به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۹۱۸۴۱
در انتظار رأی جنجالی یوفا؛

کابوس بارسلونا: محرومیت از لیگ قهرمانان

کابوس بارسلونا: محرومیت از لیگ قهرمانان
گروه ورزشی: در هفته‌های اخیر اخبار فراوانی در مورد پرداخت پول‌هایی در مقاطع مختلف از سوی باشگاه بارسلونا و مدیران این تیم پرطرفدار به ارکان داوری لالیگا در سال‌های اخیر منتشر شده و برخی شایعات حاکی از احتمال بروز تبعاتی بزرگ برای آن‌هاست. اما حالا نشریه مارکا مدعی شد این تبعات تنها مختص لالیگا نیست و ممکن است بارسلونا در سطح قاره‌ای نیز دچار مشکل شود.
طرح شکایت از سوی دادستانی و اتهامات وارده به بارسلونا، حضور این باشگاه در رقابت‌های اروپایی فصل آینده را به شدت به خطر انداخته است. به محض پذیرش این دادخواست (که به نظر این‌گونه هم خواهد بود) یوفا می‌تواند بدون انتظار برای رأی دادگاه، بررسی کند که آیا رفتار فصول اخیر بارسلونا به اعتبار مسابقات لیگ قهرمانان لطمه می‌زند یا خیر.
در حقیقت ماده چهار آئین‌نامه مسابقات جای هیچ تردیدی در مورد رأی احتمالی یوفا باقی نمی‌گذارد. در واقع این بند در راستای تلاش برای حفظ روح فوتبال و به ویژه ارزش‌های مورد نظر یوفا برای تضمین رقابت سالم، لازم‌الاجرا است.

کابوس بارسلونا: محرومیت از لیگ قهرمانان

مقررات لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس، در بند "ز" ماده چهار، ضوابط و روش پذیرش حضور هر باشگاهی در این مسابقات را مشخص کرده است. این بند موید آن است که هر رفتار غیرقانونی چه در رده بین‌المللی و چه باشگاهی در سطح کشور، باعث محرومیت باشگاه‌های مذکور می‌شود.
یوفا همیشه این حق را برای خود محفوظ داشته که اگر باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های اروپایی، تمام شرایط این مقررات مذکور را نپذیرند، بر اساس ماده چهار از حضور در مسابقات تحت برگزاری این نهاد، محروم شوند و حالا ممکن است این اتفاق برای بارسلونا نیز رخ دهد.
برچسب ها: بارسلونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها