسانها بشه باید جواب کارهاش را بده، چه کارگر چه بازیگر چه دکتر و.... (411371)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۲۱:۱۳
کارمند هر غلطی کنه اما بازرسی پشتشه (411383)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۲:۰۷
هنرمند خر کیه
جای همشون در زندانه
لعنت بر دشمن منافق خائن وطن فروش (411444)
قباد فر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۲۰:۲۰
کسی که خودشون معروف کردن بعدا زندانی کردن و طبیعتاً جرم آدمکشتن سیاسی هم نداره و نهایتا حرفهای مخالف زده این مسایل ذکر شده شاید نگرانی ها رو نسبت به وضعیت خودش کاهش میده در مورد سامان یاسین که اون هم هنرمند بود ظاهراً خوشبختانه خودکشی به خیر گذشته (411541)
ارسلان علی پناهی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۰۸:۱۵
چرا اعدامش نمیکنید اگر قانون هست باید براهمه یکسان باشد حالا که بازیگر وپول داره اعدامش نمیکنید باید عبرت بقیه شود ایشاالله خبراعدامش ملتی را شاد کند (413631)
شیما
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۲۰:۵۹
هرکسی‌باهرشغل‌وحرفه‌ای‌وقتی‌جرمی‌مرتکب‌‌میشه‌بایدجوابگو
باشه‌خون‌هنربندوطن‌فروش‌ازدیگران‌رنگین‌تر‌نیست‌به‌نظرم‌این
رفتارها‌تاُثیرمال‌بادآوردست🤨🤨🤨 (415579)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها