به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۳۸۶۷۱۳

قدرت زلزله ترکیه معادل ۵۰۰ بمب هسته‌ای بود

قدرت زلزله ترکیه معادل ۵۰۰ بمب هسته‌ای بود
گروه جامعه: مدیرکل امور زلزله و کاهش خطر اداره مدیریت بلایای طبیعی ترکیه اعلام کرد که انرژی آزاد شده توسط زلزله ۷.۷ ریشتری معادل انرژی ۵۰۰ بمب اتمی است.
اورهان تاتار در بیانیه‌ای مطبوعاتی درخصوص جزئیات زمین لرزه‌های روز دوشنبه جنوب شرق ترکیه گفت: زمین لرزه اول با قدرت ۷.۷ ریشتر ۶۵ ثانیه و مدت زمان زلزله دوم ۴۵ ثانیه و در مجموع زمین به مدت دو دقیقه به شدت لرزید. این مقام مسئول در خصوص ادعای فعالیت آتشفشانی پس از زلزله گفت: ما متوجه جریان گدازه، خاکستر آتشفشانی و جریان نفت و گاز در منطقه زلزله نشده بودیم. به گفته سازمان مدیریت بلایا و حوادث غیرمترقبه ترکیه، از زمان وقوع زمین لرزه در سحرگاه روز دوشنبه، بیش از ۲۰۰۰ پس لرزه ثبت شده است.

معاون گوترش: زلزله ترکیه و سوریه، بدترین رویداد 100 سال اخیر منطقه است
معاون دبیرکل سازمان ملل، از زمین لرزه ویرانگر اخیر در جنوب ترکیه و شمال سوریه به عنوان بدترین رویداد منطقه از 100 سال پیش تاکنون نام برد. «مارتین گریفیتس»، در امور بشردوستانه و امدادرسانی عصر امروز (شنبه) زمین لرزه ویرانگر و مرگبار دوشنبه گذشته در جنوب ترکیه و شمال سوریه را بدترین رویداد منطقه طی 100 سال اخیر توصیف کرد. گریفیتس در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از ورود به استان قهرمان مرعش ترکیه به عنوان کانون زمین لرزه دوشنبه گذشته، در این باره اظهار داشت: این زمین لرزه، بدترین رویداد در منطقه از 100 سال پیش تاکنون به شمار می آید، من اینجا هستم تا مطمئن شوم این مردم (زلزله زده) فراموش نمی‌شوند. این مقام سازمان ملل ضمن تمجید از واکنش ترکیه به زمین لرزه، آن را «فوق العاده» توصیف کرده و «شجاعت نخستین پاسخ دهندگان به این فاجعه که به صورت شبانه روزی در حال کار هستند» را نیز مورد ستایش قرار داد. معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امدادرسانی در ادامه نیز اعلام کرد که یک عملیات سه ماهه را با هدف کمک به پرداخت هزینه های عملیات نجات و امدادرسانی در ترکیه و سوریه آغاز خواهد کرد. گریفیتس ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که کمک های ارسالی به سوریه، به مناطق تحت کنترل نظام حاکم و مخالفان برسد، عنوان کرد که مسائل در این زمینه هنوز روشن نشده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها