به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۳۸۸۰۶۲

قرص کافئین چه فوایدی دارد؟

قرص کافئین چه فوایدی دارد؟
گروه علمی: کافئین ممکن است فواید زیادی داشته باشد، ولی با توجه به اینکه در بیشتر تحقیقات، اثرات کافئین موجود در قهوه مورد بررسی قرار داده شده است که علاوه بر کافئین شامل ترکیبات دیگری از جمله آنتی اکسیدانها نیز می باشد لذا تفکیک فواید کافئین از سایر ترکیبات موجود در قهوه، مانند آنتی اکسیدان ها، دشوار است.

به گزارش بهداشت نیوز، بهبود تمرکز و حافظه: مصرف قرص های کافئین در حین کار یا مطالعه می تواند تمرکز و هوشیاری را بهبود بخشد. مطالعه ای اثرات قرص های حاوی ۲۰۰ میلی گرم کافئین بر حافظه را در ۱۶۰ بزرگسال بررسی کرد. محققان دریافتند کسانی که در طول یادگیری قرص های کافئین مصرف می کردند در مقایسه با دارونما، ۲۴ ساعت بعد در تست های حافظه بهتر عمل کردند.

بهبود عملکرد ورزشی: کافئین می تواند عملکرد ورزشی افراد را بهبود بخشد. مزایای کافئین شامل هماهنگی و تمرکز بهتر، احساس درد و خستگی کمتر و بهبود استقامت در تمرینات با شدت بالا است. یک مطالعه مروری نشان داد که مصرف کافئین می ‌تواند عملکرد ورزشی را با تاثیر بر قدرت و استقامت عضلانی، بهبود بخشد. با این حال، مصرف کافئین قبل از مسابقات ورزشی ممنوع است.

تسکین میگرن و سردرد: کافئین ممکن است سردردهای میگرنی و تنشی را کاهش دهد، چرا که احتمالا درک فرد از درد را کاهش می‌ دهد. با این حال، طبق نظر بنیاد میگرن آمریکا، افراد برای درمان سردرد باید کافئین را به ۲ روز در هفته محدود کنند. به نظر می رسد که مصرف کافئین سه بار یا بیشتر در هفته می تواند دفعات میگرن را افزایش دهد. همچنین پیشنهاد می شود کسانی که سردردهای مکرر دارند از مصرف کافئین اجتناب کنند.
کاهش علائم پارکینسون: طبق یک مطالعه کافئین موجود در قهوه ممکن است به کنترل حرکت در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند.

قرص های کافئین حاوی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم کافئین در هر وعده هستند. مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم از کافئین اغلب منجر به بروز عوارض جانبی نمی شود. مقدار کافئین موجود در هر قرص بسته به برند متفاوت است؛ لذا افراد همیشه باید طبق دستورالعمل های درج شده در بسته بندی محصول عمل نمایند و از مصرف مقادیر بیش تر از دوز توصیه شده خودداری کنند. هنگام محاسبه میزان کافئین مصرفی روزانه، مواد غذایی حاوی کافئین مانند شکلات، قهوه، نوشیدنی های انرژی زا، شکلات داغ، چای سیاه و چای سبز نیز می بایست در نظر گرفته شوند. همچنین برخی داروها و مکمل ها نیز ممکن است حاوی کافئین باشند.

کافئین بهتر است صبح ها مصرف شود. مصرف کافئین در عصر می تواند خواب شب را تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است ۴ تا ۶ ساعت طول بکشد تا بدن نیمی از کافئینی را که دریافت می‌کند متابولیزه کند. در صورت بروز عوارض جانبی از جمله ضربان قلب بالا، اضطراب و یا بی قراری مصرف کافئین را متوقف کنید.
برچسب ها: قرص کافئین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها