به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۳۷۹۰۵۶

ایا تلگرام طلایی برنامه جاسوسی است؟

گروه کسب و کار:ایا تلگرام طلایی برنامه جاسوسی است؟ در این مقاله به بررسی تلگرام طلایی و دیگر نسخه‌های تلگرام غیر رسمی می‌پردازیم.
ایا تلگرام طلایی برنامه جاسوسی است؟
در ابتدا کار باید گفت که تلگرام طلایی هم جاسوس است و هم جاسوس نیست ! زیرا تمام نسخه‌هایی که با نام تلگرام اصلی منتشر می‌شوند، در واقع از نام گلدگرام ( طلاگرام )  سوئ استفاده کرده اند، زیرا تلگرام طلایی نسخه اصلی، چندین سال است که غیر فعال شده.
در ابتدا توضیح دهیم که تلگرام طلایی زمانی منتشر شد که تلگرام اصلی فیلتر نبود و این برنامه از طریق کافه بازار و مایکت قابل دریافت بود و همیشه تحت نظارت بود.
با فیلتر شدن تلگرام، فعالیت تلگرام طلایی نیز تعطیل شد ! اما چون نام تلگرام طلایی کپی رایت نداشت، بسیاری از توسعه دهندگان از نام آن سوئ استفاده کردند و نام‌هایی مانند مونوطلایی یا موبوگرام طلایی را روانه بازار کردند و چون این برنامه از مایکت و کافه بازار حذف شده بود، کاربران از نسخه‌هایی با نام غیر اصلی استفاده کردند.
با توجه به تصویر زیر، انواع تلگرام ضد فیلتر را مشاهده می‌کنید که به نحوی از نام تلگرام طلایی استفاده کرده اند و با کمی تغییر در نام، شامل کپی رایت نشده اند !


 
تلگرام طلایی دسکتاپ (کامپیوتر)
به عنوان بالا دقت کنید، تلگرام طلایی برای کامپیوتر وجود ندارد ! همانگونه که از تصاویر بالا مشاهده کردید، به دلیل عدم وجود کپی رایت برای تلگرام طلایی، هرکسی توانسته از نام آن استفاده کند و برنامه‌های خود را در گوگل پلی منتشر کند.
 
موبوگرام طلایی
اپلیکیشن موبوگرام، اولین بار توسط یک گروه با نام‌هانیستا منتشر شد. با گذشت 5 سال  پس از فیلتر شدن تلگرام، این برنامه نیز از دسترس خارج شد.
اما مانند تلگرام طلایی، از نام موبوگرام سوئ استفاده شد و با تغییرات جزئی در نام، در مارکت‌ها منتشر شدند.
در رابطه با موبوگرام طلایی نیز همین مسئله به وجود آمد، بسیاری از کاربران چون موبوگرام را پیدا نمی‌کنند، نام موبوگرام طلایی را جستجو می‌کنند، به همین دلیل برنامه‌های بسیاری با این نام منتشر شدند.
 
تلگرام ایکس ( x )
تلگرام ایکس، نسخه تلگرام نیمه پیشرفته‌ای است که توسط تلگرام اصلی منتشر شده است. تمام امکاناتی که قرار است در آینده به تلگرام رسمی اضافه شود، ابتدا در تلگرام ایکس آزمایش می‌شود و اگر بازخورد مناسبی دریافت کرد، آن را برای Telegram نیز منتشر می‌کند.
 
تلگراف / گراف مسنجر
گراف مسنجر را با نام تلگراف می‌شناسیم، نسخه‌ای از تلگرام غیر رسمی که همزمان با موبوگرام و تلگرام طلایی (طلاگرام) وارد بازار شد. پس از فیلتر شدن تلگرام، گراف مسنجر اولین برنامه‌ای بود که امکان استفاده از پروکسی برای دور زدن فیلترینگ ارائه کرد.
از نظر ما تلگراف ویروسی نبوده، اما به شدت تبلیغات زیادی نشان می‌دهد و بدون اجازه شما، شما را به کانال‌ها اضافه می‌کند که این مسئله بسیار ناراحت کننده است.
 
الگرام ( الگرامی )
الگرامی، اولین تلگرامی بود که پروکسی داخلی را اضافه کرد. اما این نسخه از تلگرام، اصلا قابل اعتماد نیست. زیرا کاملا اطلاعات شما را تحت نظر دارد ! متاسفانه با پیگیری‌های زیادی که انجام شده، همچنان از سوی گوگل پلی مسدود نشده است.
الگرامی بدون اینکه متوجه شوید یا چیزی نشان دهد، شما را عضو صد‌ها کانال تلگرام می‌کند. برای بررسی صحت این موضوع، کافیست تلگرام اصلی غیر پیشرفته را نصب کنید تا متوجه شوید که عضو کلی کانال شده اید.اما این کانال‌ها در الگرام به شما نشان داده نمی‌شود تا یک موقع لفت ندهید.



عکس بالا از طریق تلگرام اصلی گرفته شده است ( نسخه دسکتاپ ) که کانالی‌هایی را نشان میدهد که در یک زمان عضو آنها شده ایم (توسط الگرامی بدون اجازه به کانال‌ها اضافه شده ایم)
ما اطلاعی از اینکه دیگر نسخه‌های تلگرام پیشرفته نیز بدون اجازه شما را عضو کانال‌ها می‌کنند، نداریم و از شما درخواست داریم که از طریق کامنت‌های پایین همین مطلب، نام برنامه‌هایی که سوئ استفاده می‌کنند را به اشتراک بگذارید(با ارسال اسکرین شات به عنوان مدرک).

به تلگرام طلایی اعتماد کنیم؟
از نظر ما، به دلیل عدم فعالیت تلگرام اصلی طلایی و مشخص نبودن هویت مدیران هیچ یک از پیامرسان‌های تلگرام طلایی قابل تایید نیست. اما این به معنای ویروسی بودن این نسخه‌ها نیست، زیرا تمام نسخه‌های تلگرام غیر رسمی، تحت نظر خود شرکت telegram inc فعالیت می‌کنند.
تمام نسخه‌های تلگرام غیر رسمی که در سال 2022 یا 2023 با نام تلگرام ضد فیلترینگ در گوگل پلی منتشر می‌شوند، تحت نظر گوگل پلی و تلگرام اداره می‌شوند.
دلیل اینکه تلگرام این اجازه را به توسعه دهندگان داده تا نام آن را تغییر دهند و منتشر کنند، این است که میان اینستاگرام و واتس آپ، سریعتر محبوب شود.یک برد 50-50 برای تلگرام و توسعه دهندگانی که قصد کسب درآمد از نمایش تبلیغات خود در تلگرام را دارند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها