به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۳۸۲۹۲۵
تساوی یووه و برد سیتی و دورتموند؛

برد بارسا و رئال و پیروزی آرسنال مقابل یونایتد

برد بارسا و رئال و پیروزی آرسنال مقابل یونایتد
گروه ورزشی: آرسنال امشب بعد از پیروزی منچسترسیتی در مقابل ولورهمپتون در دیداری حساس به مصاف منچستریونایتد رفت تا از کم شدن فاصله‌اش با تیم پپ گواردیولا جلوگیری کند. از سوی دیگر یونایتد که با درخشش در بازی‌های اخیر به رتبه چهارم جدول صعود کرده بود، امیدوار بود در مقابل آرسنال صدرنشین هم به روند خوب اخیرش ادامه بدهد.
آرسنال در خانه خود بازی را هجومی آغاز کرد و توماس پارتی و مارتینلی در دقایق اولیه دو موقعیت به دست آوردند که نتوانستند آنها را به گل تبدیل کنند.
این منچستریونایتد بود که در اولین موقعیت خود به گل رسید. وقتی پارتی توپ را از دست داد فرناندس با به دست گرفتن کنترل این توپ پاسی خوب به رشفورد داد و ستاره یونایتد با شلیکی سنگین از فاصله 25 قدمی موفق شد رمزدیل را تسلیم و اولین گل بازی را به نام خود ثبت کند.

1794193
1794195
آرسنال به حملات خود سرعت داد ولی انکتیا چند دقیقه بعد از گل رشفورد یک موقعیت را برای تیمش از دست داد. اما او در دقیقه 24 موفق شد بدشانسی چند دقیقه قبلش را جبران کند. ژاکا در جناح چپ صاحب توپ شد و سانتری تماشایی ارسال کرد. انکتیا که وان بیساکا با او حرکت می‌کرد موفق شد با یک ضربه سر این سانتر را به درون دروازه یونایتد بفرستد تا نتیجه مساوی بشود.
1794196
1794197
در دقیقه 33 بعد از خطایی که لوک شاو روی ساکا انجام داد اعتراض شدید آرتتا به داور برای او به بهای کارت زرد تمام شد تا سرمربی آرسنال دقایق باقی مانده را آرام‌تر دنبال کند. نیمه اول در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید.
1794176
اولین فرصت دو تیم در نیمه دوم نصیب آرسنال شد که بوکایو ساکا آن را به گل تبدیل کرد. در دقیقه 53 ساکا از جناح چپ به سمت مرکز حرکت کرد و از فاصله 25 قدمی یک شوت پای چپ استثنایی شلیک کرد که با عبور از دخیا در سمت چپ دروازه یونایتد آرام گرفت. آرسنال برای اولین بار از یونایتد پیش افتاده بود.
1794198
1794199
لحظاتی بعد رشفورد فرصتی عالی داشت تا کار را به تساوی بکشاند اما رمزدیل با شیرجه‌ای عالی مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.
در دقیقه 59 لیساندرو مارتینز، مدافع آرژانتینی یونایتد، اولین گل خود برای این تیم در لیگ برتر را به ثمر رساند تا شیاطین سرخ به بازی برگردند. منچستریونایتد در دقیقه 59 صاحب یک کرنر شد و اریکسن توپ را روی دروازه آرسنال فرستاد. اشتباه رمزدیل دروازه‌بان آرسنال در دفع توپ باعث شد توپ در بهترین موقعیت برابر لیساندرو قرار بگیرد و او از روی خط شش قدم با ضربه سر، توپ را از سالیبا هم عبور داده و دروازه آرسنال را باز کند.
1794185
1794183
کمتر از ده دقیقه بعد آرسنال تیر دروازه یونایتد را به لرزه درآورد. ساکا این بار از سمت راست به سمت مرکز حرکت کرد و شوتی دیگر شلیک کرد که بعد از برخورد به اریکسن تغییر جهت داد و از بخت خوب شیاطین سرخ به تیر دروازه اصابت کرد.
آرسنال دست بردار نبود و در دقیقه 84 موقعیت خطرناک دیگری به دست آورد. انکتیا شوتی محکم با پای راست به سمت دروازه این تیم شلیک کرد که دخیا با واکنشی خوب مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.
توپچی‌ها در دقیقه 90 مزد حملات خود را گرفتند. زینچنکو در جناح چپ به سرعت پیشروی کرد و پاس رو به عقب به کاپیتان تیمش اودگارد داد. ضربه اودگارد نزدیک بود از دست برود که انکتیا در تیر دوم با هوشیاری توپ را از دخیا عبور داد و تیمش را بار دیگر پیش انداخت.
1794200
1794201
آرسنال در نهایت این بازی را با پیروزی 3-2 به پایان برد تا با کسب سه امتیاز مهم از کم شدن فاصله‌اش با سیتی جلوگیری کند.
بارسا امشب به عنوان صدرنشین لالیگا در یک بازی خانگی در نوکمپ میزبان ختافه بود. بارسا که رئال مادرید را با سه امتیاز کمتر به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش می‌دید مصمم بود با کسب حداکثر امتیاز از این مسابقه جایگاهش در صدر را تحکیم کند.
پیش از شروع این مسابقه بارسا مراسمی برای نمایش سوپرجام اسپانیا به هواداران تدارک دیده بود. جامی که بارسا چند روز پیش در عربستان با پیروزی مقابل رئال مادرید به دست آورده بود توسط کاپیتان بوسکتس به هواداران حاضر در نوکمپ نشان داده شد.
ختافه در دقایق اولیه بارسا را شوکه کرد. انس اونال، مهاجم اهل ترکیه ختافه، در دقیقه 4 با شوتی محکم تراشتگن را به واکنش مجبور کرد. توپ بازگشتی را مایورال وارد دروازه بارسا کرد اما کمک‌داور پرچم خود را بالا آورد و گل مردود شد. داور اعلام کرد پاس اولیه‌ای که به اونال داده شده بود او را در موقعیت آفساید قرار داده بود.

1794227
بارسا بعد از این شوک اولیه شروع به حملات پرتعداد به سمت دروازه ختافه کرد. چند دقیقه بعد سوریا دروازه‌بان این تیم واکنش خوبی مقابل شوت دمبله داشت و دروازه‌اش را نجات داد.
موقعیت بعدی‌ بارسا اما برای این تیم به گل تبدیل شد. در دقیقه 35 ژول کنده پاس خوبی به رافینیا داد و وینگر برزیلی را در جناح چپ راه انداخت. سانتر پای چپ رافینیا به درون محوطه جریمه را پدری وارد دروازه ختافه کرد تا بارسا پیش بیفتد.
1794221
1794222
1794223
چند دقیقه بعد ختافه صاحب موقعیتی استثنایی شد. پدری که گل بارسا را به ثمر رسانده بود با اشتباهی وحشتناک توپ را به مایورال لو داد تا این مهاجم ختافه که سابقه بازی در رئال مادرید را دارد با بهترین فرصت برای گلزنی مواجه شود. اما تراشتگن با واکنشی مناسب دروازه تیمش را نجات داد.
1794225
دو دقیقه بعد شاهد دو موقعیت پیاپی برای هر دو تیم بودیم. سانتری که از جناح چپ به محوطه شش قدم ختافه ارسال شده بود را بالده می‌توانست به گل تبدیل کند که توپ را از دست داد. بلافاصله ختافه ارسالی توسط آلنا به محوطه جریمه بارسا داشت که قدرت توپ بیشتر از آن بود که اونال بتواند به آن برسد. نیمه اول با برتری 1-0 بارسا به پایان رسید.
1794226
نیمه دوم بر خلاف انتظار کند پیش رفت و دو تیم در خلق موقعیت‌های جدی روی دروازه‌ها ناتوان بودند. تا دقیقه 74 عملا شاهد هیچ موقعیت جدی‌ای روی دروازه‌ها نبودیم.
در این دقیقه ختافه در یکی از معدود حملات خود در این نیمه جلوتر کشید و آلنا با یک پاس عرضی سوارز را صاحب توپ کرد. ارسال او را مایورال به سمت دروازه بارسا شلیک کرد اما توپ از کنار دروازه تراشتگن عبور کرد و بیرون رفت.
در نیمه دوم تنها بازیکنی که عملکرد قابل توجهی داشت گاوی بود. در غیاب لواندوفسکی او حالا به خطرناک‌ترین بازیکن بارسا تبدیل شده است. او در این نیمه صاحب یک فرصت شد ولی نتوانست پاس عمقی ژول کنده را تحت کنترل در بیاورد و این موقعیت برای او و بارسا از دست رفت.
1794224
در نهایت بازی با پیروزی 1-0 بارسا به پایان رسید تا شاگردان ژاوی با انجام 17 بازی 44 امتیازی شده و درحالیکه فعلا یک بازی بیشتر از رئال انجام داده‌اند با اختلاف 6 امتیازی نسبت به این تیم صدرنشین لالیگا باشند.
یوونتوسی‌ها که چند روز با جریمه ۱۵ امتیازی مواجه شدند و به رتبه دهم جدول سری A سقوط کردند، امشب تلاش کردند تا ارائه نمایشی هجومی در این دیدار دشوار به پیروزی برسند اما نمایش خوب آتالانتا باعث شد تا به تقسیم امتیازات رضایت بدهند. یوونتوس در دیداری جذاب و تماشایی مقابل آتالانتا با نتیجه ۳-۳ متوقف شد و ۲ امتیاز دیگر هم از دست رفت.

یوونتوس ۳-۳ آتالانتا: ۲ امتیاز دیگر هم از دست رفت

دیدار میان دورتموند و آگزبورگ از هفته شانزدهم بوندس لیگا، یکی از بهترین دیدارهای چند وقت اخیر فوتبال آلمان بود که زنبورها با به ثمر رساندن چهار گل و البته دریافت سه گل، از سد حریف خود گذشتند.
در این مسابقه دیدنی، ابتدا دورتموند در دقیقه 29 موفق شد به گل نخست بازی دست پیدا کند. پس از چند پاسکاری پشت سر هم، پاس کریم آدیمی به جود بلینگام رسید و این بازیکن با یک شوت محکم و دیدنی از روی خط محوطه جریمه، دروازه آگزبورگ را گشود.
در فاصله پنج دقیقه تا پایان نیمه اول و روی اشتباه نیکو شلوتربک، این دیون درنا بود که با یک توپ ربایی در نزدیکی های پرچم کرنر، آرنه مایر را صاحب توپ کرد و این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه، با یک شوت فنی و بیرون پا، گل تساوی را به ثمر رساند.

1794159
پس از این گل، دورتموند بلافاصله به بازی برگشت. در دقیقه 42 و روی یک ضربه کاشته که توسط یولیان برانت ارسال شد، این نیکو شلوتربک بود که اشتباهش را جبران کرد و با فرار از دست مدافعین حریف و یک ضربه سر، زنبورها را پیش انداخت.
1794160
اما باز هم این پایان کار نبود و آگزبورگ دوباره کار را به تساوی کشاند. در اولین دقیقه از وقت های تلف شده نیمه نخست، پاس در عمق دیدنی آرنه انجلس به ارمیدین دمیروویچ رسید و این بازیکن با یک ضربه چیپ دروازه دورتموند را باز کرد. اشتباه یولیان ریرسون مدافع دورتموند روی خط دروازه و ناتوانی در دفع توپ نیز عجیب بود.
1794161
پس از پایان نیمه اول با تساوی 2 – 2، میزبان با افزایش حملات خود به دنبال گلزنی بود که تماشاگران حاضر در ورزشگاه ظرف سه دقیقه، شاهد به ثمر رسیدن سه گل بودند.
ابتدا و در دقیقه 75 و روی پاس نیکو شلوتربک به جیمی باینو-گیتنز و پیش روی این بازیکن انگلیسی به سمت دروازه و یک حرکت در عرض، او صاحب موقعیت شد که ضربه دقیق باینو-گیتنز به گوشه دروازه، منجر به باز شدن دروازه آگزبورگ شد و دورتموند به گل سوم دست یافت.
1794162
فقط یک دقیقه پس از این گل بود که این بار آگزبورگ گل تساوی را به ثمر رساند. ابتدا ضربه کلوین یبوآه به تیر دروازه برخورد کرد و مقابل داوید کولینا قرار گرفت که این بازیکن توانست یک بار دیگر کار را به تساوی بکشاند و بازی 3 – 3 مساوی شود.
اما اتفاقات عجیب در سیگنال ایدونا پارک پایان نداشت. کمتر از 120 ثانیه بعد، باز هم دورتموند به گل رسید. ارسال بلند نیکو شلوتربک از زمین خودی، در پشت محوطه جریمه به جود بلینگام رسید و این بازیکن با یک ضربه سر، توپ را به جیووانی رینا سپرد و این بازیکن با یک شوت روی پا و دیدنی از گوشه محوطه جریمه، به شکل فوق العاده ای دروازه حریف را باز کرد و دورتموند را پیش انداخت.
در نهایت این بازی جذاب با نتیجه چهار بر سه به سود دورتموند به پایان رسید تا تیم ادین ترزیچ با کسب این سه امتیاز خانگی، به رتبه ششم جدول رده بندی صعود کند.
1794163

منچسترسیتی امشب در ورزشگاه اتحاد میزبان ولورهمپتون بود. سیتی در هفته گذشته با انتقادات زیادی مواجه شده بود؛ ولی گواردیولا در چند مصاحبه جنجالی همه انتقادها را رد و سعی کرد با یک مانور رسانه‌ای اعتماد به نفس را به شاگردانش برگرداند.
شاگردان گواردیولا اولین موقعیت را بعد از گذشت کمی بیش از پانزده دقیقه روی دروازه ولوز ایجاد کردند. بعد از قطع حمله ولورهمپتون توسط جک گریلیش سیتیزن‌ها در یک ضدحمله توپ را به هالند رساندند ولی سا، گلر ولوز، شوت او را دفع کرد.
در دقیقه 29 سیتی نشان داد که در این نیمه استفاده از ضدحمله‌های سریع یکی از تاکتیک‌های این تیم است. آنها بار دیگر در ضدحمله به طرف دروازه حریف یورش بردند و سانتر دی‌بروینه می‌رفت توسط گریلیش به موقعیتی خطرناک تبدیل شود که دخالت سا باعث شد این فرصت هم از دست برود.
چند دقیقه بعد، روی یک ضربه کرنر رودری شوتی به سمت دروازه ولوز شلیک کرد که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.
اما در دقیقه 40 سیتیزن‌ها بالاخره موفق شدند قفل دروازه ولوز را باز کنند. سیتی که مدتی بود به حریف فشار می‌آورد، در این دقیقه توپ را در جناح راست به محرز رساند و او با پاس به عقبی که به دی‌بروینه داد دفاع ولوز را گیج کرد. سانتر زیبای ستاره بلژیکی به مرز محوطه شش قدم با یک ضربه مطمئن از سوی ارلینگ هالند وارد دروازه شد تا سیتی اولین گل خود را به ثمر برساند.
1794141
1794142
1794143
در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول پاس گوندوگان به گریلیش او را در موقعیت خوبی قرار داد و شوت کات‌دار او از سا هم عبور کرد، اما کالینز در آخرین لحظه توپ را از روی خط برگشت داد تا دروازه تیمش باز نشود. کالینز یک دقیقه بعد با درخششی دیگر دروازه ولوز را نجات داد. سانتر خطرناک دی‌بروینه از سا عبور کرد و می‌رفت به هالند برسد که کالینز توپ را قطع کرد. نیمه اول با برتری 1-0 سیتی به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم درحالی‌که تنها 4 دقیقه می‌گذشت، سیتی صاحب یک پنالتی شد. سیتیزن‌ها کرنر ارسالی ولوز را قطع کردند و آکه توپ را سریع به گوندوگان رساند. اما نوس باعث سرنگونی ستاره آلمانی سیتی شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. ارلینگ هالند پشت توپ ایستاد و با یک ضربه مطمئن به سمت چپ دروازه گلر ولوز را فریب داد و دومین گل خودش در این مسابقه را به ثمر رساند.
1794144
1794145
1794146
دو دقیقه بعد از این گل، سانتر گریلیش به محرز رسید و موقعیت عالی دیگری برای سیتی به دست آمد ولی ضربه سر ریاض محرز به تور کنار دروازه اصابت کرد.
در دقیقه 54 ارلینگ هالند درخشش خود در این مسابقه را کامل کرد و موفق شد به هت‌تریک دست پیدا کند. اشتباه وحشتناک سا روی این گل نقش مهمی داشت. بازیکنان ولوز توپ را به دروازه‌بانشان پاس دادند و او که اصلا تحت فشار نبود با اشتباهی عجیب توپ را درست مقابل پای محرز فرستاد. سا به سرعت به سمت او دوید تا اشتباهش را جبران کند، ولی محرز موفق شد توپ را به هالند بسپارد تا گلزن نروژی به راحتی توپ را وارد دروازه ولوز کند.
1794147
1794148
1794149
یکی از اولین موقعیت‌های خطرناک ولوز در دقیقه 63 به دست آمد و ضربه سارابیا می‌رفت وارد دروازه سیتی شود که آکه خودش را جلوی توپ انداخت و مانع شد.
سه دقیقه بعد، سیتی بار دیگر توپ را به تور دروازه ولوز چسباند. اما گل آفساید اعلام شد. دی‌بروینه در یک قطع توپ توسط سیتی صاحب توپ شد و پاسی برای محرز به مرز محوطه جریمه فرستاد. سا از دروازه بیرون آمد تا توپ را از مقابل او دفع کند، ولی ستاره الجزایری با خونسردی توپ را از بالای سر سا عبور داد و وارد دروازه کرد. اما پرچم کمک‌داور نشان داد که این گل مردود است.
چند دقیقه بعد، ولورهمپتون در یک ضدحمله توپ را توسط کونیا به پودنس رساند. او سعی کرد توپ را از بالای سر ادرسون عبور دهد ولی دروازه‌بان سیتی با هوشیاری مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.
در دقیقه 73 دی‌بروینه رهبری یک ضدحمله دیگر را برای سیتی به دست گرفت و توپ خوبی را به جولین آلوارز رساند که شوت او را سا با پا دفع کرد.
چند دقیقه بعد سیتی موقعیتی عالی به دست آورد، اما پاس خوب برناردو سیلوا در موقعیتی عالی به گوندوگان رسید ولی ضربه سر او از فاصله نزدیک به دروازه به بیرون رفت.
آخرین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه 82 نصیب ولورهمپتون شد. پودنس ضربه‌ای به سمت دروازه سیتی شلیک کرد که توسط آکانجی بلوکه شد. بازیکن ولوز دومین ضربه را به سمت دروازه ادرسون شلیک کرد و سنگربان سیتی کاری جز تماشای توپ انجام نداد، ولی از شانس خوب او توپ با فاصله کمی از کنار تیر عمودی بیرون رفت.
بازی در نهایت با پیروزی 3-0 شاگردان گواردیولا به پایان رسید تا به لطف درخشش ارلینگ هالند و هت‌تریک او در این مسابقه سیتی 45 امتیازی شود و موقتا فاصله‌اش با آرسنال صدرنشین را به 2 امتیاز کاهش دهد. البته سیتی در حال حاضر دو بازی بیشتر از توپچی‌ها انجام داده است.
در دیدار آخر اتلتیک بیلبائو میزبان رئال مادرید بود که این دیدار با برتری دو بر صفر شاگردان کارلو آنچلوتی به پایان رسید. آنها با این برد 41 امتیازی شدند تا فاصله خود با بارسای صدرنشین را به 3 امتیاز کاهش دهند.
رئال که چند روز پیش فینال سوپرجام اسپانیا را به بارسا واگذار کرده بود، در این دیدار با هدف برد وارد زمین شد تا فاصله سه امتیازی با شاگردان ژاوی را دوباره برقرار کند. در نیمه اول اتلتیکو کار را بهتر شروع کرد اما اولین موقعیت جدی بازی را رئال در دقیقه 7 ایجاد کرد؛ این موقعیت که روی همکاری وینیسیوس و بنزما شکل گرفت، دروازه بیلبائو را تهدید کرد اما به گل ختم نشد.
در ادامه کار، شاهد تداوم برتری بیلبائو با درخشش برادران ویلیامز بودیم تا اینکه کریم بنزما در دقیقه 24 گل اول را برای میهمان به ثمر رساند.

1794267
روی یک ارسال از سمت راست، آسنسیو با سر داخل محوطه جریمه روی توپ اثر گذاشت؛ کریم بنزما بدون اینکه اجازه فرود توپ به زمین را بدهد، با یک شوت روی پای غیرقابل مهار و زیبا، این موقعیت را به گل تبدیل کرد تا رئال یک بر صفر از حریف خود پیش بیافتد.
بعد از این گل، اتلتیکو بیلبائو تلاش های نافرجام متعددی برای طراحی حملات خطرناک روی دروازه رئال مادرید داشت و شاگردان آنچلوتی توانستند با کنترل کار تا لحظه به صدا در آمدن سوت، برنده راهی رختکن شوند.
نیمه دوم را هم رئال بهتر شروع کرد و طی 20 دقیقه نخست دو موقعیت گلزنی خوب داشت. شوت خطرناک وینیسیوس را در دقیقه 50 گلر حریف گرفت و در دقیقه 67 آسنسیو روی یک حرکت تیمی زیبا، با دروازه بان تک به تک شد اما توپ را با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون زد.
1794264
با نزدیک تر شدن به دقایق پایانی، بیلبائو فشار حملات خود را بیشتر کرد و در دقیقه 78 به گل رسید اما داور این گل را به دلیل آفساید، مردود اعلام کرد. 4 دقیقه بعد روی یک حمله پردامنه دیگر، دروازه رئال به شدت تهدید شد اما دفاع فشرده شاگردان آنچلوتی مانع از باز شدن دروازه در این صحنه شد.
بعد از ناکامی اتلتیکو بیلبائو در به تساوی کشاندن بازی، تونی کروس به عنوان ذخیره طلایی آنچلوتی، گل دوم رئال را در دقیقه 90 به ثمر رساند. پاس رو به بیرون رودریگو و شوت کات دار زیبای تونی کروسی از روی خط محوطه جریمه حریف، زمینه ساز باز شدن دروازه بیلبائو بود تا نتیجه دو بر صفر شود.
اتلتیکو در چهار دقیقه وقت اضافه نیمه دوم هم نتوانست اقدام موفقی برای به تساوی کشاندن بازی انجام دهد و کار در نهایت با برتری دو بر صفر رئال به پایان رسید. شاگردان آنچلوتی با این پیروزی 41 امتیازی شدند تا با سه امتیاز کمتر نسبت به بارسا، در مکان دوم جدول رده بندی لالیگا قرار بگیرند.
1794266
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها