به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۸۲۰۸۵

ساندویپچ پانل سقفی چیست و چرا برای ساخت مناسب است؟

 ساندویچ پانل سقفی چیست
گروه کسب و کار: ساندویچ پانل سقفی پوششی محافظ برای سقف سازه‌ است که به دلیل گام‌های ذوزنقه‌ای و شکل اورلپ آن، امکان نفوذ آب به داخل را از بین می‌برد.
ساندویپچ پانل سقفی چیست و چرا برای ساخت مناسب است؟
ساندویچ پانل سقفی دارای عرض استاندارد ۱/۰۸ متر بوده که ۷ سانت آن به‌صورت اورلپ (همپوشانی با پانل‌ کناری) و ۱/۰۱ متر مفید کار و طول دلخواه (بنا به سفارش مشتری) تولید می‌شود.
ورق‌ این نوع ساندویچ پنل سقفی به‌صورت سینوسی یا کرکره‌ای، طرح ذوزنقه‌ای و طرح سفال قابل سفارش هستند. این نوع از ساندویچ پانل با پوشش‌های دو طرف ورق آلوزینک، ورق آلومینیوم، ورق گالوانیزه، یک رو ورق آلوزینک و یک رو ورق گالوانیزه تولید می‌شوند.
همچنین پانل سقفی برای نصب در سقف سوله‌ کاربرد دارند. مقاومت بالا در برابر شرایط جوی کاربرد و مزیت این نوع از پانل‌ محسوب می‌شود. برای کاهش وزن کلی سازه معمولا ساندویچ پانل‌های سقفی را با ضخامت 4، 6 و نهایتا 8 سانتی متر تولید می‌‌کنند. ساندویچ پانل سقفی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که با داشتن همپوشانی، از ورود آب به داخل جلوگیری کند. ساندویچ پانل سقفی به دلیل مقابله با بارندگی، نسبت به پانل دیواری از گام‌های بلندتری تشکیل‌شده است.به طور معمول لایه‌های ورق بیرونی این پانل از ورق آلوزینک و گالوانیزه ساخته می‌شود. لایه میانی این سازه نیز از فوم پلی‌اورتان که عایق صورت و حرارت بوده ساخته می‌شود.
لازم به ذکر است که ساندویچ پانل برحسب نوع لایه بیرونی و درونی به انواع گوناگونی دسته‌بندی می‌شوند. ساندویچ پنل سقفی مقاومت بالایی داشته و درنتیجه طول عمر بالایی نیز دارند. ساندویچ پانل سقفی نه‌تنها در ساخت و صنایع مدرن بلکه در بازسازی بناها و ساختمان‌ قدیمی نیز کاربرد دارد. عامل برتری ساندویچ پانل سقفی، بر مصالح سنتی را می‌توان در نوع ساختار این محصول دانست.

انواع ساندویچ پانل سقفی از نظر نوع فوم
ساندویچ پانل سقفی با عایق پلی یورتان

ساندویچ پانل سقفی پلی یورتان را می‌توان متداول‌ترین و پرکاربردترین نوع ساندویچ‌پانل معرفی کرد بنابراین  ساندویچ پانل پلی اورتان را حتما در ساخت انواع کانکس، سوله‌های صنعتی و غیر صنعتی، اتاق‌های ایزوله و آزمایشگاه‌ها و... مشاهده کرده‌اید.
ویژگی بارزی که در این دسته از پانل‌ها است که موجب شده به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار بگیرند، مقاومت بالای فوم پلی اورتان در برابر آتش سوزی و حریق است لذا از این جهت پنل پلی یورتان، ساندویچ پانل کند سوز نیز اطلاق می‌شود. برخی از ساندویچ‌پانل‌های پلی یورتان به گونه‌ای ساخته شده‌اند که پس از نصب، لایه‌ها بر روی یکدگیر اورلپ می‌شوند و با آب‌بندی مناسب، مقاومت پانل افزایش می‌یابد.



ساندویچ پانل پلی یورتان با ورق GRP
ساندویچ پانل GRP یکی از انواع پانل‌ها با عایق پلی یورتان است که لایه بیرونی آن را ورق GRP تشکیل داده است. این دسته از پانل‌های ساندویچی به واسطه نوع ورقشان از ویژگی‌های منحصر بفردی برخوردار هستند.
پس انواع ساندویچ پانل سقفی پلی یورتان عبارتند از:
ساندویچ پانل پلی یورتان سقفی 3 گام
ساندویچ پانل پلی یورتان سقفی 5 گام
ساندویچ پانل پلی یورتان سقفی پیچ مخفی 3 گام
ساندویچ پانل پلی یورتان سقفی پیچ مخفی 5 گام
ساندویچ پانل سقفی 3 گام GRP
ساندویچ پانل سقفی 5 گام GRP

ساندویچ پانل سقفی با عایق پشم سنگ
یکی دیگر از انواع پانل‌های ساندویچی سقفی، ساندویچ پانل پشم سنگ است که با نام ساندویچ پانل ضد حریق نیز شناخته می‌شود. این دسته از پانل‌ها در انواع ساندویچ پانل سقفی پشم سنگ 3 گام در بازار موجود هستند که به واسطه عایق آن در لایه میانی، عایق خوبی برای سرما و گرما نیز بشمار می‌روند.
ساندویچ پانل سقفی با عایق EPS
ساندویچ پانل EPS در واقع همان ساندویچ پانل پلی استایرن است که در آن فوم پلی استایرن منبسط شده است. این دسته از پانل‌های سقفی به عنوان سبک‌ترین و ارزان‌ترین نوع پانل‌ها شناخته شده‌اند و بهترین گزینه برای ساخت سوله‌ها و سازه‌های عظیم به شمار می‌روند. لذا انواع ساندویچ پانل سقفی EPS عبارتند از:
ساندویچ پانل EPS سقفی 3 گام
ساندویچ پانل EPS سقفی 5 گام



مزایای ساندویچ پانل سقفی
از جمله مزایای این نوع ساندویچ پانل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. در برابر شرایط آتش سوزی مقاوم بوده و دارای خاصیت ضد حریق می باشد.
۲. از جمله ویژگی های آن می توان به قابل مونتاژ بودن آنها اشاره کرد.
۳. مقاوم در برابر شرایط طبیعی و محیطی.
۴. مقاوم در برابر رطوبت، صوت، گرما و سرما.
۵. علاوه بر استحکام بالا، این محصول بسیار سبک وزن می باشد.
۶. در مقایسه با محصولات سنتتی بسیار مقرون به صرفه می باشد.
۷. طول عمر بالا و قابل استفاده مجدد.
۸. و…
جهت دریافت قیمت ساندویچ پانل میتوانید به وب سایت مجموعه مدرن پانل مراجعه کنید.

کاربردهای ساندویچ پانل سقفی
اگرچه نام آنها ساندویچ پانل سقفی است، اما استفاده از انها محدود به پوشش سقفی نیست. در واقع شما برای استفاده از انها محدودیت خاصی ندارید. به عنوان مثال اگر خانه شما حیاط دارد، به وسیله این صفحات میتوانید یک اتاق کوچک در کوشه آن بسازید. شما آزاد هستید و میتوانید باتوجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند، از آنها در هرجایی استفاده‌های خلاقانه ای کنید. بنابراین موارد مصرف آنها میتواند بی شمار باشد. اما با این حال کاربردهای معمول این پانل های سقفی بیشتر در موارد زیر است:
۱. در برابر شرایط آتش سوزی مقاوم بوده و دارای خاصیت ضد حریق می باشد.
۲. از جمله ویژگی های آن می توان به قابل مونتاژ بودن آنها اشاره کرد.
۳. مقاوم در برابر شرایط طبیعی و محیطی.
۴. مقاوم در برابر رطوبت، صوت، گرما و سرما.
۵. علاوه بر استحکام بالا، این محصول بسیار سبک وزن می باشد.
۶. در مقایسه با محصولات سنتتی بسیار مقرون به صرفه می باشد.
۷. طول عمر بالا و قابل استفاده مجدد.
۸. و…
شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ساندویچ پانل سقفی به صفحه مربوطه در وبسایت مدرن پانل مراجعه نمایید و همچنین اگر نیاز به مشاوره بیشتر در رابطه با شناخت ساندویچ پانل و دریافت لیست قیمت دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های تماس موجود در وبسایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها