به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۳۸۴۴۰۲

چرا هرچه به دهانتان می‌آید می‌گویید؟

چرا هرچه به دهانتان می‌آید می‌گویید؟
گروه سیاسی: روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به انتقاد از اظهارات علی اکبر رائفی پور یکی از سخنرانان حامی ابراهیم رئیسی پرداخت و نوشت: هرچه به دهان‌شان می‌آید می‌گویند. در هر زمینه‌ای اظهار نظر می‌کنند. از اندیشه اسلامی تا علوم نظامی و سینما و مهدویت و یهودیت و جامعه شناسی و...
دانشمندان و علما یک عمر وقت می‌گذارند و موی سفید می‌کنند و در یک شاخه علم اگر بخواهند سخن بگویند با هزار، اما و اگر و احتیاط چیزی می‌گویند، اما این برخی‌ها به چهل سال نرسیده علامه چهار جهت همه علوم شده‌اند!
طرف چنان از حد ترخص معرفتی خارج شده که حرمت می‌شکند وهرچه به زبانش می‌رسد می‌گوید، آن هم در باره کسی که بلاغت او منهج سخن و چراغ روشن جان است و کلماتش نگهبان ادب.
به احترام کلمه، یکی پیدا شود و تریبون را از جلوی او بردارد. از قدیم گفته‌اند "همه چیزدان" هیچی نمی‌داند چنان که "همه کاره، هیچ کاره" در کلام مردم عنوان می‌گیرد.
وقتی فراگیری هرعلمی چنان است که شاخه‌های مختلفی برای آن تعریف می‌کنند و هر موضوع صد‌ها ریز موضوع دارد، چطور یک نفر پیدا می‌شود و به معرکه گیری در همه میدان‌ها می‌پردازد. یک روز قصه دسته بیل و موشک مالیوتکا را وسط می‌کشد، دیگر روز بیل را در زمین کشاورزی فرو می‌کند، یک باره در حوزه سینما به اظهار فضل می‌پردازد و هر روز، نقشی تازه می‌زند در ساحتی متفاوت. چون کنتور هم ندارد حرف بی‌حساب، کسی به ضرب و تقسیم نتایج آن نمی‌پردازد. قصه فاکتورهایش هم که حساب جداگانه دارد.
 

پیام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۱۶:۳۹
دانشمندان و اساتید که تریبونی برای سخن گفتن ندارند خب مشخص هست که کسی مثه رائفی پور،، با سواده تهمت و افترا جلب توجه کند....کسی که از خدا نمیترسه ادعای خدایی هم میکنه...التماس اندکی اندیشه (417427)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها