به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۳۹۴۸۲۰

حذف مصوبه واردات خودروهای کارکرده 

حذف مصوبه واردات خودروهای کارکرده 
گروه اقتصادی: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: مصوبه واردات خودرو در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس تصویب شد و در ادامه نیز شورای نگهبان از این مصوبه ایرادی نگرفت، اما هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراد گرفت.
رحیم زارع، در گفت‌وگو با فارس، انتشار برخی خبرها مبنی بر اینکه مجلس موضوع واردات خودروهای کارکرده در بودجه 1402 را حذف کرده، نادرست دانست و گفت: در جریان بررسی بودجه سال 1402 موضوع واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال هم در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و هم در صحن علنی مجلس تصویب شد در ادامه شورای محترم نگهبان نیز از این مصوبه ایرادی نگرفت اما هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراد گرفت.
نماینده  آباده در مجلس با بیان اینکه فقط واردات خودروهای سواری از این مصوبه حذف شد و موضوع واردات کشنده‌ها و... باقی ماند، افزود: هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال را خلاف سیاست‌های کلی دانست و صلاح دید این موضوع حذف شود و از آنجاکه روزهای پایانی سال بود، و برای جلوگیری از تصویب بودجه به صورت چند دوازدهم و به تبع تصمیم مجمع، این بخش را حذف کردیم.
وی اضافه کرد: البته پیش از تصویب واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال در مجلس در جریان بررسی بودجه، وزارت صمت اقدامات لازم را برای واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد را آغاز کرده بود بنابراین اگر وزارت صمت اراده‌ای برای واردات خودروهای کارکرده داشته باشد، می‌تواند با مصوبه هیات وزیران و هماهنگی با بخش های نظارتی آن را اجرایی کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس واردات خودروهای سواری کارکرده با عمر کمتر از 5 سال را از بودجه 1402 حذف کرده، تصریح کرد: موضوع واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 و صحن علنی مجلس تصویب شد؛ مجلس موضوعی را که به نفع مردم است و برای آن وقت گذاشته را بدون جهت حذف نمی کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها