به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۳۸۹۳۱۲

 بررسی روسیه برای ارسال جنگنده به ایران 

 بررسی روسیه برای ارسال جنگنده به ایران 
گروه بین الملل: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت در ادامه گسترش همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی روسیه و جمهوری اسلامی، مسکو در حال بررسی ارسال جنگنده برای ایران است.
جان کربی در یک نشست خبری افزود: «ارزیابی ما این است که دولت روسیه احتمالا همکاری نظامی و تسلیحاتی با ایران را به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقاء خواهد داد که شامل فروش موشک، تجهیزات الکترونیک و سامانه‌های دفاع ضد هوایی است. ما معتقدیم که مسکو ممکن است هواپیماهای جنگنده نیز به ایران بدهد.»
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا خاطر نشان کرد، جمهوری اسلامی، قصد دارد با کمک روسیه قدرت نظامی خود را افزایش دهد.
 کربی افزود: «علاوه بر این، ایران در پی خرید تجهیزات نظامی و تسلیحات بیشتری از روسیه مثل هلیکوپترهای تهاجمی، هواپیماهای آموزشی و سامانه‌های رادار است. روی‌هم‌رفته ایران قصد دارد از روسیه میلیاردها دلار اسلحه بخرد.»
او خاطر نشان کرد که دولت آمریکا از مدت‌ها پیش حدس می‌زد که همکاری‌های نظامی بین روسيه و ايران دو طرفه خواهد بود و اکنون تردیدی نیست که نگرانی‌های واشینگتن در این زمینه عملی شده‌اند.
به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، جمهوری اسلامی علاوه بر صدها فروند پهپاد رزمی مقادیر قابل توجهی مهمات تانک و توپخانه به روسیه داده و «حمایت آن از تهاجم نظامی مسکو افزایش یافته است.»
کشورهای غربی چندین بسته تحریمی علیه افراد و نهادهای دخیل در ارسال صدها پهپاد به روسیه اعمال کرده‌اند. اوکراین همراه با کشورهای غربی می‌گوید روسیه با صدها پهپاد انتحاری تولید ایران به زیرساخت‌های غیرنظامی و مناطق مسکونی اوکراین حمله کرده است.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها