به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۲۱:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۳۸۱۷۴۹

بررسی سفارش طراحی نمای ساختمان و سبک‌های آن

گروه کسب و کار: طراحی نمای ساختمان در سبک های مختلفی صورت می‌گیرد و اگر قصد طراحی، بازسازی یا اجرای نمای ساختمان خود را دارید؛ لازم است با سبک‌های طراحی نما و مراحل سفارش طراحی تا اجرای آن آشنا شوید.
بررسی سفارش طراحی نمای ساختمان و سبک‌های آن
احتمالاً در خیابان ساختمان‌های بسیار زیادی را دیده اید که نماهای منحصر به فردی دارند؛ به قدری که ممکن است شما را ترغیب کند تا از نمای ساختمان عکس بگیرید و آن را ثبت کنبد. اگر برایتان سوال است که نمای این ساختمان‌ها چگونه توانستند تاییدیه شهرداری و کمیته نما را دریافت کنند و در واقع طراحی نمای ساختمان در چه سبک هایی انجام می‌شود؛ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
طراحی نمای ساختمان
چرا باید به طراحی نمای ساختمان توجه شود؟ طراحی نمای ساختمان که به صورت کلی مبحث اصلی ما در این مقاله است، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت هر ساختمان شناخته می شود. از تمامی قسمت‌های یک ساختمان تنها نمای ان است که در معرض دید عموم افراد قرار دارد. افراد با نمای ساختمان هویت یک ساختمان و افراد ساکن آنرا قضاوت می‌کنند. به همین دلیل است که به طراحی نمای آن تاکید بسیاری می‌شود.
ساختمان سازان در مواجهه با مرحله اجرای نما ساختمان معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند.
•    افرادی که طراحی نمای ساختمان را جدی نگرفتند و آن را برای مرحله آخر، پس از ساخت کامل بنا گذاشته‌اند.
•    افرادی که طراحی نمای ساختمان را از همان ابتدا جدی می‌دانستند و هنگام طراحی نقشه‌های ساختمان طراحی نمای آن را نیز متناسب انجام دادند.
نمای مدرن

سفارش طراحی نمای ساختمان
همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شده‌اید، طراحی نمای ساختمان موضوع بسیار مهمی است؛ زیرا بیشترین تاثیر را بر افرادی که ساکنان یک ساختمان نیستند، می‌گذارد. سفارش طراحی نما ساختمان باید توسط افراد متخصص و با تجربه در این زمینه صورت بگیرد نه افراد آماتور و دانشجویان معماری که با اجرای نمای ساختمان آشنا نیستند و ساخت نما را برای پیمانکار دچار مشکل می‌کنند.
برخی کارفرمایان برای اینکه هزینه های طراحی و اجرای نما را کمتر کنند به سراغ افراد آماتور می روند اما غافل از اینکه در صورت طراحی نمای که قابل اجرا نباشد تنها آن ها هستند که دچار ضررهای مالی و هدر رفتن زمان شده اند.
انواع سبک طراحی نمای ساختمان
طراحی نمای ساختمان متناسب با سلیقه کارفرما صورت می‌گیرد، شرکت‌های طراحی نمای ساختمان در ابتدا با او مشاوره خواهند کرد تا با سبک معماری مورد علاقه کارفرما آشنا شوند و متناسب با آن سفارش طراحی نمای او را پیش ببرند. 
هر کدام از سبک‌های طراحی نمای ساختمان اصول خاص خود را دارد و معماران موظفند قبل از اقدام به طراحی نما، کارفرما را با این اصول آشنا سازند و سپس طراحی را آغاز کنند. عموما همه افراد یک دید کلی نسبت به سبک‌های نمای ساختمان دارند اما ما به صورت مختصر در ادامه به برخی از اصول انواع سبک نمای ساختمان در ایران مانند سبک مدرن کلاسیک و رومی اشاره خواهیم کرد.

انواع سبک نمای ساختمان

طراحی نمای مدرن
در طراحی نمای مدرن، معمار به سادگی و در ارتباط بودن متریال‌ها با یکدیگر توجه می‌کند. در این سبک ما شاهد کمترین تقارن هستیم و نظمی که در نما به وجود می‌آید، با استفاده از خطوط عمودی و افقی یا احجام هندسی مستطیل و مربع است. استفاده از این سبک طراحی نما در کاربری‌های مختلفی دیده می‌شود، اما احتمالاً بیشتر شاهد نمای مدرن در مجتمع های تجاری،  مسکونی و اداری بوده اید.

طراحی نمای کلاسیک
برخلاف طراحی نمای مدرن، یکی از اصلی ترین شاخصه های نمای کلاسیک این است که در آن تقارن به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سبک که برای اولین بار در روم و یونان باستان دیده شد، با استفاده از یک متریال گران قیمت، عموما سنگ اجرا می شود و در طراحی آن خطوط منحنی و جزئیات پیچیده کاربرد دارد.
این سبک معماری مناسب افرادی است که به سبک های تجملاتی علاقه دارند و در کاربری های مسکونی اجرا می شود.

طراحی نمای رومی
نمای رومی به نمای کلاسیک به شدت به هم شبیه هستند و تقریباً اصول یکسانی دارند. تنها تفاوت نمای رومی با نمای کلاسیک این است که ما در نمای رومی جزئیات بیشتر‌ی مشاهده می‌کنیم و از تزیینات بسیار زیاد استفاده می‌شود.

طراحی نمای رومی

طراحی تخصصی نمای ساختمان در سبک‌های مختلف
انتخاب طراح نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد و باید افرادی طراحی نمای ساختمان شما را انجام دهند که به تمامی اصول سبک های مختلف معماری مسلط هستند همچنین به روند اجرای نمای ساختمان نیز آشنایی کامل دارند. شرکت نمادیزاین یک شرکت با سابقه در زمینه طراحی و اجرای تخصصی نمای ساختمان در سبک های مختلف است که پروژه های بسیاری را به پایان رسانده است. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این تیم می‌توانید به وبسایت نمادیزاین به آدرس https://nama.design/ کرده و از طریق راه های ارتباطی با این تیم در ارتباط باشید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها