به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۹۲۱۱۰

نقش تجارت در مقابله با بحران آب‌وهوا

نقش تجارت در مقابله با بحران آب‌وهوا
گروه جامعه: تجارت و سرمایه‌گذاری در کنار هم باعث گسترش، توسعه، دسترسی، خدمات و فناوری‌هایی می‌شود که از کاهش تغییرات آب‌وهوا و سازگاری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حمایت می‌کنند.نتایج بررسی‌ها نشان داد که ۱.۶ میلیارد نفر در نقاط حساس آب‌وهوایی زندگی می‌کنند، به این معنی که خانه، معیشت و زندگی آنها در حال حاضر در خطر است و این رقم می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ دو برابر شود.
 
از آنجا که زمان اهمیت دارد از دولت‌ها خواسته شده است تا به کاهش سریع و پایدار انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی در همه بخش‌ها تاکید کنند.بحران آب‌وهوا یک شمشیر دولبه است که هم در سطح جهانی و هم در سطح محلی به اقدام نیاز دارد. بنابراین همکاری بین‌المللی حیاتی است زیرا هیچ کشوری نمی‌تواند این بحران را به تنهایی حل کند و دولت‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، دانشگاه‌ها و شهروندان همه باید با هم کار کنند.

هدف ایجاد همکاری فراگیر میان وزرای تجارت در واکنش جهانی به تغییرات آب‌وهوایی، از جمله تعامل در سطح ملی و بین‌المللی با وزرای همکار در زمینه آب‌وهوا، محیط زیست، دارایی و توسعه و غیره است و ارتباط برای یافتن راه‌حل‌های جهانی منسجم حیاتی خواهد بود.مقابله با بحران آب‌وهوا تلاشی عظیم است و تجارت می‌تواند و باید در این تلاش عظیم جهانی نقش داشته باشد. تجارت و سرمایه‌گذاری در کنار هم باعث گسترش، توسعه، دسترسی، خدمات و فناوری‌هایی می‌شود که از کاهش تغییرات آب‌وهوا و سازگاری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حمایت می‌کنند؛ چنین فناوری هایی به دلایل زیادی حیاتی هستند.

برای دستیابی به مقیاس و سرعت اقدامات اقلیمی مورد نیاز، باید از فناوری‌های نوآورانه، سرمایه‌گذاری و استعدادها در سراسر جهان استفاده کنیم. همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که جریان‌های تجارت جهانی، قوانین و سیاست‌های تجاری به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک و از توسعه پایدار در برابر آب‌وهوا حمایت می‌کنند.
جهان در نقطه اوج است و اگر بخواهیم سیستم‌های اقتصادی خنثی، انعطاف‌پذیر و قادر به ارائه توسعه پایدار داشته باشیم نباید زمان را از دست بدهیم.
برچسب ها: محیط زیست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها