به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۸۹۶۲۱

رونمایی از نخستین صندوق بخشی بازار سرمایه

رونمایی از نخستین صندوق بخشی بازار سرمایه
گروه اقتصادی: مراسم آغاز معاملات اولین صندوق بخشی بورس اوراق بهادار تهران، به نام صندوق بخشی پتروشیمی آگاه با نماد پتروآگاه با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

عشقی در جریان این مراسم گفت: در دوره جدید، پنج نوع صندوق متنوع که شامل صندوق تضمین اصل سرمایه، صندوق اهرمی، صندوق املاک مستغلات و صندوق بخشی می‌شود را راه‎‌اندازی کردیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند سلیقه‌های متفاوت و میزان ریسک پذیری خود در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار اظهار کرد: با وجود اینکه پیش از این صندوق‌های دارا یکم و پالایش یکم پذیره‌نویسی شده بودند، اما این نخستین صندوق بخشی است که در صنعت پتروشیمی راه افتاده است.
وی افزود: در سال آینده سرمایه‌گذاران شاهد صندوق‌های بخشی بیشتری خواهند بود. این صندوق‌ها برای کسانی که میزان سواد سرمایه‌گذاری کافی و یا وقت مناسب برای فعالیت در بورس را ندارند اما تمایل به سرمایه‌گذاری در یک صنعت مشخص از بازار سرمایه هستند مناسب است.عشقی ادامه داد: همچنین این صندوق‌ها به افرادی که نمی‌خواهند تک سهم باشند و ریسک سرمایه‌گذاری روی یک سهم را نمی‌پذیرند، کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: در راستای راهبردی که در بورس تدوین شد، برای ایجاد تنوع سرمایه‌گذاری برای سلایق مختلف و دیگر خدمات، ابزارهایی در قالب صندوق سرمایه‌گذاری بخشی ایجاد کردیم.عشقی تاکید کرد: امیدواریم صندوق‌های دیگری در صنایع دیگر ایجاد شود این امر از طریق نهادهای مالی که در بازار سرمایه فعال هستند میسر خواهد شد. بدین ترتیب ابزارهای متنوعی برای سلایق متنوع در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد خواهیم کرد.رئیس سازمان بورس ابراز امیدواری کرد که این صندوق‌ها به تامین مالی شرکت‌ها کمک کنند و ریسک معاملات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که دانش مالی کافی را برای سرمایه‌گذاری ندارند، کاهش دهند.
برچسب ها: بورس کالا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها