به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۸۱۸۳۵

بهترین کاری که دولت رئیسی می‌تواند انجام دهد

بهترین کاری که دولت رئیسی می‌تواند انجام دهد
 گروه سیاسی: هدایت‌الله خادمی، نماینده سابق مجلس درباره چرایی عدم تحقق شعارهای انتخاباتی رئیسی گفت: آقای رئیسی هر چه در انتخابات وعده داد، معلوم بود انجام نمی شود، دولتش نیز دیگر قادر نیست کاری انجام دهد چون هیچ کدام از دولتمردان شناختی از دنیا، کشور و حتی خودشان نداشتند. معتقدم دولت هر قدمی بخواهد بردارد اشتباه برمی‌دارد بنابراین دولت بیایستد و قدمی برندارد بهتر است تا آنکه بخواهد کاری انجام دهد.
به گزارش نامه نیوز، مهمترین بخش‌های این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:
 دولت در 18 ماه گذشته شغلی که ایجاد نکرد، حتی عامل تعطیلی برخی شغل شد. ساخت 4 میلیون مسکن نیز از دیگر وعده های شفاف و برجسته آقای رئیسی بود اما اخیرا دولت این شعار را از اساس هوا کرد و به کل منکر آن شد، به جای آن اعلام کرد مردم خانه بسازند ما سند می دهیم! این حرف دولت خیلی جای تعجب داشت، یعنی آیا آقایان انتظار داشتند اگر کسی خانه می سازد دولت سند به او ندهد و سند را به نام فرد دیگری بزند؟
 در بخش گردشگری هر چه دولت وعده کرد برعکسش اتفاق افتاد، در بخش مناطق آزاد درخواست واردات خودرو کرده بودند تا به مسافران جام جهانی خدمات رسانی کنند اما حتی یک نفر از قطر عازم قشم یا کیش نشد و این خیلی اتفاق بدی بود که مسئولان ما تحلیل واقعی از اوضاع ندارند.
 کشورهای همسایه از میادین مشترک در حال برداشت هستند اما ما فقط نظاره گر هستیم. متأسفانه سطح شناخت دولتمردان نیز از جهان خیلی نازل است مثلا یکی از آقایان وزرا اخیرا اعلام کرد «به جای آنکه برای توسعه میادین گازی سرمایه گذاری کنیم، بیاییم کمتر مصرف کنیم». این آقا نمی داند اگر کشور بخواهد پیشرفت کند و توسعه یابد باید با ساخت کارخانه و پالایشگاهش مصرف انرژی اش را بالا ببرد مثلا کشور چین 27 برابر ایران انرژی مصرف می کند.
قرار بود در زمستان اروپا یخ بزند اما امروز می بینیم ما در تأمین گاز مورد نیازمان ماندیم. دولت دائم می گوید «مردم در منازل زیاد گاز استفاده می کنند» اما اینجا سئوال پیش می آید که مگر مردم انرژی جایگزین دیگری دارند؟ مگر مردم می توانند از برق برای پختن و وسایل گرمایشی خودشان استفاده کنند؟ آیا شبکه برق توان تحمل این بار را دارد یا آنکه مردم باید بروند درختان را قطع کنند با روشن کردن هیزم خانه های شان را گرم کنند؟
مسئولان دائم می گویند فلان کشور مصرف گازش از ما کمتر است؛ خوب این طبیعی است چون مردم برای گرم کردن خانه های شان از برق یا یک انرژی دیگر استفاده می کنند. در واقع وقتی مسئولان این مسائل حداقلی را نیز متوجه نمی شوند، پس نمی دانند در دنیا چه خبر است. اگر مسئولان شناختی از مشکلات و مسائل کشور نداشتند خوب سرکار نمی آمدند و مسئولیت قبول نمی کردند.
 انتظار داشتیم آقای رئیسی از افراد کاربلد و شایسته برای پیشبرد امور اجرایی استفاده کند اما این اتفاق نیفتاد. ما که می خواهیم در این شرایط با آمریکا در بیفتیم و زیر بار احیای برجام نرویم، باید آدم های توانا در مسئولیت باشند. امروز وقتی به کابینه نگاه می کنیم هر وزیری بدتر از وزیر دیگر است.


 
  •  

  •  
برچسب ها: دولت رئیسی

۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۱۲:۴۰
جالب وزیر نیرو میگه مشکل داریم در تولید وزیر صنعت میگه مردم صبر پیشه کنند وزیر شهر سازی وراه ساختمان معذرت خواهی میکنه وزیر گاز هم که می بینیم خوب کدام وزیر عوض کنه نشان میده آب ازبالا گل آلود هست به روحانی طعنه میزدنند کار هرکس نیست خرمن کوبیدن (415649)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها