به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۳۷۸۸۰۸

۲۰۲۲ سال انهدام نظام فرماندهی داعش بود

۲۰۲۲ سال انهدام نظام فرماندهی داعش بود
گروه بین الملل:ستاد عملیات مشترک عراق اصلی‌ترین دستاورد امنیتی سال ۲۰۲۲ را انهدام نظام فرماندهی داعش با کشته شدن ۳۱۱ تروریست ارشد داعشی دانست.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، گفت که سال ۲۰۲۲ شاهد تحقق بسیاری از دستاوردهای مهم میدانی در عراق بود و در این سال ۳۱۱ تروریست داعشی کشته شدند که ۲۱۳ تن از آنها در حمله هوایی و ۹۸ تن در عملیات گوناگون بوده‌اند.
او گفت: اکثر تروریست‌هایی که کشته شده‌اند از چهره‌های مهم و فرماندهان بوده‌اند و در نتیجه کشته شدن آنان نظام فرماندهی این گروه منهدم شده است.
وی همچنین تأکید کرد که سال ۲۰۲۲ سال تسلط کامل نیروهای امنیتی کشور بر مرزهای عراق و سوریه و جلوگیری از هرگونه ورود قاچاقی تروریست‌ها و بسته شدن مسیر امدادرسانی به آنها بوده است.
طبق گزارش میدل ایست نیوز، الخفاجی دیگر دستاورد سال ۲۰۲۲ برای نیروهای عراقی را شکل‌گیری واحد هدف‌گیری در ستاد عملیات مشترک خواند که مسئولیت اصلی آن حفاظت از شهروندان و زیرساخت‌های کشور در روند درگیری با دشمن است.
وی ابراز امیدواری کرد:سال ۲۰۲۳ شاهد بهبود تسلیحات و آموزش نیروهای عراقی و ادامه روند تعقیب تروریست و نابودی بقایای آنها باشد.
پیش از این، راشیل جیوکوت، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی نیز اعلام کرد که در عملیات این ائتلاف بیش از ۶۰۰ داعشی در سال ۲۰۲۲ کشته و ۳۷۴ نفر نیز دستگیر شدند.
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها