به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۳۹۴۷۴۸

امتیازات کی‌روش را به قلعه‌نویی هم بدهید

امتیازات کی‌روش را به قلعه‌نویی هم بدهید
گروه ورزشی: پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که نباید به تیم ملی ایران انتقاد کرد و باید به این تیم زمان داد.
اسماعیل حلالی پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران در خصوص برد ۲ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل کنیا گفت: در این رقابت توانستیم پیروز شویم. برای خیلی‌ها این برد یا باخت‌ها ارزشمند است اما باید بگویم باتوجه به اینکه کادر فنی تغییر کرده و مربی جدید آمده است، نباید صرفا به نتایج نگاه کنیم.
تیم ملی‌به تفکرات جدید نیاز داشت
او ادامه داد: تیم ملی با سرمربی جدید سه یا چهار روز بیشتر تمرین نداشت و باید به تیم ملی زمان دهیم. قلعه‌نویی این حق را دارد که بازیکنانی که می‌خواهد را انتخاب کرده و بازی آنها را در قالب تیم ملی ارزیابی کند. امید داریم که تیم ملی فوتبال روز به روز بهتر شود. زمانی که مربی یک تیم تغییر می‌کند تفکرات حاکم بر تیم دگرگون می‌شود و باید بگویم که تیم ملی به چنین چیزی نیاز داشت. در گذشته ایران در بازی رو به جلو خوب نبود و یک سبک بازی ۱۰ سال بر فوتبال ایران حاکم بود. زمانی که پس از کی‌روش تغییر مربی دادیم موفق نبودیم و ویلموتس نتوانست تیم را رو به جلو حرکت دهد. جلوی تیم‌های قوی، خوب و رو به جلو نبودیم. صحبت من در خصوص بازی‌های سخت است نه تیم‌های ضعیف!
کدورت و رنگ‌ها را کنار بگذارید
حلالی ادامه داد: برای جام ملت‌های آسیا جلوی تیم‌های قوی مانند ژاپن، عراق، عربستان و ... با برنامه مربیان گذشته به مشکل بر می‌خوردیم. کی‌روش در آسیا هم نتوانست شرایط را خوب پیش ببرد و از ژاپن باختیم. شرایط به گونه‌ای است که باید به تیم ملی و قلعه‌نویی زمان داد. متاسفانه مشاهده می‌کنم یکسری از تیم ملی انتقاد می‌کنند. کدورت و مشکلات را کنار بگذارید. در تیم ملی دیگر رنگ‌ها مطرح نیستند. واقعا امتیازاتی که به کی‌روش داده شد را به سرمربی ایرانی تیم ملی بدهید. 
به عنوان ایرانی از قلعه‌نویی حمایت می‌کنم
کارشناس فوتبال ایران گفت: در تیم‌های باشگاهی زمانی که یک مربی خارجی می‌آید همه همکاری می کنند اما زمانی که مربی ایرانی می‌آید همه می‌خواهند او را زمین بزنند. تا الان با قلعه‌نویی ارتباطی نداشتم اما به عنوان ایرانی از او و تیم ملی حمایت می‌کنم. حمایت از قلعه‌نویی حمایت از خودم است و باید اجازه داد او کارش را در تیم انجام دهد. تیم ملی زمان می‌خواهد چرا که حریفان ایران واقعا قوی‌هستند و اگر امروز حمایت نکنیم قطعا نتیجه نخواهیم گرفت.
نیاز به تغییر سبک داریم
او در واکنش به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی در خصوص تغییر سبک تیم ملی گفت: تیم ملی نیاز به تغییر سبک دارد. در زمان کی‌روش ندیدم که دفاع چپ و راست بالا بیاید و اگر می‌آمد بسیار کم رخ می‌داد. خیلی از دقایق بازی نیاز داریم که با نفرات بیشتر بازی کنیم که در گذشته اینگونه نبود. در جام جهانی این موضوع مشهود بود. مثلا حاج صفی کاملا در نقش دفاعی رفته بود و تیم هر از گاهی از کناره‌ها ضربه ایستگاهی یا کرنر می‌زد. کلا سبک تیم ملی در گذشته این بوده است. حال از شما می‌پرسم اگر تیمی عقب بازی کند تیم ملی چه برنامه‌ای داشت؟ انتقال سریع توپ، نحوه ایجاد شکاف بین بازیکنان، نحوه سرعت دهی و ... در گذشته در تیم ملی فوتبال ایران وجود نداشت. قلعه‌نویی درست گفته که باید تغییر سبک دهیم.
به دلیل تحریم نمی‌توان با هر تیمی بازی کرد
حلالی در پایان گفت: بازی‌های تدارکاتی خیلی به تیم کمک می‌کند چرا که مربی از بازیکنان شناخت پیدا می‌کند. خیلی از بازیکنان در لیگ و تیم خودشان چهره‌اند اما ملاک، تیم ملی است. باید در تیم ملی بازی کنند تا عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. بازی تدارکاتی باعث شناخت بیشتر سرمربی خواهد شد. بازی کردن با تیم‌های مطرح، خوب است اما یکسری مشکلات وجود دارد. به علت‌تحریم بسیاری از تیم‌ها با ایران بازی نمی‌کنند. به دلیل شرایط مالی، بسیاری تیم‌ها ترس دارند که بعد از بازی با ایران برای آنها مشکل ایجاد شود و برخی‌ها که ترسی ندارند بازی با ایران را انجام می‌دهند. رقابت با تیم‌های بزرگ خوب است و اگر امکانش نیست با تیم‌های سطح پایین هم می‌شود بازی کرد چرا که نداشتن بازی اصلا برای تیم ملی خوب نیست.
برچسب ها: تیم ملی ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها