به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۳۹۴۸۸۶

سه شرط مهم برای ماندن یحیی در پرسپولیس!

سه شرط مهم برای ماندن یحیی در پرسپولیس!
گروه ورزشی: در هر شرایط و موقعیتی، اعتبار یک سرمربی به نتایج است و یحیی این را بهتر از هر کسی می داند.به گزارش ورزش سه،بخش پایانی فصل پرفراز و نشیب پرسپولیس، امشب با دیداری دشوار در رفسنجان مقابل مس آغاز خواهد شد. بعد از دو تساوی بدون گل در ابتدای فصل، روزهای درخشان پرسپولیس با تیم متفاوت و متحول شده یحیی گل محمدی نسبت به فصل قبل آغاز شد و به نظر می رسید تمام ایرادهای مشهود سال گذشته با خریدهای جدید این سرمربی برطرف شده است. برتری متوالی و البته اقتصادی با درخشش یورگن لوکادیا، قرمزپوشان را در بهترین موقعیت ممکن قرار داده بود و این تیم پیش از شروع جام جهانی و علیرغم اتفاقات عجیب بازی با تراکتور، بخت اول کسب عنوان قهرمانی در این فصل لیگ برتر تلقی می شد.
 
این روند حتی بعد از جدایی غیرمنتظره لوکادیا نیز ادامه پیدا کرد و پرسپولیس بعد از فرار از شکست در دربی، در ادامه اینقدر خوب نتیجه گرفت که اختلاف خود با استقلال را به هشت و با سپاهان به پنج رساند و بسیاری از هواداران این تیم تقریبا تردیدی در مورد فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر نداشتند.
 
اما نقص بزرگ تیم یحیی و نبود یک مهاجم گلزن، در نیمه دوم دی ماه و در ادامه در بهمن به وضوح خودش را نشان داد و نتایج عجیب و غیرمنتظره این تیم از راه رسید. علیرغم برتری بزرگ در اصفهان مقابل سپاهان در جام حذفی، گل محمدی با بدشانسی و در روز غیبت دو مدافع میانی اصلی تیمش و اخراج توام با بی مسئولیتی پریرا، فینال فصل را در واپسین روزهای سال گذشته به سپاهان واگذار کرد.

حالا اختلاف پرسپولیس با صدر جدول به چهار امتیاز رسیده و حتی آنها به شکل عجیبی پایین تر از رقیب دیرینه نیز قرار دارند. پس سال جدید برای این تیم در شرایطی آغاز می شود که تیم یحیی گل محمدی نه تنها فرصت هیچ اشتباهی ندارد، بلکه باید منتظر غفلت رقبای آماده خود باشد و حداقل آنها در کورس قهرمانی در لیگ برتر دست بالا را ندارند.

یحیی گل محمدی در بین اغلب هواداران فوتبال در ایران از وجهه خوبی برخوردار است و بسیاری به غیبت او در لیست عجیب نامزدهای هدایت تیم ملی معترض بودند. اما این سرمربی باتجربه به خوبی می داند که در نهایت نتایج است که سرنوشت نیمکت یک تیم را رقم می زند و او تا ۲۸ اردیبهشت و هفته پایانی لیگ، فرصت دارد افکار عمومی و هواداران پرسپولیس را راضی به اعطای شانس دیگری برای فصل بعد کند.

در لیگ برتر شانس پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی چندان بالا نیست، اما برتری در هفته های باقی مانده و بالاتر از رقیب دیرینه قرار گرفتن، می تواند نتیجه قابل قبولی برای یک سرمربی تلقی شود. همین قرار داشتن در کورس قهرمانی در فصول متوالی تا هفته پایانی نیز یک دستاورد است و به عنوان مثال یورگن کلوپ که تیمش را فصل قبل نایب قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان کرد، یک سرمربی ناکام محسوب نمی شود. فراموش نکنیم در نهایت فقط یک تیم در هر فصل می تواند قهرمان شود و این لزوما به معنای ناکامی تیم های دیگر نیست.

برتری در دربی مقابل استقلال در ابتدای اردیبهشت می تواند برگ برنده یحیی گل محمدی در ادامه فصل باشد. پرسپولیس در دور رفت در دقایق پایانی از شکست مقابل استقلال گریخت و هواداران این تیم اصلا باخت در بازی برگشت را نمی پذیرند.

اما خبر خوش برای یحیی این است که آنها جام حذفی را در پیش دارند و قهرمانی در این تورنمنت، فصل را برای او حتی موفقیت آمیز رقم خواهد زد. پرسپولیس بعد از کنار زدن سپاهان، حالا گل گهر البته بدون قلعه نویی را در پیش رو دارد و فراموش نکنیم هنوز استقلال نیز از جام حذفی کنار نرفته.

این حدود دو ماه برای تعیین سرنوشت یحیی گل محمدی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. نمایش خوب و پیروزی های متوالی در هفت هفته باقی مانده فصل در لیگ برتر، غلبه بر استقلال در بازی برگشت در لیگ و البته کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی، احتمالا ضامن ادامه دوران حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس خواهد بود. این خاصیت هدایت تیم های بزرگ است و هواداران کم طاقت و عادت کرده به موفقیت معمولا به ندرت دو فصل ناکامی در کسب عنوان قهرمانی را می پذیرند، مگر در شرایطی خاص.

پس بازی مرگ و زندگی برای سرمربی باتجربه پرسپولیس از امشب آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت. متاسفانه یا خوشبختانه، شیشه عمر یک سرمربی در دست نتایج است و یحیی گل محمدی نیز به خوبی می داند که دیگر در ادامه فصل چندان فرصت اشتباه نخواهد داشت.
برچسب ها: یحیی گل‌محمدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها