به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۳۷۸۸۶۸
باید ببینیم سیاست‌های جدید چگونه خواهند بود

تاثیر تغییر رئیس بانک مرکزی بر بازار سکه و طلا چه بود؟

تاثیر تغییر رئیس بانک مرکزی بر بازار سکه و طلا چه بود؟
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در تحلیل خود از تاثیر تغییر رئیس بانک مرکزی بر بازار سکه و طلا می‌گوید: کاهش چشمگیر قیمت که باید اتفاق می‌افتاد، اتفاق افتاده است. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم سیاست‌های جدید چگونه خواهند بود.

به گزارش رویداد۲۴، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  در ارتباط با تاثیر تغییر رییس کل بانک مرکزی بر بازار طلا و سکه اظهار داشت: از همان ابتدای اعلام خبر تغییر رییس کل بانک مرکزی، یک تاثیر کاهشی اندکی روی قیمت‌های طلا، جواهرات و سکه داشت و در ابتدای هفته تاثیرات کلی آن بر بازار داخلی طلا و سکه قابل مشاهده بود. اعلام خبر تغییر رییس کل بانک مرکزی و رویکرد‌های و‌سیاست‌های جدید بانک مرکزی، باعث ایجاد یک روند چشمگیر کاهش قیمت در بازار طلا و سکه شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره افزایش افسارگسیخته قیمت سکه در هفته گذشته گفته «اوج قیمت، هفته گذشته بود که سکه تمام تا ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم بالا رفت اما در هفته جاری تا اینجا، سکه تمام، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: باید ببینیم این روند کاهشی تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند و چه زمانی قیمت‌ها به ثبات می‌رسد. به نظر من کاهش چشمگیری که باید اتفاق می‌افتاد، اکنون اتفاق افتاده است. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم رویکرد‌ها و سیاست‌های جدید چگونه خواهند بود.

بذرافشان در مورد کاهش تقاضای خرید سکه گفت: تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار در مقایسه با نقطه اوج هفته پیش، به شدت کاهش یافته و حباب سکه از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. در حال حاضر بازار دیگر آن التهاب هفته گذشته را ندارد و روند فعلی قیمت‌ها رو به کاهش و ثبات است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ارتباط با شرایط بازار طلا و سکه ایران گفته در بازار داخلی طلا و سکه ایران، همواره تقاضا با افزایش قیمت بیشتر می‌شود و با کاهش قیمت، تقاضا کمتر می‌شود. اکنون این اتفاق افتاده است یعنی با کاهش قیمت طلا و سکه، تقاضا نیز کمتر شده است.
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها