به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۳۹۶۳۴۴

جذب بیش از 5 هزار نیروی کار در آلمان در سال 2023

گروه کسب و کار: در کشور آلمان فرصت ‌های شغلی زیادی وجود دارد که این ظرفیت‌ های شغلی در حال گسترش هستند. بنابراین کشور آلمان از متقاضیان بالقوه نیروی کار است اما این کشور ساختار و استانداردهایی برای جذب نیروی کار خارجی دارد که در قالب یک سیستم پیشرفته آموزش مهارتی تعریف و نظارت می‌شود؛ به این ترتیب که بعضا نیروهای خارجی متقاضی کار در آلمان باید پیش از ورود به بازار کار مهارت ‌های لازم را در قالب دوره‌ هایی در این کشور طی کنند.
جذب بیش از 5 هزار نیروی کار در آلمان در سال 2023
علاوه بر اینکه صلاحیت نیروی متقاضی کار الزاما باید مورد بررسی قرار گیرد، متقاضیان  برای مهاجرت به آلمان باید شروط و مقدمات این کشور از جمله تسلط به زبان آلمانی و آموزش های شهروندی و مدنی را برای منطبق شدن با شرایط این کشور رعایت کنند.
در ایران طی مراحل مقدماتی مذاکراتی که صورت گرفته است، توافق حاصل شد که «تسلط بر زبان آلمانی» که باید توسط سازمان سنجش تایید شود و «داشتن گواهینامه مهارتی شغل مورد نیاز»، شرایطی هستند تا نیروهای کار متقاضی در آلمان، باید داشته باشند تا در این صورت با همکاری دانشگاه علوم کاربردی آلمان وارد دوره آموزشی کوتاه مدت در آلمان شوند.
به استناد آمار مسئولان آلمانی ظرفیت شغلی این کشور طی دهه ‌های آینده به ۲۵ میلیون فرصت شغلی می رسد که فقط ۵ میلیون نفر آن از داخل کشور آلمان قابل تامین است. بنابراین ۲۰ میلیون فرصت شغلی در آلمان باید از محل نیروی کار خارجی تامین شود که در این شرایط می شود تصور کرد که ایرانیان بتوانند برای اعزام ۳ تا ۵ هزار نیروی کار به این کشور برنامه ریزی و هدفگذاری کنند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای ایرانیان در سال 1402
یکی از راه های مهاجرت به آلمان به جز کار، از طریق تحصیل می باشد. شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت باید این موضوع را در نظر داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان باید چه مراحلی را طی کنید و چه مسیری را در پیش رو دارید.
قابل ذکر است که هم اکنون یکی از موارد مهم برای اخذ این ویزا، داشتن مدرک زبان آلمانی می باشد. برای دریافت ویزای کالج در آلمان و تحصیل در مقطع کارشناسی شما به حداقل مدرک زبان B1 آلمانی نیاز دارید. گرچه داشتن مدرک بالاتر باعث بالاتر رفتن شانس دریافت ویزای شما می شود.

شرایط ویزای تحصیلی آلمان برای ایرانیان
مزایای داشتن ویزای تحصیلی آلمان برای ایرانیان
اخذ ویزای تحصیلی آلمان و تحصیل در این کشور یک فرصت عالی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا است. از سال ۲۰۰۵ تحصیل در دانشگاه‌های اروپا برای دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا مشمول شهریه شد، اما بسیاری از دانشگاه های آلمان همچنان تحصیل رایگان را برای دانشجویان سراسر جهان میسر کرده ‌اند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای تحصیل در کشور آلمان حتماً باید به زبان آلمانی تسلط داشت اما این‌چنین نیست و بسیاری از دانشگاه ها و کالج هایی وجود دارند که کورس‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه می ‌دهند.
یکی دیگر از مزایای اخذ این ویزا، امکان تحصیل به صورت مهمان در دانشگاه های انگلستان و امریکا می باشد. بسیاری از افراد سودای تحصیلی در دانشگاه های آمریکا یا انگلیس را دارند اما به دلیل شرایط بسیار سخت اخذ ویزای تحصیلی این دو کشور از آن منصرف می‌شوند.

این ویزا یک فرصت استثنایی برای این افراد است که بتوانند تحصیل در دانشگاه ‌های این دو کشور را تجربه کنند. دانشجویان کشور آلمان در طول مدت تحصیل خود می‌توانند به مدت یک الی دو ترم در دانشگاه‌های انگلیس و امریکا به تحصیل بپردازند.
دیگر مزیت این ویزا اجازه‌ی کار به دانشجو است. دانشجویان این کشور می‌توانند به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و بخشی از هزینه‌ های تحصیلی خود را از این طریق تأمین کنند. ویزای تحصیلی آلمان ویزای شنگن را برای دانشجو به همراه خواهد داشت و دانشجو می‌تواند از طریق ویزای شنگن به دیگر کشورهای اروپا به راحتی سفر کند.

مزایای ویزای تحصیلی آلمان برای ایرانیان
امور مهاجرتی خود را به مؤسسه پارس رادین بسپارید
اگر قصد مهاجرت به آلمان از راه های دریافت پذیرش تحصیلی در آلمان، ویزای تحصیلی آلمان و یا دریافت هر نوع ویزای دیگری را دارید، موسسه اعزام دانشجو پارس رادین بهترین انتخاب است. پارس رادین با مجوز رسمی از وزارت علوم و سالیان سال تجربه در زمینه اعزام دانشجو به آلمان، همچنین داشتن نمایندگی در بسیاری از دانشگاه ها و کالج های معتبر بین المللی در کشور های خارجی، می تواند شما را به هدفتان که دریافت اقامت آلمان است برساند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی سایت این موسسه به نشانی اینترنتی https://parsradin.co مراجعه نمایید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها