به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۳۷۷۸۷۰
پرتغالی جذاب آبی‌ها به اندازه نصف لیگ فوروارد دارد

ساپینتو به این دلیل خوشبخت‌ترین مربی لیگ است!

ساپینتو به این دلیل خوشبخت‌ترین مربی لیگ است!
گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال در شرایطی نفت آبادان را با یک گل شکست داده و هم امتیاز با پرسپولیس در رده دوم جدول قرار گرفت که تعویض‌های ریکاردو ساپینتو گواهی بر دست باز این سرمربی در هدایت استقلال است.
ساپینتو بعد از ناکامی شاگردانش در گلزنی در این مسابقه، دو بازیکنی را به میدان فرستاد که در دربی به آنها میدان نداده بود. سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی. نفراتی که به خوبی روند بازی را برای استقلال تغییر دادند تا آبی‌ها با سه امتیاز حیاتی آبادان را به مقصد تهران ترک کنند.
اما نکته‌ای که از تغییرات ساپینتو در این مسابقه به ذهن متبادر می‌گردد، عمق اسکواد ترکیب استقلال در لیگ بیست و دوم به خصوص در خط حمله است. جایی که سرمربی پرتغالی آبی‌ها، علاوه بر ارسلان مطهری به عنوان مهاجم اصلی این روزها، پیمان بابایی، آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده را هم در اختیار دارد. چهار مهاجمی که هر کدام به تنهایی به عنوان مهاجم نوک شناخته می‌شوند و البته به جز آرمان، سه نفر دیگر قابلیت بازی به عنوان وینگر یا مهاجم سایه را هم دارند.

1785408
این گستردگی گزینه‌های ساپینتو برای قرار گرفتن در خط حمله استقلال در شرایطی است که آبی‌ها مهدی قایدی و محمد محبی را به عنوان دو وینگر سطح اول لیگ ایران در اختیار دارند و به جز این ها، کوین یامگا و امیرعلی صادقی را هم به عنوان بازیکنانی با قابلیت بازی در پست وینگر در لیست دارند. حال اگر برگشت کاوه رضایی به استقلال در نیم‌فصل را هم قطعی بدانیم، درک بهتری از قدرت تهاجمی استقلال در ادامه لیگ به دست می‌آوریم.
1785409
هرچند استقلال صاحب برترین خط حمله لیگ برتر نیست اما بر کسی پوشیده نیست که خط حمله آبی‌ها در مقایسه با سه رقیب اصلی آنها در راه قهرمانی لیگ روی کاغذ سنگین‌تر و متنوع‌تر است. آبی‌ها در هر دقیقه‌ای از مسابقه به بازی مستقیم احتیاج داشته باشند، آرمان رمضانی و البته ارسلان مطهری را در اختیار دارند. پیمان بابایی و سجاد شهباززاده به عنوان دو مهاجم مسلط روی زمین و هوا به مانند بازی قبلی در دسترس ساپینتو هستند و محمد محبی و مهدی قایدی هم با سرعت و تکنیک منحصربه‌فرد خود، کابوس هر خط دفاعی در لیگ خواهند بود.
1785410
اگر این تنوع در خط حمله استقلال را با پرسپولیس، سپاهان و البته گل‌گهر مقایسه کنیم به وضوح متوجه تمایز استقلال نسبت به رقبای خود در این خط خواهیم شد. پستی که در هفته‌های آتی لیگ در صورت عدم تقویت به خصوص پرسپولیس و سپاهان، ممکن است استقلال را در کورس قهرمانی از حریفان اصلی خود پیش بیندازد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها