به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۳۹۴۷۸۶
به عنوان اولین سرمربیان حاضر در تالار مشاهیر لیگ برتر

افتخار منحصربه‌فرد برای ونگر و فرگوسن

افتخار منحصربه‌فرد برای ونگر و فرگوسن
گروه ورزشی: سر الکس فرگوسن و آرسن ونگر، سرمربیان افسانه‌ای منچستریونایتد و آرسنال به عنوان اولین سرمربیان تاریخ وارد تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس شدند. این تالار از سال 2021 افتتاح شد و پیش از این نام 16 بازیکن وارد آن شده بود.
تا کنون هیچ مربی دیگری چنین موفقیتی را کسب نکرده بود، اما فرگوسن و ونگر با افتخارات و آمار دست نیافتنی خود با شایستگی پای به تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس گذاشتند. آنها در مجموع 16 قهرمانی لیگ برتر دارند (فرگوسن 13 بار، ونگر 3 بار). فرگوسن 27 سال هدایت شیاطین سرخ را به عهده داشت و ونگر نیز 22 سال روی نیمکت توپچی‌های لندن نشست.
فرگوسن بعد از دریافت جایزه مربوط به این عنوان گفت: "واقعا خوشحال هستم که به تالار مشاهیر لیگ برتر راه یافتم. چنین جایزه‌ای واقعا باعث افتخار است. با این حال موفقیتی که به دست آوردم تنها متعلق به خودم نیست بلکه به همه افرادی متعلق است که در این مدت طولانی کنار من حضور داشتند. بنابراین من به باشگاه، کادرفنی و بازیکنانم نیز افتخار می‌کنم."

1836723
او در مورد انتخاب ونگر نیز گفت: "به نظرم آرسن ونگر شایسته این عنوان است چرا که آرسنال را به طرز خارق العاده‌ای متحول کرد. ما هر دو تیمی داشتیم که فقط به دنبال موفقیت و پیروزی بود. بعد از بازنشستگی ما بارها با هم به رستوران رفته‌ایم. او واقعا مرد جالبی است و من از همراهی‌اش لذت می‌برم."
آرسن ونگر نیز در مورد احساسش از ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر گفت: "بسیار خوشحالم که برای تالار مشاهیر انتخاب شدم. ما همیشه سعی می‌کردیم چیز خاصی به هوادارانمان هدیه کنیم. وقتی کنار خود بازیکنان و هوادارانی را دارید که شما را قادر به انجام بهترین‌ها می‌کنند باید همواره به سمت کمال پیش بروید. دوست دارم به عنوان کسی شناخته شوم که عاشق آرسنال است."
او با تبریک به فرگوسن بابت موفقیت مشابهش افزود: "شریک شدن این موفقیت با سر الکس برای من افتخار بزرگی است. مثل دو بوکسور هستیم که دیوانه‌وار می‌جنگند و در پایان روز با احترام کنار هم به مرور خاطرات قدیمی می‌پردازند."
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها