به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۸:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۳۷۶۹۳۶

طالبان: زن کشت‌زار مرد است نه اینکه آموزش ببیند!

طالبان: زن کشت‌زار مرد است نه اینکه آموزش ببیند!
گروه بین الملل: وزارت تحصیلات عالی طالبان طی نامه‌ای به تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان دستور داد که دختران این کشور «تا اطلاع ثانوی» حق ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را نخواهند داشت.
در همین زمینه، وزیر تحصیلات عالی طالبان درباره تحصیل دختران توضیح داد: جلوگیری از آموزش دختران، دستور پیامبر است. زن کشت‌زار مرد است و بر زن واجب است که در خدمت مرد باشد، نه اینکه آموزش ببیند! محمد ندیم که در روزهای اخیر در اظهارنظرها و چند پست مختلف در شبکه‌های اجتماعی از تصمیم طالبان مبنی بر ممنوعیت ورود دختران و زنان به دانشگاه‌های افغانستان دفاع کرده است در تازه‌ترین اظهاراتش در گفت‌وگو با تلویزیون افغانستان، بار دیگر دلایل خود برای این ممنوعیت را برشمرد و گفت: «رعایت نکردن حجاب، رفت و آمد از ولایتی به ولایتی دیگر برای اقامت در خوابگاه، برنامه درسی غیرقانونی و وجود دانشکده‌هایی که زنان نیازی به تحصیل در آنها ندارند.»

* در اعتراض به بستن دروازه دانشگاه‌ها بر روی دانشجویان زن، «۶۰ عضو» هیات علمی دانشگاه‌ها در سراسر افغانستان استعفا داده‌اند.
عبیدالله وردک، استاد دانشگاه کابل که خود نیز روز گذشته در توییتی استعفای خود را اعلام کرده است، فهرستی از نام‌های ۵۹ استاد دانشگاه‌های دولتی را منتشر کرده است که به گفته او در «اعتراض» به منع تحصیل دختران استعفا کرده‌اند. این استادان از افغانها و جامعه بین‌المللی می‌خواهند که از دختران دانشجو حمایت کنند.

* احمد الطیب شیخ دانشگاه الازهر مصر در ادامه واکنش‌های داخلی و خارجی به تصمیم حکومت طالبان مبنی بر ممنوعیت تحصیلات عالی برای زنان، از این تصمیم ابراز تأسف کرده و آن را برخلاف اسلام خوانده است.
این دانشگاه در بیانیه‌‎ طولانی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، اعلام کرده که این تصمیم طالبان «وجدان مسلمانان و غیرمسلمانان را تکان داده است» و نباید از سوی هیچ مسلمانی چنین دستور صادر می‌شد. شیخ دانشگاه الازهر به مسلمانان و غیر مسلمانان جهان هشدار داده است که جلوگیری دختران از تحصیلات عالی را یک دستور اسلامی فرض نکنند و اسلام به شدت چنین اقداماتی را رد کرده است.

* در پی بسته شدن در دانشگاه‌ها به روی زنان افغانستان توسط طالبان،⁣ تعدادی از دانشجویان مرد دانشگاه ننگرهار در اعتراض به این تصمیم از حضور در کلاس‌ها سر باز زدند. این دانشجویان مورد تشویق همکلاسی‌های زن خود قرار گرفتند.
برچسب ها: طالبان

۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۵:۰۰
مگه دروغ گفتند!!؟ از صدر اسلام تا بود چنین بوده. (411339)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۵:۰۵
خدا یا اینا باز کی هستند ،طالبان با این کارشان اسلام را دینی منفور در جهان معرفی می‌کنند مطمئنا ۴۰سال بعد اسلامی نخواهد ماند وهمه مسلمین تغییر دین خواهند داد ۰لعنت به طالبان. ،،،،،، در مذهبشان مرد که در امن و امان است زن بچه بیارو حفره لذتشان است (411340)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۶:۱۴
چهره واقعی اسلام همین 😂🤣 (411351)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۸:۱۳
آ یه 223سوره بقره، طالبان به قر آن عمل کرده (411362)
مهدی غفاریان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۲۱:۵۲
مثل خودت عقب افتاده ذهنی و خر مغز بودند (411715)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۸:۵۲
چقدر تفکرات کثیف ونجسی دارند (411370)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۰۰:۳۷
حالا منجاهرالاسلامهای داخلی انجاشان جند ماه عروسی درسا حسلبی بر پا میکنند (411412)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۱:۱۷
آفرین بر تدین شان (411439)
مهدی غفاریان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۲۱:۵۳
افرین بر خریتشان (411716)
مهدی غفاریان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۲۱:۵۱
مشتی خر عقب مانده جاهلی وهابی (411714)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها